Baculka

Ahojte, chcem Vás poprosiť o pomoc. Som naozaj riadna bacuľka…..Diétami, jojo efektom a snahou prispôsobiť sa dievčatám s veľkosťou 34-36 som sa prebojovala k tridsiatim kilám navyše. V istom období som priberala aj z jedného rožka na raňajky, instantnej polievky na obed a jablka či banánu na večeru. Teraz by som sa vrátila strašne rada k svojmu pôvodnému normálu ( a kašlať na veľkosti 34-36), ale nejde mi to späť. Neviete mi poradiť nejaký naozaj overený spôsob ako schudnúť? A natrvalo? Nejde mi o lieky, pretože na ne neverím. Človek z každého kúta počuje o tej ktorej diéte, ale veľa z nich je strašne zradných. Už naozaj neviem, ktorá je ta správna. Mam 24 rokov a vážim takmer metrák. Poraďte mi prosím. Viem, že obezita sa stáva chorobou tretieho tisícročia, ale isto s ňou veľa ľudí svoj zápas vyhralo.
Za Vaše rady a odpovede Vám vopred srdečne ďakujem.
Katarinka
baculka
Odpoveď:
95% ľudí má možnosť schudnúť tak, že začnú dodržiavať zásady zdravej životosprávy a teoretické informácie, ktoré o chudnutí majú aplikujú v každodennom živote. Zbaviť sa nadbytočnej energie premenenej na tuk, schudnúť a stať sa štíhlou je reálne, pretože naše telo nám prirodzene poskytuje možnosť byť štíhlym. Telo si dokáže prispôsobiť látkovú premenu a reaguje na každú vonkajšiu zmenu. Najúčinnejší spôsob, ako schudnúť a získať optimálnu hmotnosť, je kombinácia vhodného stravovania a cvičenia.

Chudnutie je proces, ktorý trvá určitú dobu, má svoje pravidlá a zákonitosti. Má špecifické obdobia, ktoré sa navzájom líšia obsahom i cieľom. Spravidla je to: príprava na chudnutie, obdobie znižovania hmotnosti a udržanie štíhlej línie. Zárukou úspešného chudnutia je predovšetkým dôkladná príprava na chudnutie. Začať chudnúť je vhodné vtedy, keď máte všetko vopred premyslené a naplánované. Keď ste pripravení fyzicky i psychicky a na chudnutie máte dosť času. Keď máte dostatok informácii o vhodnom stravovaní, viete aké potraviny budete nakupovať, aké jedlo budete jesť, ako ho budete pripravovať, kde sa budete stravovať, ako, kedy a kde budete cvičiť. Na začiatku chudnutia je potrebné nielen získať informácie o spôsobe bezpečného a účinného znižovania hmotnosti, určiť si ciele, pripraviť stratégiu postupu ale aj reálne prehodnotiť doterajšie stravovacie návyky a zistiť aké chyby robíte. K tomu potrebujete nielen vedomosti o chudnutí a stravovaní ale musíte mať aj chuť a odvahu priznať si chyby a zmeniť dlhoročné zvyklosti a zaužívane stereotypy. Keď sa naučíte vo svojej strave rozpoznávať vysokoenergetické potraviny a nahradíte ich potravinami rovnako chutnými, ale s nízkym obsahom cukrov, tukov a energie – schudne.

Chudnutie výrazne podporuje telesný pohyb. Počas aktívneho pohybu sa spotrebuje veľké množstvo energie na mechanickú prácu svalov, a preto môžete cvičením prirodzene ovplyvniť svoj metabolizmus a zvýšiť množstvo spotrebovanej energie. Zvýšená spotreba energie pretrváva ešte aj niekoľko hodín po cvičení. Cvičením sa vytvára svalová hmota a čím viac svalov máte, tým viac energie Vaše telo spotrebuje. Keď sa naučíte rozumne jesť a správne sa hýbať, máte šancu nielen stať sa, ale i zostať stále štíhla.
Chudnutie pod odborným vedením je vždy účinnejšie a bezpečnejšie ako chudnutie osamote. Pravidelné konzultácie správnosti postupu s odborníkmi na redukciu telesnej hmotnosti, vhodné usmernenie a kontroly dodržiavania stanoveného režimu sú počas chudnutia veľmi potrebné a dôležité. Preto, ak máte možnosť, využite pri chudnutí pomoc odborníkov.
Z celkového počtu obéznych je asi u 5% ľudí príčinou tučnoty endokrinologické ochorenie, ktoré sa zistí rozborom krvi. Nezanedbajte túto skutočnosť a v každom prípade si nechajte vyšetriť hladiny hormónov.

PhDr., Mgr. Katarína Skybová