Ako sa dostať do letnej formy?

Aj keď to len pred pár týždňami vôbec nevyzeralo tak ružovo a počasie nám nedovolilo odložiť zimné kabáty do skrine, dnes je situácia úplne iná. Chladné počasie skončilo a my máme pred sebou poriadnu dávku slnka a letného počasia. Genetika síce predurčuje naše prirodzené krivky, ale vďaka dôkladne a cielene naplánovanému fitness programu, ktorý dáva viac zabrať špecifickým partiám, vieme predsa len dosiahnuť vyváženejší vzhľad. Stačí dodržiavať vyvážený fitness plán a nezabúdať pritom na kontrolu príjmu kalórií ako aj na nutrične bohatú stravu na bielkoviny.

do letnej formy

Denný fitness plán na najbližších 6 týždňov, ktorý pomôže s problémovými partiami ako pás, zadok a stehná a dostane vás do letnej formy

PONDLEOK – beh alebo chôdza do kopca (30 minút)

Prečo? Cvičenie (do kopca) je ako vzpieranie pre váš zadok a stehná. Tieto fitness aktivity pomôžu pekne zdvihnúť túto časť tela a vďaka behu (alebo chôdzi), ktorý je kardiovaskulárnym cvičením, spálite aj tuky.

UTOROK – drepy, výpady, cviky „horolezec“ a výstupy na lavičku

Dajte si po 15-krát z každého cviku, celú sadu cvikov zopakujte 4-krát. Časom môžete pridať aj závažie – začať môžete s fľašou vody a neskôr sa môžete prepracovať aj k väčším závažiam pre zvýšenie obtiažnosti cvikov.

Prečo? Budovanie silných stehenných a sedacích svalov vám môže pomôcť na ceste za vytúženým vzhľadom – vypracovanou spodnou časťou tela.

Mohlo by vás zaujímať

Sexi postava, jednoducho a rýchlo!

Nemáte času nazvyš a napriek tomu túžite po pevnej postave, sexi nohách, plochom brušku a pevnom zadočku bez celulitídy a strií? Poznáme riešenie – práve teraz prichádzame s účinným programom na domáce cvičenie a sexi postava je na dosah! Čítaj ďaľej

STREDA – oddych a strečing

Prečo? Oddychové a zotavujúce dni sú rovnako dôležité ako tréningové dni. Telo tak získava čas na regeneráciu. Strečing počas oddychového dňa pomôže uvoľniť boľavé svaly a budete sa cítiť lepšie.

ŠTVRTOK – intervalové cvičenia

Beh s vysokými kolenami, kliky, brušáky, úklony do strán v stoji, skákanie na jednej nohe, skákanie cez švihadlo. Každý cvik robte po dobu 45 sekúnd, oddýchnite si 15 sekúnd. Celú sadu opakujte 30 minút.

Prečo? Intervalové cvičenie je ideálne na spaľovanie tukov. Týmto spôsobom dokážete dosiahnuť hmatateľné výsledky v relatívne rozumnom čase. Vybrané cviky sú zamerané najmä na posilnenie telesného jadra. Vždy, keď sa telo snaží nájsť rovnováhu, napríklad ak stojíte na jednej nohe, práve vaše telesné jadro sa aktívne zapája do celého procesu.

PIATOK – Aktívny oddychový deň

Choďte sa pobicyklovať, zaplávať si alebo si vybehnite na prechádzku do lesa – resp. robte akúkoľvek fyzickú aktivitu v pomalom ale vytrvalom tempe jednu hodinu.

Prečo? Trochu voľnosti vo výbere nikdy nezaškodí a najmä človek si vyberie takú aktivitu, ktorá ho baví. Nepretržité cvičenie povzbudzuje vaše telo k spaľovaniu tukov a pridaným bonusom je, že vám pomôže uvoľniť sa, keďže robíte niečo, čo je zdravé a prináša vám potešenie.

SOBOTA – Náročný tréningový deň

Dajte si čo najviac do tela a potrápte svoj zadok a trup zo všetkých uhlov.

Prečo? Šikmé pohyby vám pomôžu vypracovať strednú časť tela a spevniť svalstvo v spodnej časti tela.

NEDEĽA – oddych a zotavenie

Prečo? Oddych je pre telo rovnako dôležitý ako záťaž. Tak si môžete „vyložiť nohy na stôl“… Aspoň od cvičenia.

Odporúčam držať sa tohto fitness plánu po dobu minimálne šiestich týždňov v kombinácii s rozumne nastaveným stravovaním. Na konci vášho úsilia sa vám telo odvďačí vyváženým a vytónovaným vzhľadom. Nie nadarmo sa hovorí „v zdravom tele, zdravý duch“!