Ovocie a nadváha

Milá redakcia,
Chcela by som sa spýtať, či naozaj konzumácia ovocia vedie ku vzniku nadváhy. Mám rada ovocie, ale v poslednom čase som dosť výrazne pribrala. Je to možné? Ovocie a nadváha – súvisia spolu?

Darina, Košice

Ovocie a nadváha
stock.adobe.com

Odpoveď na otázku ” ovocie a nadváha “:

Zvýšenou konzumáciou ovocia, môžete spozorovať aj zvyšovanie hmotnosti. Ovocie a nadváha naozaj spolu súvisia! Váhu ovplyvňuje konzumácia väčšieho množstva sacharidov. Ovocie je okrem vitamínov aj veľkým zdrojom jednoduchých cukrov, čo vplýva na zvyšovanie energetického príjmu. Nevýhodou jednoduchých sacharidov, pokiaľ chceme hmotnosť znížiť, je ich rýchly zdroj energie a podpora produkcie inzulínu, ktorý reguluje hladinu glukózy v krvi. Pokiaľ pravidelne nešportujete a vaše telo trpí nedostatkom fyzickej aktivity, v tom prípade si váš metabolizmus energiu ukladá do tukových zásob. Celý proces je ovplyvnený množstvom konzumovaného ovocia, časom, keď ho konzumujeme a od druhu ovocia. Ak ste spozorovali, že vaša hmotnosť sa zvyšuje, tak je to jedna z príčin, prečo priberáte. Nestačí len obmedziť alebo vynechať ovocie. Dôležité je, aby váš energetický príjem nebol vyšší ako je váš výdaj. Skúste preto zaradiť do svojho stravovania viac čerstvej zeleniny, ako náhradu za ovocie, stravujte sa pravidelne, konzumujte častejšie menšie objemy, uprednostňujte komplexné sacharidy pred sacharidmi jednoduchými, biele pečivo nahradíte celozrnným a obmedzte tuky, najmä v mliečnych výrobkoch. Na to, aby ste začali chudnúť, je potrebné do programu zaradiť pravidelné cvičenie alebo využiť sezónne pohybové aktivity – napríklad bicykel, plávanie, tenis alebo rýchlu chôdzu.

Oľga Červenková, výživový poradca