Vydávam sa cez internet!

Budete sa vydávať? Alebo chystáte svadbu v rodine?

Viete si predstaviť, že by ste si všetko prepotrebné objednávali cez e-shop?

Nakupovanie cez internet síce dnes už nie je žiadnou zvláštnosťou, ale predsa len – viete si predstaviť, že by ste chystali svadbu a  väčšinu vecí a doplnkov by ste si objednávali cez internet – konkrétne cez svadobný e-shop? Ja áno – stretla som sa totiž so sympatickou a príjemnou mladou ženou, mamičkou dvoch malých detí, ktorá je súčasne majiteľkou svadobného e-shopu s príznačným názvom vydavamsa.sk
Pani Petra Prepirová nám v rozhovore prezradila, že tohto roku oslávili s manželom 6. výročie svadby, takže pocity budúcich neviest a ich potrieb má ešte v čerstvej pamäti. Navyše,  výborne sa jej podarilo skĺbiť materskú dovolenku s podnikaním a jej svadobný e-shop oslávi v týchto dňoch svoje piate výročie. Ozaj, aké je to mať svadobný e-shop?

Vydávam sa

Kedy a ako sa zrodil nápad zriadiť si svadobný e-shop?

Nápad otvoriť si e-shop a mať popri práci aj niečo vlastné, sa zrodil v moje hlave asi pred šiestimi rokmi, len som akosi dlho nevedela, v akej oblasti, rozmýšľala som nad niečím novým, niečím, čo chýbalo na trhu, kde bola možnosť sa presadiť a aby bol nápad aj e-shop úspešný a našiel si svoju klientelu. Tých nápadov bolo viac. Nakoniec, práve moja svadba ma uviedla týmto „svadobným smerom“.

2_img_4679-2Ste mamičkou dvoch malých detí  a aj vy sama ste sa iba pred pár rokmi vydávali –  riešili ste v tom čase už nejaké objednávanie vecí, doplnkov, či iných záležitostí, ktoré súviseli s vašou svadbou, cez internetový obchod?

Naša svadba sa udiala pomerne rýchlo, koncom januára 2010 sme si povedali aprílový termín, a že pokiaľ bude voľný, tak ideme do toho. Nemala som teda veľa času na prípravu. Miesto na svadbu sme si definitívne dohodli asi 2 týždne pred svadbou. To sa odrazilo aj v mojich predsvadobných nákupoch doplnkov a ostatných vecičiek na svadbu, keďže som dlho nevedela, kde nakoniec svadba bude a ako bude vyzerať. Všetko som, samozrejme, hľadala na internete, kvôli nedostatku času a nepomerne veľkému výberu oproti kamenným obchodom. Pamätám si, že som si nakoniec objednala cez svadobný e-shop len svadobný podväzok a pierka pre hostí…

Ponuka vášho e-shopu je naozaj bohatá – od prepotrebných vecí a doplnkov pre nevestu, cez pierka pre svadobčanov, doplnky pre družičky, dekorácie na výzdobu miestností a svadobných áut, až po drobné darčeky pre svadobčanov, menovky, sviečky, lampióny šťastia a podobne – aká bola vaša predstava a ponuka na začiatku a ako tovar postupne pribúdal?

Ako som spomenula, nápad otvoriť si svadobný e-shop prišiel spolu s našou svadbou. Vtedy som si všimla, že jediné, čo v internetovej ponuke chýbalo, sú svadobné topánky. Jestvoval síce jeden obchod ponúkajúci svadobné topánky, ale nebol to klasický e-shop, nevideli ste hotové produkty, nevedeli ste konečnú cenu. Mňa samotnú to od kúpy odradilo a bežala som radšej do svadobného salónu. Svadobné topánky mi prišli len v stredu pred svadbou, takže naozaj len tak-tak. Práve toto ma priviedlo k nápadu otvoriť si e-shop, ktorý ponúka svadobné topánky, ale k tomu som nutne potrebovala nejaké doplnky pre nevestu, ako podväzky, závoje a podobne. Pôvodný nápad bol otvoriť si e-shop len ako miesto pre nevestu, preto som mu aj dala názov vydávamsa.sk
Všetko ostatné, dekorácie a doplnky prišli postupne, s ponukou od dodávateľov a zvyšujúcim sa záujmom zákazníkov.

Riadili ste sa vlastnou intuíciou, či predstavou, alebo rozširovanie e-shopu ste prispôsobovali najmä prianiam zákazníkov?

Povedala by som, že je to pol na pol. Často je to tak, že mi niečo napadne, niečo uvidím a poviem si –  toto by som mala rada v obchode, vtedy začína pre mňa dlhá cesta (popri mimopracovných povinnostiach), kým sa produkt reálne dostane do e-shopu. Niektoré nápady na produkty skončia skôr ako ich zrealizujem… Musím zhodnotiť, či by o vec bol záujem pri danej cene, aká je konkurencia a či sa to koniec koncov bude zákazníkom páčiť a neostane to napokon ako výpredajový tovar.  Ale niekedy, naopak, ma nakopne práve záujem zákazníkov, keď volajú, či máme konkrétny tovar a ja musím povedať, že bohužiaľ, zatiaľ nie…

Vydávam sa

Ako rýchlo trvá, kým sa objednaný tovar dostane k zákazníkovi?

Závisí to od toho, akú ma tovar dostupnosť. Väčšina tovaru je dostupná ihneď, takže ak si zákazník objedná tovar, ktorý je skladom, v ideálnom prípade ho môže mať doma aj nasledujúci deň. Pri niektorých tovaroch je dostupnosť na objednávku, tam to trvá dlhšie práve kvôli tomu, že musíme zohľadniť dobu výroby u výrobcu.

Môžu si zákazníci a záujemcovia prísť v prípade záujmu vybraný tovar aj pozrieť?

Zatiaľ obchod funguje ako internetový, preto je táto možnosť  pomerne obmedzená. Cez deň som totiž dosť rozlietaná, či už kvôli zásielkam, nákupe tovaru a v prvom rade kvôli deťom a rodinným povinnostiam.  Nie je však problém si pri objednávke zadať osobný odber a vždy sa vieme so zákazníkom dohodnúť na obojstranne vyhovujúcom čase a termíne.

Pamätáte si, čo si zákazníci u vás objednali po prvý raz?

K tomu mám takú milú spomienku. Takto pred piatimi rokmi, v októbri 2011, som v podstate dokončila všetky úpravy na e-shope a spustila som ho do ostrej prevádzky. Testovala som, či všetko správne funguje zo systémovej stránky, vytváranie objednávok, posielanie emailov a podobne. Po pár hodinách som zasa kontrolovala, či už niečo prišlo. Zrazu som vyletela za manželom na záhradu celá nadšená, že niekto si niečo objednal. Keď prvotná radosť opadla,  zistila som, že to bola moja testovacia objednávka. V skutočnosti tuším na druhý deň prišla objednávka na bolerko,  potom ďalšia na podväzok , dáždnik a topánky. 😛 

Vydávam sa

Čo si ľudia objednávajú najčastejšie?

Objednávky sú fakt rôznorodé. Niekto si objedná len jednu vec, topánky, závoj, alebo nejaký drobný svadobný doplnok, bublifuky, balóny a niekto sa prelúska celou ponukou a kúpi si u nás takmer celú svadobnú výbavu. Osobne sa teším každej objednávke. Rada sa pri balení zamýšľam, hlavne pri rôznych kombináciách farieb či dekorácií, aký plán s nimi nevesty majú, ako ich použijú a čo z toho chcú vyčariť.

Môžete uviesť prípad nejakej kurióznej objednávky?

Neviem, či je to kuriózne, ale každopádne je to romantické. Väčšina zákazníkov sú ženy ako budúce nevesty, takže tam sa to dosť v objednávkach opakuje.  Niekedy je objednávka na mužské meno, ale podľa obsahu viem, že si to dáva budúca nevesta na priateľa len poslať. Kuriozitou sú teda objednávky, ktoré naozaj robia muži. Pamätám si na jeden telefonát tesne pred Valentínom. Pán sa pýtal, koľko balíčkov lupeňov ruží potrebuje, aby z toho urobil srdce pre svoju priateľku. Lupene si potom prišiel aj osobne vyzdvihnúť,  dúfam, že plán mu vyšiel, dobre sme to vypočítali a priateľku potešil. Alebo si spomínam na objednávku, kde bola biela škatuľka na darčeky, lupienky ruží a balóniky s textom Will you marry me? Keď som pozrela na meno, vedela som, že to nie je na svadbu, ale pán chce svoju priateľku ešte len požiadať o ruku…

Vydávam sa

Neplánujete rozšíriť svoju bohatú ponuku aj o nejaké doplnky pre ženíchov?

Tento nápad som mala ešte úplne na začiatku, istý čas som dokonca mala v ponuke niektoré veci pre ženícha. Z dôvodu nedobre zabezpečenej logistiky zo strany dodávateľa som ich však radšej stiahla z predaja. Odvtedy si hovorím, že keď príde správny čas, nájde si svoje v e-shope aj ženích.

Dá sa takýto svadobný e-shop zvládnuť iba vo vlastnej réžii, alebo potrebujete aj  ďalších zamestnancov, či pomáhajú rodinní príslušníci?

Momentálne je to zvládnuteľné vo vlastnej réžii, s pomocou manžela. Aj keď mám v hlave toľko nápadov, nedá sa nám nateraz všetky realizovať.  Nechcem sa hnať slepo dopredu. Buď by na to doplatila moja rodina, časom ktorý spolu trávime, alebo zákazníci spomalením dodávok a neistotou, či im tovar stihne prísť. Snažím sa preto udržať všetko v rozumnej miere. Niektoré aktivity týkajúce sa financií – účtovníctvo a marketingu po predchádzajúcich skúsenostiach som radšej zverila odborníkom, oberali ma o príliš veľa času.

Prezradíte aj nejaké plány a vízie do budúcnosti – napríklad rozšírenie svojich služieb…?
Nerada by som prezrádzala svoje plány, veď ani ja ich nemám zatiaľ úplne premyslené.  😎 Je viac smerov, ktorými by sme sa ako rodinná firma mohli uberať. Jeden z toho je napríklad vlastný kamenný obchod, na ktorý sa zákazníčky často dopytujú.  V mojej hlave je vízia, ale tiež veľa ciest, preto uvidím, čo nám budúcnosť prinesie a umožní realizovať.  

Vydávam sa

Vo svojej ponuke máte rôzne milé zaujímavé doplnky na výzdobu stola, špeciálne nálepky na topánky, svadobné bublifuky, lampióny, minivýslužky v podobe fľaštičiek s vínom – majú Slováci záujem aj o takýto tovar?

V oblasti doplnkov či dekorácií je naozaj veľká konkurencia, preto som dosť dlho váhala s rozšírením ponuky e-shopu o tieto kategórie. Čas však ukázal, že to bola dobrá voľba a práca stála zato. Spomínané nálepky či svadobné bublifuky sú u neviest veľmi obľúbené. Je to vlastne veľa zábavy za málo peňazí. Čo sa týka ponuky vínka v miniatúrnych fľaškách, tieto sú jedinečné vo svojej ponuke. Ide o komplet – kvalitné vínko s personalizovanou etiketkou, ktorá je doladená do vybranej farby. Som nesmierne rada, že svojho času som nadviazala spoluprácu a môžem tak ponúkať svojim zákazníkom aj tento exkluzívny tovar.

Všimla som si aj rôzne vtipné doplnky a dekorácie na rozlúčkový večierok so slobodou – je to medzi našimi mladými ľuďmi teraz také populárne ako napríklad v zahraničí?

Myslím, že trend rozlúčok so slobodou sa stal zvykom aj u nás a dnes má rozlúčkový večierok takmer každá nevesta, ktorej to čas a okolnosti dovolia. Doplnky v tejto kategórií majú najmä zábavný charakter, môžu teda spestriť a oživiť atmosféru rozlúčky.

Čo by ste odporúčali vašim potenciálnym zákazníkom, ktorí si pripravujú svadbu a  idú po prvý raz navštíviť váš svadobný e-shop? Ako by asi mali postupovať, aby sa dokonale zorientovali a aby na nič dôležité nezabudli?

E-shop je prehľadne rozdelený na viac kategórií, ktoré sú zároveň opornými bodmi pri organizácii podľa toho, čo svadobný pár hľadá. Ak ide o nevestu, nájde tu v podstate všetky doplnky (okrem svadobných šiat), ktoré chce doladiť k svojim vysnívaným svadobným šatám zo salónu. Ak je svadobný pár v procese riešenia svadobnej výzdoby, odporúčam nahliadnuť práve do kategórie, ktorá obsahuje k tomu všetko potrebné: balóny, látkové dekoračné materiály, sviečky, servítky, jednoducho všetko, čo sa využíva na výzdobu a dekorácie stola, sály, či kostola. Nápady a produkty na výzdobu svadobného auta nájdu v samostatnej kategórii. A celkom nakoniec treba dotiahnuť všetko k dokonalosti drobnými a milými svadobnými doplnkami. Zároveň na stránke nájdu aj svadobný blog – svadobný poradca, ktorý priebežne dopĺňame o zaujímave články s odkazmi na produkty či kategórie, aby pomohli zorientovať sa pri svadobnom plánovaní, nákupoch a môžu byť aj zdrojom inšpirácie.

Čo sa napríklad mimoriadne vyplatí kupovať cez svadobný e-shop?

Podľa mňa úplne všetko. Ja som typ, ktorý nakupuje okrem potravín, drogérie a oblečenia pre deti takmer všetko v e-shopoch. Pre mňa je top nákup z pohodlia domova, bez stresujúceho behania po obchodoch a tiež cena. So svadobnými vecami je to podobne. U nás neexistujú vo veľkom špeciálne svadobné obchody, možno tak svadobné salóny, kde je ponuka doplnkov či dekorácií obmedzená alebo párty shopy, ktoré sú zase zamerané viac na oslavy iného druhu a svadobný tovar je okrajový. Výhodou svadobného e-shopu je práve šírka sortimentu a rozmanitosť ponuky v svadobnej oblasti.

Je teraz nejaký zaujímavý trend – pokiaľ ide o dekorácie – či už stolov, miestnosti, či auta, čo si budúci mladomanželia najviac objednávajú? Nejaké hitovky?

Svadobné trendy sa stále menia, tak ako aj top svadobné farby. Momentálne sú dosť in prírodné materiály, drevo, juta; vo výzdobe je to zase jednoduchosť, prirodzenosť bez prehnanej pompéznosti, v kombinácii jemných farieb tón v tóne. V e-shope mám veľa doplnkov ladených do rôznych štýlov, takže je na svadobnom páre, aby si vybrali tie, ktoré sa im hodia a vhodne ich skombinovali. Pre viac kreatívne duše je možnosť si zakúpiť napríklad len rôzne dekoračné materiály a polotovary a dotvoriť si doplnky a dekorácie kompletne podľa svojich predstáv.

Podľa mňa nech je trend akýkoľvek, základom dokonalej svadby je jej zosobnenie, aby svadba a jej štýl odrážal svadobný pár ako taký a aby sa v ňom našli a cítili pohodlne.  

A ešte celkom na záver – prezradíte tajný recept, ako sa dajú skĺbiť rodinné povinnosti s touto síce peknou, ale predsa len na čas i energiu náročnou, prácou?

Najdôležitejšia pre mňa je podpora a pomoc môjho manžela a mojich detí, ktoré mi od narodenia svojím spacím režimom dovolili skĺbiť materské povinnosti s prácou na e-shope. E-shop sa zrodil počas môjho prvého tehotenstva, takže moje detičky ho od začiatku sprevádzajú. Keď sa mi v novembri 2011 narodil synček, obchod bol len v začiatkoch, sortiment bol pomerne úzky, objemovo to bolo zvládnuteľné aj celý nasledujúci rok. Pri dcérke, o tri roky neskôr, som mala šťastie, že nám termín opäť padol na zimný mesiac – december, keď ľudia riešia viac Vianoce ako svadby. V novom roku sme si dovolili ďalší mesiac a pol zavretý e-shop, kým sme si s dcérkou vytvorili aspoň nejaký režim. Niekedy to je náročné, najmä pri celodennej starostlivosti o dieťa, pre bežnú údržbu domácnosti, varenie a podobne je ostatného času tak málo… Keď nestíham cez deň, večer začína ďalšia šichta. Na druhej strane, sa teším, pretože vlastné podnikanie mi dovolí sa aspoň na chvíľu odpútať od materských povinností a zároveň sa realizovať.

www.vydavamsa.sk

[ninja_form id=5]

Save

Save

Save

Save

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach