SPÄŤ
PR-servis

Príroda nevie povedať “ľúbim ťa”. Preto stvorila diamant

Od: Henrieta Karabova 11.12.2017
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

Pri slove diamant sa ženám i mužom zrýchľuje tep. Ženám túžbou a mužom strachom, čo ich tento darček bude stáť. No podľa Antona Jakupiho, majiteľa siete zlatníctiev Valentina, ide o typ investície, s ktorou nikdy neprerobíte.

diamant

Nezničiteľný klenot

Keď sa pána Jakupiho pýtame, či nehrozí, že raz diamanty vyjdú z módy, položartom odpovedá, že až vtedy, keď prestanú existovať dámy, čo by ich nosili. „A to sa nestane,“ dodáva s úsmevom. 

Raritný výskyt v prírode a oslnivý ligot nie sú jediné kritériá, ktoré diamant predurčujú byť absolútnou jednotkou medzi šperkami. Fascinujúca je aj jeho nezničiteľnosť. „Práve pre túto vlastnosť je diamant niečím, čo sa nedá napodobniť. Je nezničiteľný. Ako láska. Ako puto. Veru nie nadarmo sa hovorí, že diamant je na večnosť,“ nazdáva sa odborník na šperky. „Nijaký iný drahý kameň v sebe nepojme toľko emócie.“

S krásou vo vienku

Pán Jakupi  nás víta priamo vo svojom „kráľovstve“, v predajni Valentina na poschodí bratislavského nákupného centra Polus City Center. Ak sa sem vyberiete, nebuďte prekvapení, keď natrafíte na samotného majiteľa. V tomto prípade totiž neplatí, že obuvníkove deti chodia bosé. Zveľaďovanie šperkového impéria, Jakupiho hlavná pracovná náplň, je i jeho osobnou vášňou a veľmi rád ňou nadchýna iných.

diamant

Klenotom sa venuje viac ako dvadsaťpäť rokov a popri Slovensku skrášľuje svet aj Čechom, Chorvátom, Poliakom a Talianom. V súčasnosti pod značkou Valentina nájdete 45 obchodov v piatich krajinách Európy. „Vždy je čo zdokonaľovať. No som hrdý, že čo sa týka tovaru, hmotnosti a kvality, sme najlepšie zlatníctvo v česko-slovenskom priestore. Len v predajniach v Bratislave máme okolo 32-tisíc šperkov, z čoho 6,5-tisíca sú diamanty v hodnote okolo päť miliónov eur.“

Ako vôbec prišlo zlatníctvo k svojmu romantickému menu? Priamo od majiteľa zisťujeme, že Valentina má svoju reálnu predlohu. Volala sa tak dcéra starého českého zlatníka, od ktorého Jakupi pred rokmi odkúpil biznis. „Keď sme sa s ňou zoznámili, očarila nás svojou krásou a pôvabom. A tak sme to meno zobrali za svoje,“ spomína Jakupi.

Valentina by dnes nebola synonymom krásy a výnimočnej kvality, keby si za štvrť storočia nedokázala vybudovať dôveru zákazníkov. Cestu do ich sŕdc si podľa Jakupiho otvorili dvoma kľúčmi – exkluzivitou a starostlivosťou.

diamant

Jednanie v rukavičkách

„Šperky – či už sú to diamanty alebo iné klenoty, ktoré kúpite u nás, z 90 percent nenájdete nikde inde. Na tomto si mimoriadne zakladáme. Chceme, aby sa zákazník, a predovšetkým obdarovaná osoba, cítili výnimočne. Unikátnosť šperku im tento pocit dokáže navodiť.“

Neviete si vybrať z bohatého sortimentu alebo nosíte v hlave vlastný nápad, no chýba vám impulz, čo by dal abstraktnej predstave jasnejšie kontúry? Jakupi a jeho tím myslia aj na to: „V našej predajni máme ešte jedno špecifikum. Každý zákazník si môže dať urobiť svoj jedinečný šperk. Aby bol jeden jediný originálny na celom svete. Môže si ho sám navrhnúť, nakresliť a my mu to dáme urobiť na 3D tlačiarni, nech má predstavu, ako bude jeho nápad vyzerať. Spoločne pracujeme na návrhu, aby bol podklad dokonalý ešte predtým, ako pôjde do výroby. Tá prebieha buď v našej dielni, alebo si šperk necháme na mieru vyhotoviť u našich partnerov v zahraničí, v Izraeli či v Taliansku.“

Rovnako ako na vyšperkovanú ponuku si Jakupi potrpí na odbornosť tímu, ktorým sa obklopuje. Niektorí z predavačov so značkou spolupracujú už vyše desať rokov a ak sa prídete o výbere jagavého darčeka radiť do Polusu, obslúži vás profesionálne vyučený zlatník Ľuboš Šmátrala, ktorý ako jeden z mála Slovákov naberal skúsenosti v brandži na londýnskej Diamantovej uličke. Dokonca sa osobne podieľal na vsádzaní diamantov do šperkov pre Stinga či Cheryl Cole! 

Radosť je najlepšia reklama

Starostlivosť o zákazníka sa predajom nekončí. „Viete, každému sedí niečo iné. So šperkami je to trochu ako s oblečením, potrebujete to odskúšať, aby ste videli, či vám to skutočne pristane,“ nazdáva sa majiteľ, a preto vychádza v ústrety aj pánom, ktorým sa nepodarilo naslepo sa trafiť do vkusu ich milovanej.

Prsteň môžete vymeniť za náušnice, diamant opakovane presadiť do šperku podľa vášho výberu, upraviť veľkosť či zapínanie… možnosti úprav sú prakticky bezmedzné a Jakupi sa riadi čestnou obchodníckou zásadou, že jeho práca sa nekončí, kým nie je zákazník stopercentne spokojný. „Nemôžem to urobiť tak, že vám predám šperk, vezmem od vás peniaze a budem sa tváriť, že som si svoje splnil. Také jednoduché to nie je. Keď od nás neodídete nadšený –  šperkom, obsluhou i odborným výkladom, nezískali sme, naopak, prerobili.“

Šperk je ako žena, treba naň ísť citlivo

Samozrejmou súčasťou zákazníckeho servisu zlatníctiev Valentina je čistenie a údržba šperkov na počkanie. Jakupi v tejto súvislosti zdôrazňuje, že šperk je citlivá vec a ako taká vyžaduje citlivý prístup. Pomáha si pri tom pôsobivou paralelou. „Šperk je nežný ako kvet, ako žena. A presne tak sa oň musí človek starať, len vtedy si zachová svoj podmanivý lesk. Navyše, ak mu venujeme náležitú starostlivosť, môže byť nielen darčekom, ale aj rodinným dedičstvom.“

Obchodník, ktorý držal v rukách diamanty v cene státisícov eur a dokáže pri stretnutí s vami s istotou experta identifikovať, či ste náhrdelník kupovali u neho, radí riadiť sa jednoduchou zásadou: „Šperk by mal byť to prvé, čo po príchode domov odložíte a posledné, čo si na seba dáte pred odchodom z domu.“

FOTO: Daša Šimeková a POLUS CITY CENTER

womangalérie VŠETKY