Ako zabrániť obezite dieťaťa?

4 spôsoby, ako predísť obezite dieťaťa

Takmer polovica detí dnes nemá takmer žiaden pohyb okrem toho najnevyhnutnejšieho. Počet detí trpiacich obezitou rapídne rastie. Nikdy nebolo toľko detí vo veku okolo 10 rokov diagnostikovaných s obezitou, ako je to dnes. Ako ochrániť dieťa pred nebezpečenstvom nadváhy a obezity?

Ako zabrániť obezite dieťaťa

Nie je to jednoduché, najmä keď deti dnes trávia množstvo času pri počítačoch a mobiloch. Rapídne klesá množstvo stráveného času hrou vonku, dokonca tretina adolescentov nejde ani len na 10-minútovú prechádzku raz za deň. Neraz rodičia nezdravé zvyky podporujú tým, že deti vozia autom do školy, na krúžky, prakticky vždy a všade. V každom prípade si treba uvedomiť, že obezita nie je len záležitosťou krásy, ale znamená riziko ochorení srdca a ciev, cukrovky i rakoviny.

Tu sú odporúčania odborníkov, ktorými môžeme dosiahnuť zníženie rizika obezity u dieťaťa:

Dojčime

Dojčenie je najlepšou formou výživy pre najmenších, minimálne počas prvých 6 mesiacov života. Dovtedy nedávajme dieťaťu žiadne iné tekuté či tuhé potraviny. Materské mlieko poskytuje všetko, čo dieťa potrebuje. Každý mesiac dojčenia znižuje riziko obezity u dieťaťa o štyri percentá.

Doprajme im pestrú stravu

Deti potrebujú pravidelné stravovanie a zdravé občerstvenie s dostatok všetkých hlavných živín. Čerstvé ovocie a zeleninu by mali mať na tanieri každý jeden deň. Deti milujú farby, prečo im ich teda nedopriať vo forme chutných a zdravých šalátov, ktoré okrem vitamínov a minerálov obsahujú aj množstvo vlákniny potrebnej pre zdravie čriev a imunitného systému.

Podporme ich v aktivite

Deti vo veku do päť rokov by mali byť fyzicky aktívne minimálne tri hodiny denne – nie vcelku, ale rozdelene počas celého dňa. Štúdie ukázali, že deti vo veku 7 až 16 rokov trávia v priemere tri hodiny denne online a televíziu sledujú viac ako 8 hodín týždenne. Toto je vážne riziko vzniku obezity.

Buďme im zdravým príkladom

Ak my sedíme celé dni pri telke, nehýbeme sa, iba stále niečo konzumujeme, je jasné, že to budú robiť i naše deti. Ak chceme, aby žili zdravo, hýbali sa  a jedli zdravé jedlá, mali by sme im byť v prvom rade dobrým vzorom. Potom budú prirodzene nasledovať náš životný štýl.

-sz-