Eagle F1 Asymmetric 3

Goodyear uvádza na trh novú, vysoko výkonnú pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 3

  • Najnovší prírastok úspešnej rodiny výrobkov Eagle predstavuje prémiovú ponuku značky Goodyear pre rýchlo rastúci trh vysoko výkonných pneumatík (UHP)
  • Poprední výrobcovia vozidiel ju využívajú ako štandardnú výbavu
  • O 2,6 metra kratšia brzdná dráha na mokrom povrchu v porovnaní s priemernou hodnotou troch konkurenčných pneumatík[1] zaručuje lepšiu kontrolu nad vozidlom
  • O 31 % nižšie opotrebovanie behúňa v porovnaní s priemerom troch konkurenčných pneumatík a o 11 500 kilometrov dlhší kilometrový prebeh[2]

Eagle F1 Asymmetric 3

 

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh svoju najnovšiu letnú pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 3. Vysoko výkonná pneumatika, ktorú Goodyear prvýkrát predstavil začiatkom marca na ženevskom autosalóne International Motor Show 2016, ponúka o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa2 a kratšiu brzdnú dráhu na suchej i mokrej vozovke1 a umožňuje tak vodičom udržiavať kontrolu nad vozidlom a maximálne si užívať jazdu. S mnohými víťazstvami v testoch a s obsiahlym registrom využitia v prvovýrobe, vrátane nového modelu Jaguar XF, osvedčená rodina pneumatík Eagle predstavuje prémiovú ponuku značky Goodyear, ktorá je zárukou výnimočného brzdného výkonu, ľahkej ovládateľnosti a citlivého vedenia vozidla či už na suchej, alebo na mokrej vozovke.

Trh v segmente vysoko výkonných pneumatík (Ultra-High-Performance; UHP) vykazuje jednoznačný nárast[3], odhaduje sa, že v rokoch 2015 až 2020 sa bude každoročne zvyšovať o viac ako tri percenta. Len v tomto období by mal jeho celkový objem podľa kvalifikovaných odhadov vzrásť o viac ako 9 miliónov kusov3. V prvom rade bude tento nárast zvyšovať vozový park v nižšej strednej, strednej, vyššej strednej a v luxusnej triede vozidiel, na ktoré sa pneumatiky s označením UHP používajú čím ďalej tým viac[4].

Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3 dáva nový rozmer pojmu výkonnosť v prípade silných sedanov a športových vozidiel. Goodyear vynaložil nemalé úsilie na optimalizáciu novej pneumatiky a na dosiahnutie mimoriadnej bezpečnosti a výkonnosti. Konštruktéri značky nad jej vývojom strávili viac ako 36 tisíc pracovných hodín, vrátane 5 tisíc skúšobných hodín, 1 200 hodín testov v cestnej premávke a 3 800 hodín jázd na piatich testovacích lokalitách s celkovo najazdenými 330 tisíc kilometrami.

Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric sú priamo nabité novými technológiami[5]. Kľúčovým prvkom novej pneumatiky je technológia aktívneho brzdenia, ktorá pri aktivácii bŕzd zvyšuje styčný povrch pneumatiky s vozovkou a zlepšuje záber, čo znateľne skracuje brzdnú dráhu. Prídavkom zložky zvyšujúcej priľnavosť do novej zmesi Goodyear docielil lepšiu priľnavosť pri brzdení i riadení, nová adhézna živicová zložka jej dodáva vysokú účinnosť, ktorá skracuje brzdnú dráhu a prispieva k presnému ovládaniu na mokrých i suchých vozovkách. Nová technológia vystuženia pneumatiky umožňuje presné vedenie vozidla, zvyšuje odolnosť novej pneumatiky a prepožičiava jej i pri odľahčenej konštrukcii lepšiu ovládateľnosť, lepšie správanie v zákrutách, nižšie opotrebovanie a vyššiu hospodárnosť prevádzky.

Pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 podrobila skúškam nezávislá organizácia DEKRA[6]. Pri testoch zistila, že v porovnaní s ostatnými prémiovými pneumatikami na trhu sú Eagle F1 Asymmetric 3 veľmi výkonné, pokiaľ ide o opotrebovanie behúňa. V skutočnosti Goodyear Eagle F1 Asymmetric preukázala, že má o 11 500 kilometrov vyšší kilometrový prebeh (teda o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa) na rozdiel od priemernej hodnoty troch popredných konkurenčných výrobkov.

Výsledky nezávislého porovnávacieho testu[7], ktorý na zákazku spoločnosti Goodyear spracoval TÜV Süd, ďalej preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 má o 2,6 metra kratšiu brzdnú dráhu (o 9 % vyššiu výkonnosť) na mokrej vozovke v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov. Jej brzdná vzdialenosť na suchej vozovke je o 1,3 metra kratšia (má o 4 % vyššiu výkonnosť) a súčasne Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje o 4 % lepšiu ovládateľnosť na mokrej vozovke, ako je priemer troch hlavných konkurenčných výrobkov. Výsledky testu preukázali aj o 10,9 % lepšie hodnoty valivého odporu v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov a druhú najvyššiu výkonnosť z hľadiska valivého odporu zo všetkých testovaných značiek[8].

„Sme veľmi radi, že si tieto pneumatiky naďalej vedú tak dobre v testoch, hlavne v poslednom teste DEKRA, ktorý potvrdil ich najlepšiu hodnotu kilometrového prebehu,“ povedal riaditeľ marketingu osobných pneumatík spoločnosti Goodyear pre Európu, Blízky východ a Afriku Alexis Bortoluzzi. „Test TÜV preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje najlepšie výsledky[9] pri brzdení, a to predovšetkým v náročnejších situáciách, ako je napr. dážď. Napokon účinné brzdenie je to, čo vodiči zo všetkého potrebujú najviac[10], a to najmä v prípade veľmi výkonných vozidiel.“

Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je na trhu v 41 rôznych rozmeroch od 17 do 20 palcov už od decembra minulého roku, posledné rozmery doplnia celý jej sortiment v priebehu marca.

[1] O 2,6 metra kratšia brzdná dráha (o 9 % vyššia výkonnosť) na mokrej vozovke a o 1,3 metra kratšia brzdná vzdialenosť (o 4 % vyššia výkonnosť) na suchej vozovke je v porovnaní s priemernou hodnotou troch najnovších (dostupných v čase konania testu) konkurenčných výrobkov v segmente UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental SportContact 5). Testy TÜV SÜD Product Service GmbH sa uskutočnili v období od septembra do októbra 2015 na zákazku spoločnosti Goodyear Dunlop. Rozmer: 225/45 R17 91Y; testovacie vozidlo: VW Golf; lokality: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); Správa č. 713066268.

[2] V porovnaní s priemernou hodnotou troch najnovších (dostupných v čase konania testu) konkurenčných výrobkov v segmente UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental SportContact 5). Testy TÜV SÜD Product Service GmbH sa uskutočnili v období od septembra do októbra 2015 na zákazku spoločnosť DEKRA. Rozmer: 225/45 R17 91Y; testovacie vozidlo: VW Golf; lokality: verejné komunikácie a skúšobný okruh FP01 v skúšobných podmienkach opísaných v teste #2015-137.

[3] Zdroj: Interná prognóza Goodyear Dunlop

[4] Zdroj: Global Insights / IHS marec 2015

[5] V porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

[6] V porovnaní s priemernou hodnotou troch najnovších (dostupných v čase konania testu) konkurenčných výrobkov v segmente UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental SportContact 5). Testy sa uskutočnili v období od septembra do októbra 2015 na zákazku v spoločnosti DEKRA. Rozmer: 225/45 R17 91Y; testovacie vozidlo: VW Golf; lokality: verejné komunikácie a skúšobný okruh FP01 v skúšobných podmienkach opísaných v teste #2015-137.

[7] Testy TÜV SÜD Product Service GmbH sa uskutočnili v období od septembra do októbra 2015 na zákazku spoločnosti Goodyear Dunlop. Testované spolu s tromi hlavnými konkurenčnými výrobkami: Bridgestone Potenza S001, Michelin Pilot Sport 3 a Continental SportContact 5. Nová UHP, rozmer: 225/45 R17 91Y; testovacie vozidlo: VW Golf; lokality: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); Správa č. 713066268.

[8] Dosiahnutý zisk v ukazovateli valivého odporu: Continental Sport Contact 5 – 101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – 100; priemer všetkých popredných konkurentov – 89.1. Súčasť vyššie uvedeného testu pod správou č. 713066268.

[9] Testy TÜV SÜD Product Service GmbH sa uskutečnili v období od septembra do októbra 2015 na zákazku spoločnosti Goodyear Dunlop. Testované spolu s tromi hlavnými konkurenčnými výrobkami: Bridgestone Potenza S001, Michelin Pilot Sport 3 a Continental SportContact 5. Nová UHP, rozmer: 225/45 R17 91Y; testovacie vozidlo: VW Golf; lokality: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); Správa č. 713066268.

[10] TNS UK – Prieskum potrieb spotrebiteľov, realizovaný od 17. decembra 2014 do 19. januára 2015. Celkovo bolo pri ňom oslovených 750 respondentov v Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Poľsku, Rusku, Švédsku, Južnej Afriky, Španielsku, Turecku a 500 respondentov v Saudskej Arábii.

 

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach