SPÄŤ
Tehotenstvo

Problémy so spánkom v druhom trimestri tehotenstva

Od: Henrieta Karabova 18.1.2019
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 Tento článok ste už hodnotili
Loading...

Druhý trimester je pre väčšinu žien najpríjemnejšou fázou tehotenstva. Ustali nevoľnosti a výkyvy nálad charakteristické pre prvý trimester a ešte nie je bruško také veľké, ako v treťom trimestri. V tejto fáze tehotenstva zvyknú ustúpiť aj problémy so spánkom, ak sme ich v prvom trimestri mali. Napriek tomu niektoré ženy stále majú problémy, ktoré sťažujú spánok.

Problémy so spánkom v druhom trimestri

Aké a ako ich riešiť?

Pálenie záhy

V druhom a treťom trimestri je častou komplikáciou pálenie záhy. Rastúca maternica spôsobuje tlak na žalúdok a kyselina zo žalúdka preniká až do pažeráka. Hormóny tiež môžu uvoľniť svaly medzi žalúdkom a pažerákom, čo problém zhoršuje. V polohe ležmo sa to ešte znásobuje. Mnoho žien preto musí aj v noci ležať vo vyvýšenej polohe, čo nie je veľmi príjemné.

Ako si pomôcť?

Štyri hodiny pre spaním sa snažme byť vo vzpriamenej polohe alebo aspoň posediačky. Tehotenstvo spomaľuje proces trávenia a keď máte vystretú chrbticu, tráviace šťavy zostávajú tam kam patria. Ležanie večer pri televízii teda nie je dobrý nápad. Dobrým trikom je jesť bohatšie raňajky a menšiu ľahšiu večeru alebo rozložiť si tri hlavné denné jedlá na šesť menších. Vyhnúť by sme sa mali korenistým, vyprážaným a kyslým potravinám vrátane paradajok, citrusových plodov a štiav, kávy.

Kŕče v nohách

V treťom trimestri sú častejšie, ale môžu nás začať strašiť v noci už v druhom. Vedie k ním nerovnováha vápnika v tele.

Ako si pomôcť?

Vyhýbajme sa sladeným a bublinkovým nápojom. Môžu ovplyvniť schopnosť tela metabolizovať vápnik. Dbajme na dostatok vápnika v strave: mliečne výrobky, tmavozelená listová zelenina, konzervovaný losos aj s kosťami.

Nevieme sa uložiť

Spať na bruchu nie je možné ani vhodné, na chrbte sa v tehotenstve spať nemá. Zostávajú polohy na boku, ale prehadzovanie sa z jednej strany na druhú nie je nič príjemné. Prečo nespať na chrbte? Váha maternice v tejto polohe tlačí na žilu, ktorá zásobuje spodnú časť tela. Najvhodnejšou polohou je spať na ľavom boku.

Ako si pomôcť?

Spánok si spríjemníme špeciálnymi vankúšmi, ktoré sa dávajú medzi nohy a uľavia každej tehotnej.

-sz-

womangalérie VŠETKY