SPÄŤ
Varenie

Zaváranie s plnou parou

Od: Henrieta Karabova 13.7.2018
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

Leto a jeseň sú spojené s hojnosťou zeleniny a ovocia v záhradách a na trhoviskách. A každá naozajstná gazdinka nedá dopustiť na vlastné zásoby. Zaváranie, patrí medzi najčastejšie spôsoby ako suroviny odkladáme.

Príprava jedla v pare patrí k tým najzdravším spôsobom varenia. Najmä zelenina nestráca hodnotné vitamíny a minerály ako pri štandardnom varení vo vode. Ponechá si svoju prirodzenú farbu a intenzívnu chuť. Parná rúra je však ideálna aj na zaváranie.

Zaváranie

Aj pri tomto type zavárania platí, že používame iba čerstvú zeleninu, bez nahnitých častí. Zeleninu alebo ovocie dôkladne umyjeme, očistíme a nakrájame. Zelenú zeleninu odporúčame pred zaváraním blanšírovať, aby si zachovala prirodzenú farbu. Po naplnení fliaš si pripravíme nálev, ktorým zeleninu a ovocie zalejeme tak, aby v ňom boli ponorené. Nádoby na zaváranie musia byť čisté a neporušené. Fľaše môžu mať kovové viečko alebo sklenené s gumovým tesnením. Po naplnení fliaš očistíme okraj čistou utierkou a horúcou vodou a dôkladne uzavrieme.

Zasunieme rošt do najspodnejšej úrovne a uložíme naň rovnako veľké fľaše, ktoré sa nesmú dotýkať. Využijeme prebytkové teplo a fľaše vyberáme z priestoru parnej rúry až 30 minút po skončení programu. Potom ich  prikryjeme utierkou a necháme 24 hodín pomaličky chladnúť.

Zdroj: Miele