Ako zvládnuť nástrahy pracovného dňa?

Pracovná doba sa skončila, ale vy máte stále plný pracovný stôl a už vám tečú nervy. Poznáte to? Je to typický príklad stresu, za ktorý si ale väčšinou môžeme sami. Ako prežiť ľahšie deň v práci? Ako rýchlejšie a lepšie plniť zadané úlohy? Tu je niekoľko rád, ako to zvládnuť a ešte si nájsť aj čas pre seba.

Ako zvládnuť

1. Plánujte

Najlepšie na týždeň dopredu. V nedeľu večer si sadnite, vezmite si diár a pozrite s,i aké stretnutia ste si dohodli na nadchádzajúci týždeň. V pokoji si tiež rozmyslite, aké úlohy na vás čakajú. Na každú počítajte o tretinu viac času, než je potrebné. Zbavíte sa tak časovej tiesne a stresu, že nestíhate.

2. Nepríjemné na začiatok

Nepríjemné záležitosti neodkladajte. Vybavte ich čo najskôr, naopak, nakoniec si nechávajte tie ľahšie a príjemnejšie veci, alebo to, čo vás baví. Ten kto vie, že na neho čakajú príjemnejšie a ľahšie úloh,y totiž pracuje rýchlejšie a s väčšou chuťou.

3. Zapisujte si všetky dôležité termíny

Nielen tie, ktoré súvisia s prácou, ale aj tie súkromné, aby ste si ušetrili čas aj pre seba. Deň pred dohodnutým termínom si overte, či naozaj všetko platí.

4. Bilancujte

Každý večer si na pár minút sadnite a zhodnoťte, čo ste zvládli a čo nie. Pátrajte po dôvodoch, prečo ste nejakú úlohu nezvládli tak, ako ste predpokladali. Potom si ju zaraďte do programu na nasledujúci deň na prvé miesto.

5. Urobte si prestávku

Žiaden človek nemôže byť po celý deň vo forme a svieži. Preto choďte na obed na pár minút von. Trvalý stres spôsobuje poruchy koncentrácie a zbytočne odčerpáva vašu energiu.

6. Rezervujte si čas na upratovanie

Potrebujete to, prezrite si nespracované úlohy a zrovnajte ich do stohu. Nenechajte sa pritom nikým a ničím vyrušovať, vyveste telefón. Prehľadnosť šetrí čas a upokojuje.

7. Jedzte ovocie a spite

Zopár ľahších ovocných jedál behom dňa udržuje hladinu cukru v krvi a aj váš výkon v potrebnej výške. Majte to na pamäti a dajte si v priebehu dňa kúsok ovocia. Spánok je dôležitý, lebo posilňuje pamäť a koncentráciu.

Ako zvládnuť

8. Odmeňte sa

Nezabúdajte na seba. Niečo pekné si kúpte vždy, keď zvládnete náročnú úlohu.

Ako zvládnuť

9. Nezabúdajte na svoj voľný čas

Byť v práci od rána do večera nie je práve ideálny stav. Ani pre vás, ani pre vašu rodinu. Ten, kto dlho a veľa pracuje, sa oveľa ľahšie dostane do stresu a postupom času začne z neho vyžarovať nevraživosť, ktorá sa prenáša aj na jeho okolie. K tomu, aby ste dobre zvládli svoj pracovný deň, potrebujete byť odpočinutá a odreagovaná. Väčšinou platí, že ten, kto má dostatok voľného času pre seba, svoje koníčky a na svoju rodinu, má aj harmonické mimopracovné vzťahy. A to sa pozitívne prejaví na jeho pracovitosti a kreativite, býva lepším pracovníkom.

10. Stanovte si priority

Aby ste neboli v práci nervózna z toho, čo sa deje doma, a doma sa zasa netrápili tým, že ste niečo nestihia v práci, stanovte si jasné priority. Vyhnete sa stresu. Rozhodnite sa, čo a ako je pre vás dôležité a stanovte si koľko hodín denne sa mienite týmto veciam venovať. Nesnažte sa byť za každú cenu v práci najlepšia pracovníčka a popritom aj najpozornejšia a najstarostlivejšia matka a manželka. To sotva zvládnete bez stresu a frustrácie.

Lucia

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach