SPÄŤ
Pohyb

Letné športy

Od: Henrieta Karabova 13.7.2017
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

V letných mesiacoch máme väčšiu chuť športovať, ale do posilňovne a fitka nás to práve neláka. Pri stúpajúcej teplote nemáme náladu ani na kolieskové korčule, beh alebo plávanie. Chceme sa baviť s priateľmi a pri tom spaľovať kalórie.

Letné športy

Frisbee

Zahrajte si s frisbee! Pri hádzaní lietajúceho taniera sa dobre pobavíte, a navyše urobíte niečo aj pre svoju postavu. Pre tých, čo hľadajú zábavu a málo driny, je to najlepší variant. Je vhodný pre každého, pretože si nevyžaduje žiadnu špeciálnu prípravu alebo predchádzajúce znalosti. Aby mal tento šport čo najväčší efekt, stiahnite brucho a tanier odhoďte celou silou a pritom švihnite trupom. Vďaka tomuto športu budete obratnejší, budete mať lepšie reflexy a budete lepšie koordinovať svoje ruky a nohy. Pri pravidelnej hre si skvelo vypracujete paže a navyše si ponaťahujete celé telo.

Spálite 1890 kJ/450 kcal za 1 hodinu

Letné športy

Badminton

Badminton môžete na rozdiel od tenisu hrať kdekoľvek. Stačia vám dve rakety a hrací košíček a môžete si športovo spríjemniť dovolenku. Badminton je šport, pri ktorom nastáva veľké jednostranné zaťaženie. Na jednej polovici tela (strana hrajúcej ruky) sa svaly zapájajú častejšie než na druhej, preto sú svaly tejto polovice väčšmi vyvinuté. Zatiaľ čo svaly druhej polovice tela sú viac ochabnuté. Preto nezabúdajte na dostatočné ponaťahovanie a kompenzačné cvičenie. Najviac dostáva zabrať štvorhlavý stehnový sval, predný holenný sval, trojhlavý lýtkový sval a veľký sval sedací. Zároveň zapájate chrbtové svaly a svaly na rukách.  

Spálite 2018 kJ/480 kcal za 1 hodinu

Letné športy

Tenis

Biely šport už dávno nie je len „biely“ a už vôbec nie pre snobov. Pri rýchlych štartoch za loptičkou si natrénujete rýchlosť a zároveň koordináciu. Pozor však na kĺby, ktoré trpia neustálym zastavovaním a rozbiehaním. Pri poskakovaní po kurte a behaní za loptičkou si samozrejme precvičíte ešte aj nohy a zadok a posilníte srdečnú činnosť. Pri tenise si krásne vytvarujete a posilníte chrbát, plecia, bicepsy a tricepsy.

Spálite 2100 kJ/500 kcal za 1 hodinu

Letné športy

Petang

Táto hra sa najväčšej obľube teší u Francúzov. Je to v podstate spojenie vrhania gule, ktorá má hmotnosť v rozmedzí od 0,650 do 0,800 kg (max.), a chôdze. Terén pre pétanque nie je v pravidlách priamo určený. Najčastejšie však vidieť povrch podobný cestičkám v parku (udupaný piesok). Hrať ho teda môžete takmer hocikde a vďaka tomu, že sa príliš nespotíte, tak pokojne aj namiesto obeda. Neposilňujete pri tom len ruky, ponaťahujete si nohy chôdzou a ohýbaním pre gule si rozhýbete telo.

Spálite 1400 kJ/333 kcal za 1 hodinu

Letné športy

Pádlovanie a veslovanie

Nie je nič lepšie, než prežívať leto pri vode. Vyrazte na lodi po rieke alebo po rybníku. Pádlovanie rozvíja pohybovú koordináciu a obratnosť. Posilňujú sa najmä ruky, plecia a chrbát. V náročnejších úsekoch sa zapájajú i stehná a brušné svaly. Silu na pádlovanie dodávajú predovšetkým deltové svaly, hrudný a široký chrbtový sval. Pri veslovaní si naopak spevníte a vypracujete hlavne paže a chrbát. Pre čo najväčší účinok používajte dlhé veslá. Tak keď nabudúce budete na loďkách, hurá do toho!

Spálite 2520 kJ/600 kcal za hodinu

Letné športy

Športové aktivity pre leňochov

🍀 Vyplejte si kvetinovú záhradku. Neposilníte pri tom síce svaly na rukách, ale spálite 0,305 kJ/kg/min.

🍀 Zrýľujte hriadku po zemiakoch. Pracovať budú nielen nohy, ale tiež ruky a chrbtové svaly. Za námahu vás čaká úbytok 0,525 kJ/kg/min.

🍀 Pílenie a kálanie dreva na táborák. Pokiaľ sa vzdáte opekaného špekáčika a využijete len posilňovanie rúk a chrbtových svalov pri rúbaní, zbavíte sa 0,355 kJ/kg/min.

🍀 Postavte s deťmi hrad z piesku. Ony budú mať radosť a vy sa budete tešiť zo spálených 0,1 kJ/kg/min.

mfs

womangalérie VŠETKY