Mixit príbeh: Ako dvaja parťáci z výšky rozmixovali Česko, Slovensko, Poľsko a Maďarsko

V roku 2009 to bol len nápad, ktorý sa zrodil na vysokej škole v hlavách dvoch kamarátov Martina Wallnera a Tomáša Hubera. Krátko na to prišiel názov, definitívne sa tak zrodil Mixit. Možnosť namiešať si svoje vlastné müsli bola veľkým lákadlom, prvé objednávky tak na seba nenechali dlho čakať. Pridalo sa odhodlanie a chuť do práce, “sami dvaja, jeden mixoval produkty, druhý balil objednávky”, spomína Martin. Od prvej prevádzky, ktorú zriaďovali po víkendoch počas štúdia, k spoločnosti s viac ako 50 zamestnancami. Aj o tom je Mixit.

Mixit

Pred namiešaním prvého mixu bolo potrebné nájsť tých správnych dodávateľov, grafika, programátora a vytvoriť stránku. Potom už nič nebránilo tomu, aby sa z Mixitu stal love brand. Zákazníkov okrem mixovania baví aj nevšedná komunikácia. Mixiťáci si, rovnako ako ich zákazníci, osvojili a zamilovali svoj vlastný slang, ktorý sa točí okolo mixovania, chrumkania či vtáčika Mixiťáčika. Nevšedná komunikácia a pútavá grafika by však nestačili, v Mixite si od začiatku uvedomovali a aj dnes zdôrazňujú, že zákazník musí byť na prvom mieste, a to je základ. A potom môže nastúpiť aj vtáčik Mixiťáčik a robiť všakovaké huncútstva.

Martin s Tomášom sa zhodli na tom, že projekt si chcú vymýšľať a viesť po svojom bez cudzích investorov. Posúďte, či sa im to vyplatilo. Za prvých desať rokov zvládli priniesť na trh novú značku, ktorú si zákazníci zamilovali. Neustále rozširujú sortiment. Z raňajkových mixov ku chrumkavému, mrazom sušenému ovociu, tyčinkám Mixitkám, proteínovým kašiam, Mixit drinkom a obľúbeným Mixitellám. Naposledy sa ponuka rozrástla o ovocné džemy (jamy) a “smoothie bowls”  ktoré sú, tak ako i všetky ostatné produkty, bez palmového oleja.

Mixit taktiež vychádza v ústrety bezlepkovým, vegánom, diabetikom, či tým, ktorí nejedia cukor. Ponúka možnosť filtrom vybrať produkty iba z určitej kategórie. V rámci udržateľnosti ponúka eko box, jednoduchú papierovú škatuľu, namiesto klasických farebných tubusov.

Mixiťákom sa tak podarilo rozmixovať Česko, Slovensko, Poľsko a naposledy Maďarsko.Cestu k súčasnému stavu opisuje Martin Wallner: “Hlavné vždy bolo svojmu projektu veriť.” A dodáva: “My sme od začiatku mali veľmi silnú podporu zákazníkov, ktorí Mixit milovali, takže k pochybnostiam nebol dôvod.”

Dnes je už Mixit na takej úrovni, že môže a aj pomáha tam, kde je to potrebné. V poslednej dobe je to práve v súvislosti s pandémiou. Lekárom a ostatným zdravotníckym pracovníkom na Slovensku a v Česku už dodalo energiu viac ako 23 000 Mixitiek. Mixit tak pomáha spoločne so svojimi zákazníkmi, ktorí si môžu do svojho košíka pridať dar pre lekárov, hrdinov dnešných dní.