Ženy kupujú klasiku, muži chcú erotiku

Tvorí súčasť takmer každého ženského šatníka. Je to už takmer sto rokov, čo sa podprsenka zabývala v našich skriniach, a tak ako ostatné módne kúsky, aj ona prešla mnohými inováciami. Napriek tomu však slovenské ženy ostávajú verné starej dobrej klasike – bielej, čiernej, smotanovej alebo telovej farbe podprsenky. Práve to sú aj hity tohtoročného leta.

Ženy kupujúHistória podprsenky siaha do roku 1914, kedy si Američanka Mary Phelpsová-Jacobová nechala patentovať podprsenku, vtedy vyrobenú z dvoch vreckoviek a stužky. Tá mala za následok jednu úžasnú vec – navždy ženy oslobodila od prísneho sťahujúceho korzetu. Ten bol nielen nepríjemný, ale ženy mali kvôli nemu rôzne, zdravie ohrozujúce, problémy. Prílišné stiahnutie mohlo poškodzovať napríklad pľúca či vnútorné orgány. Táto móda, samozrejme, súvisela s érou, kedy boli v kurze ultra útle pásy a ženy sa dávali do korzetov sťahovať tak tesne, že často pritom dokonca strácali vedomie.

Jednoznačne však bol objav podprsenky obrovským hitom. S veľkým nadšením ženy privítali aj trend z roku 1943 – push-up podprsenky, neskôr predovšetkým značky Wonderbra, v kampani ktorej zažiarila aj Slovenka Adriana Sklenaříková.

Slovenské ženy chcú klasiku, od partnerov dostávajú erotiku

Tohtoročnému letu vládnu hladké fazóny, ľahké a priedušné materiály, príjemné na dotyk. „Tradične je v lete veľmi žiadaná smotanová, púdrová či telová spodná bielizeň, ktorá je pod priehľadnými topmi takmer neviditeľná,“ vysvetľuje profesionálna štylistka Žaneta Ilutanová z Triola underwear, ktorá na Slovensku prevádzkuje predajne v Bratislavskom Saratove a v Nitre na Štefánikovej triede. Slovenským ženám ďalej radí: „K nim si môžete vybrať nohavičky klasického strihu, panty alebo sexi brazilky. Tie s elastickými alebo čipkovými légami sú ideálne pod obtiahnuté letné outfity.“

Práve tieto farby sa umiestnili aj na popredných miestach v predajnosti – z prieskumu firmy Triola vyplynulo, že v minulom roku si ženy najviac kupovali biele (22 % ), čierne, smotanové a telové podprsenky. Predaj podprseniek v týchto farbách tvoril celkovo 64 % a najviac žiadané boli hladké, nezdobené materiály. Ak už ženy nakupujú ozdobené kúsky, tak jemné a najčastejšie čipkované.

„Mužom sa páčia partnerky v odvážnych kúskoch, takže keď kupovali bielizeň muži, tak čierne a červené čipky vyšívané tylom a miniatúrne nohavičky k tomu,“ objasňuje výsledky prieskumy Ž. Ilutanová.

Za posledných pätnásť rokov sa zmenila i najčastejšie používaná veľkosť košíčkov. Kedysi populárne 75B vystriedali košíčky veľkosti C a D. V súčasnosti patria medzi napredávanejšie veľkosti 80D a 85D a za nimi 85C.

Spodnú bielizeň Triola underwear môžete nájsť v Bratislave v OD Saratov, Saratovská 13, v Nitre na Štefánikovej triede 5 (hotel Zobor) alebo na www.triola.sk.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach