Takmer každá obchodná spoločnosť, ktorá chce predať svoj produkt využíva okrem mnohých reklamných ťahov aj vnadné ženy. Čiastočné, či úplne nahotinky. Vidíme ich v autosalónoch, na billboardoch, v televíznych reklamách, i keď sa zdá, že mnohokrát od veci. Hoci polonahých mužov s vypracovaným je na reklamných médiách podstatne menej, i tí majú veľký význam pri predaji tvaru určeného pre ženy. Možno sme pri pohľade na záplavu polonahých tiel, nesúvisiacich s objektom predaja pobúrení, výrobcovia a ich reklamné spoločnosti vedia, čo robia.
Prečo nahotinky?
Belgickí vedci na základe aktuálneho výskumu dokázali, že spájanie akéhokoľvek tovaru s nádychom erotiky, či sexuálnym podnetom nie je bezúčelové a prvoplánové, ale naopak, má v predaji obrovský význam. Najväčší efekt by sa, samozrejme, dosiahol, keby tovar alebo služby priamo ponúkali nahé ženy, či muži – podľa toho, komu je určený. To však je možné málokedy a málokde.
Ako to funguje?
Muži pri pohľade na vnadnú polonahú alebo nahú dievčinu zostanú zaslepení. Pokiaľ ide o akékoľvek ostatné úvahy a prestanú mať pojem i o cene ponúkaného tovaru. Nie je pre nich v tej chvíli dôležitá. Potvrdilo sa to už i dávnejšie. Keď predajca k automobilu pristrčil polonahú žienku, model bol bez ohľadu na cenu (a zvyčajne išlo o najdrahšie modely) takmer vzápätí predaný. Vedci potvrdili, že oslepenie, spôsobené vnadnou ženou, vďaka ktorému prestanú vnímať cenu, je spôsobené stúpajúcou hladinou testosterónu – mužského pohlavného hormónu.
Pri pohľade na takúto dámu, samozrejme, najintenzívnejší je priamy osobný, sa mužom do krvi vyleje obrovské množstvo testosterónu. Jeho funkcia je jednoznačná – pripraviť muža na to, aby mohol krásku dobýjať, ale najmä predviesť jej kvalitnú súlož. Vedľajší efekt testosterónu je však menej príjemný. Najmä keď jeho hladina upadne a vráti sa na normu. Absolútne zatemňuje tie časti mozgu, ktoré sú potrebné na podnikanie, investovanie a uvažovanie nad výberom tovaru a jeho finančnou hodnotou. Podľa Famous autori štúdie tvrdia, že reklamy ukazujúce nahé ženy dokážu aj z veľmi tvrdých maklérov a finančníkov urobiť dôverčivé ovečky.
Nielen muži
Aby sme neohovárali len mužov, pozrime sa ako to funguje v prípade žien. Možno budeme prekvapené, ale vedci štúdiou potvrdili, že je to veľmi podobné. Akonáhle sa pred dámami objaví dobre stavaný polonahý muž, i naša triezva schopnosť finančného úsudku sa značne obmedzí a zhorší. Nad vodou nás môže držať však to, že táto schopnosť nie je v našom prípade až tak výrazne obmedzená ako u mužov, takže predsa len nám v peňaženke zostane viac koruniek. Hlavným dôvodom je fakt, že žena viac a intenzívnejšie reaguje na dotyk, teda priamy fyzický kontakt ako na vizuálny. A ten je vo väčšine prípadov nemožný a nevhodný. Veď ako by to vyzeralo, keby sa polonahý predavač napríklad v kozmetickej predajni dotýkal každej zákazníčky? Možno by to dočasný efekt malo, ale skôr by to spôsobilo negatívny rozruch a s takýmto štýlom predaja i predavačom by bol čoskoro obchodný koniec.
Milé dámy, ak teda váš manžel prinesie domov tovar, či kúpi službu za prehnane vysokú cenu, v horšom prípade úplne zbytočný, je veľmi pravdepodobné, že bol vyrušený návalom mužského pohlavného hormónu. Ťažko mu to však vyčítať, keďže v podstate za chémiu tela nemôže, ani za to, že predajcovia ju značne využívajú. Nabudúce však radšej nakupujte s ním, najmä, ak ide o veľkú investíciu ☺