Horúca čokoláda: Ďalší dôvod, prečo si ju dopriať

Šálka horúcej čokolády je chutný a upokojujúci nápoj. Ak obsahuje vysoké percento kvalitného kakaa prináša aj výhody pre naše zdravie. Samozrejme, s cukrom veľmi opatrne, pretože o tieto výhody prídeme.

Pravidelná konzumácia horúcej čokolády, respektíve kakaa podľa najnovších výskumov nepodporuje len zdravie mozgu, ale aj srdcovo-cievneho systému. Kakao je bohaté na zlúčeninu nazývanú epikatechín, ktorá sa tiež nachádza v tmavej čokoláde. Epikatechín zlepšuje prietok krvi, a to špeciálne v dolných končatinách.

horúca čokoláda
https://www.shutterstock.com

Zlepšuje krvný obeh v nohách

Ak pociťujeme bolesti pri chôdzi, kŕče v nohách, napätie vo svaloch siahnime po kvalitnom nesladenom kakau dva- trikrát denne. Horúca čokoláda s vysokým obsahom kakaa zvyšuje krvný obeh v nohách, vďaka čomu zmiznú aj tieto nepríjemné pocity. Dokonca môže pomôcť aj u ľudí nad 60 rokov, ktorí majú už problémy s chôdzou a u ktorých nefungujú iné terapie.

Horúca čokoláda chráni svaly i cievy

Nedostatočné prekrvenie v dolných končatinách vedie k poraneniam a úrazom. Strácate chuť chodiť, čím sa stav ešte zhoršuje. Pohyb je totiž nevyhnutný, aj chceme zostať čo najdlhšie zdraví a znížiť riziko mnohých chronických ochorení, ktorými trpia čoraz mladší. Kakao tiež chráni svaly a zlepšuje metabolizmus. Pomáha bunkám premieňať energiu z potravy a hustotu kapilár, čo je životne dôležitý faktor pri dodávaní kyslíka do tkanív počas cvičenia. Znižuje krvný tlak a zvyšuje pružnosť ciev.

Podporuje zdravú psychiku

Kakao tiež obsahuje veľa bielkovín, vápnika, karoténu, tiamínu, riboflavínu, horčíka, síry, flavonoidov, antioxidantov a dôležitých mastných kyselín. Pomáha pri úzkostných a depresívnych stavoch, pretože podporuje vylučovanie hormónu šťastia – a to už len pri vdychovaní omamnej jeho vône.

Cukor nepridávajme

Výskumníci však upozorňujú, že ak si do čokolády alebo kakaa pridáme cukor, pozitívne vlastnosti nápoja prebije negatívny vplyv cukru na naše zdravie. Takže kakao si môžeme dopriať aj trikrát denne, ale kvalitné nesladené a bez rôznych doplnkov. Ak si chceme vylepšiť chuť, môžeme pridať trošku škorice, samozrejme tiež bez cukru. Tá má protizápalové a antibakteriálne vlastnosti a taktiež podporuje prekrvenie.