Zmeniť svoj život k lepšiemu…

Zmeniť svoj život k lepšiemu nie je až také ťažké! Držme sa týchto zásad!
Ľudí, ktorí neustále stonajú nad svojim životom a sťažujú sa na všetko možné je síce dosť, ale prečo by sme mali patriť medzi nich? Tým, ako sa mi postavíme ku každodenným záležitostiam môžeme výrazne ovplyvniť, nielen vlastnú spokojnosť a šťastie, ale aj zdravie. Najdôležitejšie a zároveň aj najťažšie je zbaviť sa niektorých zaužívaných alebo nevedomých typov myslenia.
Zmeniť svoj život k lepšiemu1. Čo ak, čo keby…
Mnohými otázkami a myšlienkami sa zbytočne zaťažujeme a môže sa stať, že riešime veci, ktoré sú už minulosťou alebo by mohli byť budúcnosťou. Samozrejme, oboje je veľmi zle. V prvom rade musíme žiť v prítomnosti. Ako nám pomôže v živote to, keď sa budeme zaoberať otázkami, čo keby sa stalo to a to alebo, čo keby som vtedy zareagovala inač… Čo keby som sa s ním nerozišla, našla si inú prácu, mala dieťa… Čo ak budem, mať v budúcnosti problém s partnerom aj ja podobne ako moja kamarátka? Čo ak nebudem mať deti? Čo ak ma vyhodia z práce?… Takýchto otázok si môžeme dávať nekonečne veľa a jedno majú spoločné – nikam nevedú. Načo míňať energiu a čas na niečo čo nie je reálne? Prečo radšej neriešiť veci, ktoré sa dejú tu a práve teraz? Tak sa naučíme aj užívať si momentálne pozitíva a tešiť sa zo života. Veď nemôžeme byť neustále v napätí – čo keby, čo ak…!

2. Na slepej koľaji
Ďalším doslova uviaznutím na slepej koľaji sú návyky, ktoré si možno ani neuvedomujeme alebo opakovanie modelov z prostredia, v ktorom sme vyrastali. Keď opakovane niečo prežívame, mozog si stanoví dráhy, ako túto situáciu riešiť a vyberie cestu, ktorá ho stojí čo najmenej energie. Zaužívané, ale možno vôbec nie dobrú pre nás. Ak sa každodenne trápime, prežívame frustráciu alebo úzkosti a nezastavíme sa, aby sme niečo na svojom správaní zmenili, čoskoro sa staneme pánom vlastného utrpenia. Naberme odvahu a zmeňme svoje zvyky a návyky. Urobme niečo inak a začnime sa tešiť z maličkostí každodenného života.

3. Toto musíme spraviť
Väčšina z nás si každé ráno alebo deň vopred robí presný plán na nasledujúci deň. Máme najlinajkované, čo všetko treba spraviť, čo musíme stihnúť. Tento zoznam beží v našom mozgu od chvíle, kedy vstaneme, až kým nejdeme do postele, dokonca neraz kvôli povinnostiam nemôžeme ani spať, či sa nám o nich sníva. Problém nastane vtedy, ak sa niečo z naplánovaných úloh nevydarí, oddiali, predĺži a my sa dostaneme do stresu. Avšak svoje plány musíme vedieť prispôsobovať za behu realite, lebo sa môžu meniť. Stres vzniká z vecí, ktoré sme mali urobiť a neurobili, výsledkom je frustrácia. Vždy sa pozerajme na uplynulý deň cez to, čo sa nám podarilo a nie cez nezdary. Tie vyriešime, čo najskôr, ale nestresujme sa.

4. Zahoďme obavy
Keď sa budeme stále obávať, nič nevyriešime, nič sa nám nepodarí a do ničoho sa nakoniec ani nepustíme. Ľudia sa od praveku mali čoho obávať, i keď ich obavy vtedy vyzerali podstatne vážnejšie ako naše bežné každodenné. Dennodenne bojovali o život, čo my už nemusíme. Napriek tomu, náš mozog v mnohom zostal rovnaký. Brzdí a snaží sa zabrániť situáciám, ktoré by nám mohli ublížiť, z ktorých máme obavy. Ak sa poddáme a budeme sa báť nasledovať svoje ciele, budeme mať obavy urobiť niečo inak ako ostatní, splynieme z davom a zabijeme vlastnú originalitu. Takto s veľmi negatívne môžeme ovplyvniť celú svoju budúcnosť, i budúcnosť vlastných detí. Úzkostlivé mamičky majú často vystresované deti, prenášajú svoj životný postoj na ne. Chceme byť takými?

-sz-