Tipy ako využiť služby u predajcov elektroniky na maximum

Dávno sú za nami časy, keď jediným účinným nástrojom, akým medzi sebou obchodníci súperili boli výhodné ceny. Dnešní zákazníci sa rozhodujú predovšetkým na základe služieb, ktoré im predajcovia ponúkajú ako bonus navyše k nákupu.

využiť služby

Kupujete mobil či tablet?

Pripravte sa na to, že životnosť displeja nemusí byť dlhá a nehodám radšej predchádzajte. Ochranné fólie sú riešením, pri ktorom dostanete za málo peňazí, relatívne veľa muziky. Slúžia na ochranu pred mechanickým poškodením, či poškriabaním a výrazne znižujú riziko rozbitia displeja. Napasovať ich však bez toho, aby sa pod nimi zachytil vlas alebo vzduchová bublina dokáže byť úplný horor. Preto to nechajte na odborníkov u predajcu.

Tip: Ochrannú fóliu vám nalepia na akýkoľvek smartfón alebo tablet, ktorý si kúpite, no priniesť môžete aj staršie zariadenie.

využiť služby

Obraz ako vo filmovom štúdiu?

Ak si chcete užívať svoj televízor skutočne naplno a mať pri sledovaní filmov prvotriedny zážitok, nechajte si ho u obchodníka nakalibrovať. Tzv. kalibrácia je nastavenie obrazu televízora podľa štandardu, ktorý sa používa vo filmových štúdiách. Bude zobrazovať podľa zámeru autora, bez skreslení. Robí sa pomocou špeciálnej sondy, ktorá zabezpečí precízne nastavenie všetkých dôležitých parametrov ako napríklad jas, kontrast alebo teplotu farieb.

Tip: Niektorí predajcovia ponúkajú túto službu (je platená) aj pre televízne prijímače, ktoré ste u nich nezakúpili a máte ich už doma. Stačí ich priniesť na predajňu.

Nie je doprava ako doprava

Dopravu spotrebičov pri nákupe ponúka zdarma asi už každý predajca. V praxi však môže vyzerať tak, že vás kuriér vyzve, aby ste boli doma počas pracovného dňa a čas doručenia upresní najviac v trojhodinovom rozmedzí. Navyše vám tovar doručí pred dom a do bytu si ho vynesiete sami. Jedine, že by ste si priplatili. Vynášku zdarma ponúka k doprave napríklad Nay, za príplatok získate službu Komfortná doprava domov. Tá zahŕňa doručenie tovaru večer od 17.00 do 20.00 h. alebo počas víkendu, vynášku nielen do bytu, ale priamo na miesto, a tiež rozbalenie, odvoz obalov, pri vybraných spotrebičoch aj zapojenie voľne stojacich, a v prípade záujmu odvoz a ekologickú likvidáciu starých.

Upozornenie: Táto služba  sa týka len tovaru s váhou nad 30 kg a televízorov nad 42 palcov.

Nebavia vás bločky?

Hlavne preto, že ich priam chronicky strácate? Niektorí predajcovia ponúkajú svojim zákazníkom službu, že pokladničný doklad archivujú namiesto zákazníka. Pri výmene tovaru, alebo záručnej reklamácii tak doklad o zaplatení nepotrebujete. Doklady archivujú elektronicky až 6 rokov od nákupu.

Upozornenie: Táto služba je súčasťou vernostného programu NAY Extra klubu. Ak nie ste jeho členom, musíte si bločky ustrážiť a naďalej odkladať.

Rezervácie majú prednosť

Určite viete aké to je, keď na predavača mrkáte očkom, aby vám tovar na chvíľu odložil a je na jeho dobrej vôli, či tak urobí. Ak áno, zvyčajne ho odloží na hodinku, maximálne dve. Existujú však predajcovia, ktorí ponúkajú zákazníkom štandardne možnosť odložiť si tovar na 24 hodín. Tovar si vyberiete cez internet a zarezervujete. Na predajňu si tak poň prídete, kedy vám to vyhovuje, pohodlne a s istotou, že vám ho nikto nevyfúkne. Určite sa nepreženiete zbytočne, pretože vám prídu SMS a email o tom, že máte tovar pripravený.

Tip: Platíte až pri vyzdvihnutí a ak neprídete, alebo si to rozmyslíte, nič sa nestane. Rezervácia je bezplatná a nezaväzuje vás k nákupu. Ak však po tovar prídete, budete vybavení prednostne pri pulte s nápisom „Vyzdvihnutie objednávok z e-shopu“.

Finančné „suchoty“

Toto je asi problém väčšiny žien. Peňazí skrátka nikdy nie je dosť. Koľko zarobíte, toľko miniete a nie je dôležité koľko to je. Ak však potrebujete nové topánky, ale aj novú mikrovlnku, už sa nemusíte rozhodovať čomu dáte prednosť. Riešením je nákup na splátky bez navýšenia. Niektorí obchodníci ponúkajú takéto akcie dokonca viackrát do roka.

Upozornenie:  Dajte si pozor na to, že celková cena nákupu musí byť v hodnote nad 112 €. Nemusí to však byť hodnota jedného tovaru, ale aj celková viacerých spoločne.

Bez čakania

V minulosti sme boli zvyknutí čakať. Stále sme na niečo čakali. No dnes je doba rýchla a chceme mať všetko hneď. A keď sa nám niečo pokazí, nechce sa nám čakať na opravu a cítiť sa zatiaľ nekomfortne, napríklad bez rýchlovarnej kanvice. Pri spotrebičoch v záručnej dobe však už nemusíte pri reklamácii čakať na servis 30 dní. Stačí pokazený tovar priniesť na predajňu, predložiť klubovú kartu alebo doklad o zaplatení, pri ktorom bola táto karta použitá a vymenia vám ho na počkanie zadarmo za nový.

Upozornenie: Týka sa to len tovarov zakúpených v hodnote do 30 €. Pri výmene sa aktuálna predajná cena neberie do úvahy a ak nie je rovnaký tovar dostupný, predajca so zákazníkom vyberú iný tovar s podobnými parametrami do výšky ceny pôvodného výrobku. 

Neposkytuje váš predajca elektroniky niektorú z uvádzaných služieb? Riešením je jeho výmena, stačí začať nakupovať v ktorejkoľvek z predajní NAY na Slovensku.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach