Jednoduché triky, ako neplytvať potravinami v domácnosti

Podľa všetkého nás čakajú náročné mesiace a zrejme i roky. Nízke príjmy, strata zamestnania, obmedzené zdroje nás nútia prehodnotiť každodenný život a sním aj rodinné výdavky. Mnoho slovenských rodín doslova mrhá potravinami, jedlá neraz končia v koši. Najvyšší čas naučiť sa správne hospodáriť s potravinami. Tieto triky vám pomôžu ako neplytvať potravinami:

ako neplytvať potravinami
https://www.shutterstock.com

Zlepšime plánovanie nákupov a prípravy jedál

Stravovacie plány neriešia len ustavičný problém: čo zajtra navarím, ale zabezpečia, že všetko, čo kúpime, dobre využijeme. Takže základom je jedálniček na pár dní vopred alebo na celý týždeň, podľa ktorého si urobíme nákupný zoznam. Žiadne iné veci nekupujme a na nákupy nechoďme s prázdnym žalúdkom.

Nenakupujme každý deň

Netreba chodiť do obchodu denne, ale ani preplniť si špajzu veľkým nákupom. Zamerajme sa na čerstvé potraviny, ktoré sú zdravšie a nakupujme ich dvakrát do týždňa. Do obchodu sa vyberme vtedy, keď bude chladnička prázdnejšia. Využime donášku čerstvého ovocia a zeleniny priamo z fariem. Tieto potraviny určite vydržia dlhšie ako kupované v hypermarketoch.

ako neplytvať potravinami
https://www.shutterstock.com

Potraviny skladujme tak, aby vydržali čo najdlhšie

Zlé skladovanie znamená znehodnotenie potravín skôr, ako by k nemu malo dôjsť. I to je plytvanie potravinami. Zrelé ovocie a zeleninu vždy oddeľme od nezrelých plodov, pretože etylén, ktorý produkujú zrelé plody môže urýchliť rozklad. Veľké zväzky bylín udržíme dlho čerstvé tak, že ich stonky vložíme do nádoby s vodou. Potom ich zakryjeme plastovým vreckom a vložíme do chladničky. Nezabudnime vodu často vymieňať.

Mohlo by vás zaujímať

Potraviny bohaté na antioxidanty: Pre krásu i zdravie

Antioxidanty sú dôležitou súčasťou našej stravy, pretože majú protizápalový účinok a chránia naše telo prd voľným radikálmi. Podporujú imunitný systém, dlhovekosť, znižujú riziko chronických ochorení a zápalových… Čítaj ďaľej

Príprava jedla by mala byť prioritou

Hneď po príchode domov z obchodu si pripravme naplánované zdravé jedlo, respektíve občerstvenie. Nakrájajme zeleninu či melón a uzatvorme ich do vzduchotesných nádob. Potom s šup s nimi do chladničky. Nielen, že máme vždy po ruke zdravé občerstvenie a pripravený základ na varenie, ale šetríme aj priestor v chladničke. Navyše, nebudeme v pokušení siahnuť po sušienkach či inej maškrte, kým si pripravíme jedlo – radšej si vyberieme čerstvú zeleninu či kúsok ovocia, ktorý máme pripravený.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach