Čo robiť, aby sme sa ráno cítili plní energie

„Ešte päť minút…“

Túto vetu si vraví väčšina z nás každé ráno. Komu by sa aj chcelo vyliezť z vyhriatej postele? Ranné vstávanie pre vás môže byť príjemnejšie, ak budete dodržiavať zásady „príjemného vstávania.“ Naozaj!

plní energie

Zásada č. 1: Dostatok spánku

Je to stále tá istá pesnička dokola: pre naše zdravie a celkovú pohodu je najdôležitejší dostatočne dlhý spánok. A to isté platí i pre ranné vstávanie. Aby sme všetko stihli, chodíme spať stále neskôr a vstávame čoraz skôr. V dnešnej uponáhľanej dobe je osem či deväť hodín spánku považovaných za prepych. Avšak pokiaľ svojmu telu doprajete tento luxus, ráno vás odmení príjemným pocitom. Lenže ako dlho vlastne trvá zdravý spánok? Podľa väčšiny ľudí je ideálna dĺžka spánku sedem až osem hodín, ale u každého je to iné. Jeden vedec dokonca stanovil optimálnu dĺžku spánku na osem hodín a pätnásť minút.

Zásada č. 2: Prísun čerstvého vzduchu

Čerstvý vzduch človeka vždy preberie. V noci sa vzduch v spálni veľmi rýchlo vydýcha, a preto sa človek ráno cíti malátny. Jedno nadýchnutie z okna dokáže hotové divy. Samozrejme, úplne najlepší variant je spať pri otvorenom okne, no v zimných mesiacoch je potom potrebná poriadne teplá deka a flanelové pyžamo.

plní energie

 

Zásada č. 3: Rozcvička

Určite si pamätáte na povinné ranné rozcvičky v letných táboroch a rozospaté, nevrlé tváre okolo seba. Aj keď sa to môže zdať nezvládnuteľné, ranný pohyb dokáže správne naladiť. Niektoré strečingové cviky môžete vyskúšať ešte v posteli, vhodný je napríklad cvik známy ako „mačací chrbát“. Ranným cvičením rozhýbete svoje telo a podporíte krvný obeh. To vám dodá potrebnú energiu a zlepší náladu. Telo je tak pripravené zvládať nápor celodenných aktivít, je odolnejšie voči stresu a podáva lepší výkon. 

plní energie

Zásada č. 4: Studená sprcha

Táto zásada je pre odolnejšie povahy, ale zaručene vždy funguje. Skúste si dať ráno  studenú sprchu a uvidíte, že vás to nielen prebudí, ale i naštartuje. Ak sa necítite dostatočne otužilí, umyte si studenou vodou aspoň tvár. Studená voda vás príjemne preberie a osvieži.

plní energie

Zásada č. 5: Raňajky

A to najdôležitejšie nakoniec. Výdatné a pestré raňajky. Raňajky nás totiž zásobujú potrebnou energiou a sú zdravým základom na celý deň. Navyše, keď sa ráno rozmaznáme zdravými raňajkami, začiatok dňa pre nás nebude taká nepríjemná vec. Ak začnete organizmus zásobovať hneď ráno, najlepšie do hodiny po prebudení, naštartujete tak váš metabolizmus.

plní energie

Raňajky nám dodajú potrebnú silu a energiu, hravo tak zvládneme každodenné situácie. Únava nás len tak neprekvapí a človek sa cíti vyrovnanejší, odolnejší a celkovo v pohode. Ak patríte medzi tých, ktorí musia denne vstávať veľmi skoro a k raňajkám by sa museli prinútiť, odborník na výživu navrhuje: „Nie je chybou rozdeliť si raňajky na dve časti. Skoro ráno si môžete dať hodinu po prebudení niečo malé, napríklad ovocný čaj a kúsok ovocia alebo pohár džúsu. Následne o hodinu alebo hodinu a pol si doprajte väčšiu misku celozrnných cereálií s jogurtom. Energia vo forme krvnej glukózy sa postupne uvoľňuje do krvi a udržuje jej stálu hladinu. Vďaka tomu sa cítime plní energie celé dopoludnie.“

Čo dodať ? Vedci dokázali, že najúspešnejší ľudia sú ranné vtáčatá. Tak šup, vstávame!