Ako na neposlušné topánky?

Aj napriek veľkým snahám sa občas pritrafí nepríjemná chyba. Aj v dnešnej pretechnizovanej dobe je výroba obuvi najmä o ručnej práci. Veľmi často sa pracuje s prírodnými materiálmi a zaručiť za týchto okolností 100% kvalitu svojej produkcie nedokáže žiadny výrobca obuvi.

topánky

Ale určite to aj vy poznáte. Kúpili ste si nové topánky, ešte ste ich ani nemali poriadne na nohách a už ich treba reklamovať. Tak, ako výrobca aj kupujúci by sa mal o svoje topánky starať tak, aby mu vydržali čo najdhlšie. Preto vám spolu s manažérom produktového kontrolingu a súdnym znalcom v odbore obuvi Martinom Ševčíkom prínášame niekoľko rád ako sa vyhnúť reklamácii a čo robiť, keď už je potrebná.

Čo z čoho?

Veľkým problémom pri reklamácii je rozpor medzi nárokmi, ktoré na obuv klademie a medzi jej skutočnými možnosťami. Dvojročná záručná doba však ešte neznamená, že obuv aj celé dva roky vydrží. Je pravda, že reklamovať sa dá každá obuv, ale je potrebné si tiež uvedomiť, aké nároky na topánky kladieme. Vysoko módna obuv pri ktorej je vzhľad na prvom mieste má iné vlastnosti ako napríklad vychádzková obuv, ktorá je vhodnejšia na denné nosenie.

Pri obuvi záleží na materiále aj na strihu. Poltopánky z hladkej kože vydržia viac, ako semišové balerínky. Starať sa však treba o všetky topánky. Často sa stretávame s tým, že obuv nesplnila očakávania, inokedy sa môže zameniť opotrebenie s vadou.

Je preto dobré, ak dodržiavate niektoré základné pravidlá, ktoré môžu následnej reklamácii zabrániť.

? Pri výbere si topánky dobre vyskúšajte. Je to často podceňovaná procedúra.

? Doprajte novému páru kvalitnú starostlivosť ošetrovaním vhodnými prostriedkami.

? Nechajte si znovu podraziť opotrebované podrážky.

? Používajte obuv len na to, na čo je určená.

Tip: Nenoste každý deň ten istý pár topánok. Nechajte ich jeden deň oddýchnuť. Výrazne tak predĺžite ich životnosť.

Čo by ste mali vedieť o reklamácii nielen u nás?

?Neprešvihnite dĺžku lehoty pre uplatnenie reklamácie.

?Reklamačné konanie môže byť zahájené ak zákazník predloží kompletný reklamovaný výrobok a preukáže nákup v predajniach – najlepšie nákupným bločkom. Tovar musí byť vyčistený (obuv aj podrážka), zbavený nečistôt a hygienicky nezávadný.

?Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

?Ak vám predávajúci zamietne reklamáciu, mali by ste obdržať písomné potvrdenie o zamietnutí s odôvodením.

?Reklamáciu uplatňujte u predajcu, kde ste topánky kúpili. Nie u dodávateľa, alebo výrobcu aj keď na nich predajca odkazuje.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach