Ani v tehotenstve sa neoplatí zaháľať

Patríte k aktívnemu typu žien, ktoré majú stále čo robiť, a aj keď nemajú, hneď si niečo nájdu? Možno síce žijete podľa iných uponáhľaným, či vyčerpávajúcim životom, ale určite bohatším ako tie, ktoré najradšej sedia pred televízorom, či na kávičke s kamarátkami. A máme pre vás ešte jednu výbornú správu – aktívne ženy plodia inteligentnejšie deti.

v tehotenstve

Hýbte sa i počas tehotenstva

Takýto je totiž predbežný záver novej štúdie expertov z University of Montreal. Upozorňujú na to, že sedieť sa neoplatí ženám ani vtedy, keď sú tehotné, skôr naopak. Tvrdia, že ak chceme mať zdravé inteligentné dieťa, mali by sme byť aktívne pred tehotenstvom i počas neho. Pohybom v týchto mesiacoch vraj pozitívne ovplyvníme inteligenčný kvocient svojho ešte nenarodeného dieťaťa.

V aktívnom brušku je mu lepšie

Keď sa nad tým zamyslíme, to, že aktívne a vitálne ženy rodia deti s vyšším IQ, je v podstate logické. Okrem fyzického prospechu pre telo dieťaťa, tým pádom aj matky, má pohyb výborný vplyv na psychiku a pre tehotnú ženu je dobrá psychická pohoda azda to najdôležitejšie, čo potrebuje. Netreba pripomínať, že dávnejšie štúdie jasne dokázali vplyv nálady a pocitov matky na dieťatko v brušku.

U zvierat je to tiež tak

Podľa expertov z montrealskej univerzity sa v minulosti už niekoľkokrát dokázalo, že IQ potomka má súvislosť s aktivitou matky, avšak len u niekoľkých zvieracích modelov. Až oni teraz našli dôkaz, že to platí i u človeka. Konkrétne: ženy, ktoré cvičia pravidelne aspoň trikrát do týždňa, rodia inteligentnejšie deti ako tie, ktoré sa hýbu zriedkakedy, či vôbec. Jedna z autorov štúdie Elise Labonteová Lemoyneová podľa agentúry Famous povedala: „Podľa našej hypotézy matky, ktoré cvičia, rodia deti s lepšími kognitívnymi funkciami, najmä s lepšou dlhodobou pamäťou.”

Budú testovať novorodeniatka

Závery však ešte nie sú stopercentné, experti budú pokračovať v testovaní svojej hypotézy a plánujú teraz sledovať pomocou elektroencefalogramu, ako sú na tom s inteligenciou desaťdňové novorodeniatka šesťdesiatych matiek. Túto vzorku rodičiek tvorí polovica športovo aktívnych a polovica športovo neaktívnych žien.

Aby ste si neublížili

Ak sa pripravujete na tehotenstvo, nezabudnite pravidelne cvičiť, nemusí to byť nič namáhavé, stačí, keď si zabeháte po okolí alebo si nájdite cvičenie, ktoré vás bude baviť. Počas tehotenstva môžete vyhľadať centrá, ktoré pripravujú špeciálne cvičenia, vedené fyzioterapeutmi pre tehotné. K najobľúbenejším patria fit lopty pre tehotné, joga, pilates, ale môžete si dopriať aj iné druhy, samozrejme, v súlade s vašim stavom. Určite sa vyhnite skákaniu a poskakovaniu, behaniu a ďalším ráznejším druhom cvičení.