Svetoznáma talianska značka Prada kraľuje medzi významnými menami vo svete módy už mnoho rokov. Čo ich preslávilo? Kto toto známe meno založil a vymyslel?
Módna značka bola založená v roku 1913 a založili ju bratia Pradovci. Dvaja módni mágovia, súrodenci s priezviskom Prada si založili značku Fratelli Prada, čo po taliansky znamená Bratia Prada. Pôvodne sa v obchode predával luxusný kožený tovar, najmä kabelky a kufre, ktorým zásobovali len milánsku smotánku. Ten, kto však značku poňal ako módnu inšpiráciu pre mnohých z nás a zaviedol ju ako pojem v módnych encyklopédiách, je vnučka Maria Pradu, Miuccia Prada. Pôvodne zrejme nemala plány podnikať v takomto odbore, pretože úspešne vyštudovala politické vedy. Hlas rodiny však bol silnejší, a tak sa Miuccia rozhodla prevziať rodinné dedičstvo.
Pôvodne mala v pláne stať sa mímkou. Navštevovala a hrala v milánskom divadle Piccolo Teatro. Keď sa však rozhodla podnikať v oblasti módy, značku Prada preslávila v roku 1985 svojou kolekciou čiernych nylónových kabeliek a ruksačikov (kolekcia s názvom Ready-to-wear). Miuccia a jej manžel Patrizio Bertelli začali pracovať na značke a vyzdvihli ju. Neskôr v 90-tych rokoch si Miuccia Prada vytvorila ďalšiu značku Miu Miu, ktorej názov je nepochybne odvodený z mena jej zakladateľky. Popri drahšej luxusnej značke Prada, je Miu Miu dostupnejšou značkou pre ženy, ktoré sa neboja investovať do kvality a štýlu. Značka je skutočným pojmom vo svete módy a svedčí o tom aj fakt, že jej pobočky nájdeme skutočne po celom svete – vo veľkých európskych metropolách, v Amerike, aj v ázijských krajinách.
Bertelli a Prada boli veľmi nadšení a vzrušení z myšlienky pokračovania v tradícií módnej značky Prada, jej znovuobnovenia a veľkolepého rastu, pri otváraní pobočky na známej Fifth Avenue v New Yorku, pán Bertelli povedal: ,, It’s a special feeling. It’s a step in our history. It will help establish the brand more in the American market.“ (Je to jedinečný pocit. Je to dôležitý krok v našej histórií. Pomôžeme značke, aby sa viac udomácnila/zaužívala na americkom trhu.). Nezabudnime však podotknúť, že Prada sa venuje aj mužskému pokoleniu a jej kolekcie nezanedbávajú ani toto pohlavie.
Dnes je Prada symbolom minimalizmu v kombinácií s modernou dobou. Prada kráča s dobou a vytvára nové trendy. Pôvodný imidž v podobe kožených kufrov a kabeliek sa trochu zmenil. Prednosti značky sú v odhaľovaní ženskej krásy, ktorá sa skrýva najmä pod povrchom no vyžaruje aj navonok. Oblečenie hľadá a znázorňuje krásu ženy, ktorá nemusí byť nutne podaná vyzývavým dojmom. Hlavné črty značky sú šik a elegancia. Svieži strih s eleganciou, aj tak by sme mohli charakterizovať štýl tejto značky. Na dekoráciu kabeliek sa používajú strapce, koža, reťaze, vybíjance a vyšívanie. Najčastejšími farbami sú čierna a zemité prírodné tóny, či tmavozelená farba, no každá kolekcia so sebou nesie niečo špecifické, zaujímavé a nové a v mnohých kolekciách sa objavujú aj ďalšie farebné tóny.
Čo ste možno nevedeli…
Prada má aj vlastnú nadáciu Fondazione Prada, ktorá je neziskovou organizáciou a je veľmi aktívna v oblasti avantgardného umenia, poriada výstavy a publikuje knihy o umení. Sídli v štvrti módy Porta Romana v Miláne.
Tip redakcie
Momentálne nás veľmi zaujali okuliare z kolekcie Minimal Baroque. Tieto slnečné okuliare sú naozaj krásne a ich dizajn je výnimočný. V drobných detailoch v mene hesla: Menej je niekedy viac, sa skrýva sila dizajnu a skutočnej elegancie.
Zdroj: Prada E-Store, Sunglasses, Minimal Baroque
Zdroje informácií: Fragrancex.com, wikipedia
Michelle Tay, 10/03/14: http://www.blouinartinfo.com/news/story/1014567/prada-foundation-announces-art-or-sound-at-venice-biennale
Elle.com
Katka Veslárová
Módna prehliadka – Prada Jar/Leto 2016
Módna prehliadka – Prada Jeseň/Zima 2016