Strava počas tehotenstva

Počas tehotenstva si musíte uvedomiť, že dieťa má iba jeden zdroj potravy a to vás. Je preto viac ako inokedy potrebné, aby ste mali čo najpestrejšiu a najvyváženejšiu stravu.

Strava počas tehotenstva

Aká by mala teda byť strava počas tehotenstva?

Obzvlášť dôležitý je prísun vápnika, (mliečne výobky, biely chlieb, sardinky, para orechy) bielkovín, ( hydina, chudé tmavé mäso, ryby, tvrdý syr, jogurt, arašidy, šošovica) vitamínu C, ktorý pomáha pri vzniku dobre fungujúcej placenty, prispieva k odolnosti voči infekcii a podporuje vstrebávanie železa. Ak ste doteraz zanedbávali prísun vlákniny, teraz by ste to mali napraviť. Strava počas tehotenstva má byť bohatá na vlákninu, lebo vláknina pomáha predchádzať zápche, ktorá je v gravidite bežná. Jej dôležitým zdrojom je ovocie, zelenina, hrubozrnné cestoviny, hrubozrnný chlieb, hrášok, pór, nelúpaná ryža a sušené ovocie. Pre vývin centrálnej nervovej sústavy dieťaťa je dôležitý dostatočný prísun kyseliny listovej. Tá sa nachádza v brokolici, špenáte, arašidoch, lieskových orieškoch a aj v hrubozrnnom chlebe.

Takisto je dôležitý aj dostatočný prísun železa, ktoré sa nachádza v chudom tmavom mäse, pečeni a špenáte.
Keď ste vegetariánka, mali by ste konzumovať pestrú a vyváženú stravu bohatú na bielkoviny, čerstvé ovocie a zeleninu. Nezabúdajte ani na pitný režim, ktorý pomáha predísť zápche. Najlepšia je voda.