Slávni králi topánok

Slávni králi topánok

Nielen odevy majú svojich slávnych tvorcov, svetovo uznávané módne značky má aj ríša luxusnej dámskej obuvi. Na jej vrchole vládnu bezkonkurenčne traja topánkoví králi –  Christian Louboutin, Manolo Blahnik a Jimmy Choo. Ich topánky sú nádherné, sexy a mnohé ženy by dali všetko na svete, len aby mohli mať aspoň jeden pár.

králi topánokChristian  Louboutin
Typickým poznávacím znamením Loubutinových topánok je červená podrážka a veľmi vysoké štíhle podpätky. Spolu so skrytými platformami vyzerajú ešte vyššie ako v skutočnosti a pôsobia veľmi žensky a elegantne. Ženské nohy v jeho lodičkách vyzerajú  dlhšie a štíhlejšie.

Známy návrhár sa narodil v Paríži v roku 1964 a hoci ho topánky vždy fascinovali, nikdy návrhárstvo v tomto odbore neštudoval. Jeho talent si všimli známe módne firmy ako Chanel či Yves Saint Laurent, pre ktoré navrhoval topánky prvé roky svojej kariéry. V roku 1992 si otvoril  vlastný butik a dnes má obchody po celom svet. Jeho zákazníčkami sú napríklad  Angelina Jolie, Christina Aguilera a Kylie Minogue.  Všetky jeho lodičky sú  jedinečné, používa kvalitné materiály, predovšetkým kožu a okrem typickej červenej podrážky zdobí svoje topánky zaujímavými detailmi. Často ich vzhľad dotvárajú aj drahé kamene. Loubutin dlhé roky trval na vysokých podpätkov, nakoniec sa však aj on rozhodol pre  pohodlnosť. Časť jeho kolekcie teraz tvoria aj topánky na veľmi nízkych alebo žiadnych podpätkoch.

 

Manolo Blahnik
Na každých Blahnikových topánkach sa skvie jeho podpis, ktorý je charakteristickým znakom tejto spoločnosti. Typickým preňho je okrem originálnych lodičiek a sandálov na vysokých podpätkoch aj snaha o pohodlnosť. Podľa neho musia byť lodičky aj sandále napriek vysokým opätkom navrhnuté takým spôsobom, aby na nohe sedeli ako pohodlné papučky. Blahnik je povestný tým, že dáva svoje topánky testovať asistentkám v továrni, aby si bol istý, že sa v nich dobre chodí.  Manuel „Manolo“ Blahnik sa narodil na Kanárskych ostrovoch španielskej matke a českému otcovi. Študoval jazyky a umenie v Ženeve a neskôr sa presťahoval do Paríža, kde sa chcel stať scénografom. Vždy ho však fascinovali topánky. V roku 1970 sa stretol s Dianou Vreelandovou, neskoršou šéfredaktorkou amerického Vogue, ktorá  ho presvedčila, aby sa stal návrhárom topánok. Jeho topánky vlastnia mnohé slávne celebrity, princezná Diana ich mala vyše päťdesiat párov. No až Carrie Bradshaw v seriáli Sex v meste upriamila pozornosť na meno Manola Blahnika. Modré saténové lodičky mala na nohách aj na svojej svadbe s „Božským“. Od čias seriálu sa stalo vecou prestíže mať topánky od Manola.
Foto: www.harveynichols.com/brand/manolo-blahnik

Jimmy Choo
Mnohí jeho kariéru označujú ako americký sen. Jimmy sa totiž narodil do rodiny chudobného malajského obuvníka a tam sa aj vyučil obuvníckemu remeslu. Svoje prvé topánky vraj ušil pre svoju mamu už ako jedenásťročný. Ďalej je to však už o veľkom talente, vytrvalosti a tvrdej práci. Jimmy odišiel z domova do Londýna, kde nielen usilovne študoval, ale tu vraj jeho topánky objavila Lady Diana a natoľko ju zaujali, že pre ňu začal navrhovať a šiť topánky. Až po jej smrti j vyšlo najavo, kto jej to vlastne dodával takú dokonalú obuv. A to bol začiatok jeho závratnej kariéry.

dreamstime_xs_45238862Novinárka Tamara Mellonová bez váhania vsadila na jeho schopnosti a presvedčila Jimmyho, aby spolu založili obchodnú spoločnosť. Päťdesiat tisíc dolárov, ktoré si na to požičala od svojho otca, dokázala vo veľmi krátkom čase splatiť.  Značka Jimmy Choo si rýchlo získala obľubu po celom svete. Po šiestich rokoch však nastali medzi spoločníkmi nezhody a Jimmy predal Mellonovej svoj  podiel. Firma pod pôvodným názvom funguje ďalej, medzitým ju už nevlastní ani Tamara, a Jimmy Choo sa rozhodol otvoriť si vlastnú exkluzívnu dielňu. Tvorí tu originálne modely pod svojou značkou Jimmy Choo Couture. Vyberá si výsostne pár klientov ročne, ktorým ručne vyrába unikátne modely na mieru. Podľa neho je navrhovanie a výroba takýchto topánok krásne a jedinečné umenie.
Foto: www.net-a-porter.com

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach