SPÄŤ
Pohyb

Každý pohyb sa počíta

Od: Henrieta Karabova 14.7.2017
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

Pohyb je radosť, ale tiež zdravie a krása

Šport pomáha posilňovať imunitu, udržuje Vás v kondícii, priaznivo pôsobí na kardiovaskulárny systém, má pozitívny vplyv na psychiku i krásu pleti. Pomôže Vám schudnúť, spevniť a sformovať telo a zredukovať celulitídu. A je jedno, akému športu sa venujete, môžete chodiť behať, vyrážať na svižné prechádzky, chodiť na jogu alebo pravidelne cvičiť vo fitku. Ak z akéhokoľvek dôvodu nestíhate nič iné než dennodenný kolotoč: práca – deti – domácnosť, nezúfajte,… cvičiť sa dá i tak.

pohyb


10 + 1 jednoduchých tipov, ako sa dopracovať k ladným krivkám

Radí trénerka Sarah Maxwellová, špecialistka na Fitness & Lifestyle.

pohyb1. Cvičte vedome

Rad prínosných cvikov vykonávate každý deň bez toho, aby ste si ich uvedomovali. Ich pozitívny účinok na Vašu kondíciu však bude oveľa intenzívnejší, ak sa na každý pohyb sústredíte a budete cvičiť vedome. Nikdy (ani pri domácich prácach) nezabúdajte na správne držanie tela s rovným chrbtom, zatiahnutým bruškom a uvoľnenými ramenami. Každý pohyb sa snažte vykonávať s čo najväčším nasadením.

2. Zatiahnite bruchopohyb

Nikdy (nech robíte akúkoľvek prácu, cvičíte alebo len pri chôdzi) nezabúdajte na správne držanie tela. Snažte sa držať trup rovno, zatiahnite brucho i zadok a podsaďte panvu, lopatky tlačte k sebe, ramená zveste dole. Uvoľnite sa. Prezrite sa v zrkadle, s prekvapením zistíte, že vám zatiahnuté bruško a rovný chrbát dokážu ubrať niekoľko rokov.

3. Prechádzku stihnete ešte dnespohyb

I keď máte pocit, že ste celý deň na nohách, pridajte ďalších 30 minút chôdze. Stačí pokojná prechádzka, ktorá bude prínosom nielen pre Vašu kondíciu, ale i duševnú relaxáciu. Nemusíte sa prechádzať celú polhodinu naraz, ale prechádzku si môžete rozdeliť na niekoľko častí, napr. 10 minút ráno, 10 minút počas obeda, 10 minút večer.

pohyb4. Využite každú chvíľku

V túžbe po krásnom tele nemusíte hneď bežať do fitka a trápiť sa na posilňovacích strojoch. Skúste len využiť každú vhodnú príležitosť na pohyb – vážne stačia maličkosti – namiesto výťahu alebo eskalátora vyjdite po schodoch, berte schody po dvoch, vystúpte z električky či autobusu o stanicu skôr, nechajte auto doma a choďte pešo alebo na bicykli … Takýto pohyb Vám denne uberie niekoľko tukových buniek bez toho, aby ste mali pocit, že sa nútite do niečoho neprirodzeného.

pohyb5. Tancujte ako o život

Tanec má veľkú výhodu – zbaví Vás nadbytočných kalórií, zapojíte pri ňom rôzne svalové skupiny a hlavne Vám prinesie radosť a zábavu. Pusťte si obľúbenú hudbu a tancujte, spievajte, skáčte. Odviažte sa a užívajte si každý pohyb.

Hudba tiež spríjemňuje domáce práce – skúste pri hudbe vysávať, zametať, vytierať i žehliť – každý pohyb sa snažte vykonávať s čo najväčším nasadením, dosiahnete tak maximálny účinok. Nezabudnite držať brucho zatiahnuté a kolená pokrčené, do každého ťahu vysávačom či žehličkou dajte maximum sily a napätia. Pohyby robte plynule a silou, chrbát držte rovno. Možno vám to s hudbou pôjde lepšie, bolo preukázané, že hudba zvyšuje výkon a odvádza pocit únavy. Pri takomto cvičení dostane zabrať skutočne celé telo, najmä ale svalové partie ako je zadok, nohy, ruky, brucho a ten najdôležitejší sval tela, vaše srdce.

6. Posilňujte i pri televízii

Ak nemáte čas na cvičenie a pravidelné posilňovanie, pamätajte, že i málo je lepšie než vôbec nič. Využiť môžete akúkoľvek malú pauzu – pri hraní s deťmi, pri varení i pri reklamných pauzách v televízii. Každá chvíľočka cvičenia je pre telo cenným prínosom. Pri televízii vyskúšajte cviky na posilňovanie stehenných svalov.

pohyb

🐹 Medzi stehná si dajte vankúšik alebo loptičku (overball) a stláčajte ju. Vždy napočítajte do desať a povoľte. Niekoľkokrát zopakujte. Je to skvelé cvičenie na posilnenie vnútornej strany stehien.pohyb

🐹 Ľahnite si na bok, hlavu položte na spodnú ruku alebo si ju môžete aj podoprieť. Hornú nohu natiahnite a zdvíhajte nad podložku. V najvyššej pozícii podržte nohu na 2 – 3 sekundy, a celé opakujte 16-krát. Opakujte na druhú nohu.pohyb

7. Cvičte i v kancelárii

Hoci sa to nezdá, i v práci môžete využiť pauzu na cvičenie. Do cvičenia zapojte svaly paží a hrudníka. Využiť na to môžete napríklad fľašu s vodou. Seďte v správnej pozícii, brucho zatiahnuté, chrbát rovný, paže smerujú dole pozdĺž bokov. Lakte držte pri páse a oblúkom priťahujte fľašu, ktorú držíte v ruke, smerom k hrudníku. Potom vráťte späť do východzej pozície. Ruky vystriedajte a cvičenie niekoľkokrát opakujte. Na posilňovanie hrudníka si zožeňte loptičku, alebo môžete tlačiť len dlaňami proti sebe. Sadnite si do vzpriamenej pozície, ramená držte dole, lopatky pri sebe, zatiahnite bruško. Postupne oboma rukami stláčajte loptičku a dbajte, aby sa vám nezdvíhali ramená.

pohybpohyb pohyb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pohyb8. Zacvičte si i s deťmi

Cvičenie a starostlivosť o deti? Ide to dokopy? Je to jednoduchšie, než si myslíte. Je to v podstate jeden veľký aeróbny maratón. Spočítajte si hoci, koľkokrát za deň dieťa zdvihnete? Nabudúce, až ho budete zdvíhať, vedome zatiahnite brucho, spevnite zadok a majte rovný chrbát. Dieťa zdvíhajte z podrepu a zapojte stehenné a svaly zadku. Prechádzky s kočíkom sú skvelou príležitosťou na spálenie ďalších kalórií, posilnenie spodnej časti tela i brušných svalov. Postupne dĺžku prechádzok predlžujte a zrýchlite tempo, behajte alebo skúste kolieskové korčule.

9. Dodržujte pitný režim

Pre krásu a zdravie je nutný dostatočný pitný režim. A to platí pre všetkých – mladých i starých. Voda je nevyhnutná na fungovanie celého organizmu a tiež pre krásu. Dehydratovaná pleť rýchlejšie starne, a ak chcete odplaviť z tela všetky odpadové látky, ktoré telo produkuje, je dostatok tekutín nevyhnutný. Pite vodu, minerálky, bylinkové čaje i ovocné a zeleninové šťavy.

pohyb10. Preťahujte sa a relaxujte

Ak sa pustíte do pravidelného cvičenia, mali by ste vedieť, že niektoré cviky je odporúčané vykonávať iba niekoľkokrát do týždňa, nie denne. Svaly potrebujú regenerovať, aby mohli zosilnieť a spevniť sa. Po každom cvičení myslite na pretiahnutie a dôkladný strečing. Pretiahnutím svaly navyše natiahnete a dodáte im štíhly vzhľad.

Preťahovacie cvičenia môžete robiť doma, vždy by mali byť uvoľnené a príjemné. Strečing a pretiahnutie súvisejúce s cvičením môžete spojiť s celkovou relaxáciou a uvoľnením. Spríjemniť si ju môžete relaxačnou hudbou, aromaterapiou a pod., zbavíte sa tak stresu a napätia, upokojíte sa, dobijete baterky a budete spokojnejšia. Pravidelná relaxácia tiež odďaľuje a spomaľuje starnutie celého organizmu a priaznivo ovplyvňuje psychiku človeka.

NAVYŠE – Dvojminútový bodystyling i pre vašu pokožku

Cvičením perfektne spevníte a sformujete celé telo, ale čo vaša pokožka? I tá si zaslúži intenzívnu starostlivosť. Stačí na to celkom málo – telová kozmetika s obsahom koenzýmu Q10 a iba 2 minúty rozmaznávania každý deň. Pokožke tak dodáte energiu, sviežosť a podporíte jej regeneráciu. A výsledok? Pevná, pružná, zdravá… krásna pokožka.

Zdroj: Nivea

womangalérie VŠETKY