Takto sa vyhneme chrípke aj bez lekára

6 krokov, ako sa vyhnúť chrípke

Najlepším spôsobom, ako posilniť vlastné zdravie, je prevencia. Približne 70 percent ľudí každoročne postihne infekcia dýchacích ciest. Ako sa vyhneme chrípke a naštartujeme imunitný systém, aby sme neochoreli na bežné infekcie a chrípku? 

vyhneme chrípke
Ako sa vyhneme chrípke?

Doprajme si :

Pestrú stravu

vyhneme chrípke

Ak si dáme každý deň na tanier zeleninu a ovocie najrôznejších farieb, doprajeme telu dostatok antioxidantov. Kľúčovými látkami sú vitamín A, C, D, zinok a selén. Vitamíny A a C nájdeme v ovocí a zelenine, vitamín D v tučných rybách, mliečnych výrobkoch a vajciach. Zinok získame zo strukovín, orechov a semien. Obzvlášť užitočné pre imunitu sú rastlinné pigmenty – flavonoidy, nachádzajúce sa v čučoriedkach, bobuľovom ovocí, karotenoidy v mrkve a sladkých zemiakoch, rutín a hesperidín v citrusových plodoch a lykopén v rajčinách, jahodách a čerešniach.

Dostatok spánku

vyhneme chrípke

Počas spánku telo nielen odpočíva, ale buduje imunitný systém. Spánok kratší ako 7 hodín oslabuje imunitu. Dodržiavame spánkovú hygienu: dve hodiny pred spaním sa vyhýbajme technológiám, zatemnime okná, aby nás nerušilo svetlo zvonku, relax môžeme podporiť magnéziom. Zo stravy ho obsahuje listová zelenina, orechy, semená, strukoviny. Vyhýbajme sa káve a kofeínu všeobecne v popoludňajších hodinách.

Pravidelný pohyb

vyhneme chrípke

Pravidelný pohyb a cvičenie dokázateľne posilňujú imunitný systém. Podporujú detoxikáciu tela, posilnenie srdca a ciev, toku lymfy. Ak nemáte rady posilňovne, cvičte vonku v prírode alebo zapojte do svojho denného režimu aspoň 20-minútové prechádzky v rýchlom tempe. 

Cesnak

Cesnak je prirodzený antimikrobiálny a protizápalový prostriedok. Je účinný proti baktériám: Escherichia, Salmonella, Staphylococcus a Clostridium a ďalším. Podporuje tiež imunitný systém a zdravú mikroflóru v črevách.

Probiotiká

Zdravé črevá sú základom dobre fungujúceho imunitného systému. Nerovnováha v črevnej mikroflóre súvisí s vyšším výskytom infekcií, ale aj s autoimunitnými stavmi. Užívanie probiotík je prínosom pre podporu imunitného systému i zdravie našich čriev.

Dôsledné umývanie rúk

Nielen vtedy, keď ich máme viditeľne špinavé… Najdôležitejšie je pravidelne dezinfikovať povrchy, ktorých sa často dotýkame – mobil, klávesnice, kľučky, vypínače, ale tiež umývať si ruky po každom kýchnutí, zakašľaní.

-sz-