Kalórie pod kontrolou, aj keď ideme von

V letných mesiacoch viac než inokedy sa radšej vyrážame najesť von, keďže doma za sporákom je asi 100 stupňov. Jedna vec je vyjsť si do reštaurácie pri nejakej špeciálnej príležitosti, druhá ísť sa najesť von každý druhý tretí deň. Práve pri „obyčajných“ návštevách reštaurácie vám len niekoľko maličkostí môže pomôcť vychutnať si zdravé jedlo a mať kalórie pod kontrolou.

Kalórie pod kontrolou

Ponúkame vám 5 jednoduchých tipov, ktoré vám môžu pomôcť vytvoriť si zdravšie stravovacie návyky, aj keď sa pôjdete najesť do reštaurácie a mať kalórie pod kontrolou.

Aby ste si vychutnali hlavné jedlo

Keď už sa vyberieme večer do reštaurácie, môže to nakoniec trvať celé veky, kým budete mať pred sebou vytúžené hlavné jedlo. A tak počas hľadania reštaurácie, usadenia, výberu jedla, objednania, až kým vám jedlo nenaservírujú, môžete poriadne vyhladnúť. Nehľadajte však záchranu v chlebíku či pečive s maslom, ktoré zvyknú reštaurácie podávať. Určite vám to pomôže aspoň trochu skrotiť hlad, no zároveň môže pridať aj mnoho kalórií – napríklad jeden kus chleba s maslom predstavuje asi 150 kalórií. Tip: Predtým, než odídete z domu, dajte si napríklad kus ovocia, zopár lyžičiek jogurtu alebo malú hrsť orechov.

Čo s pitím?

Obyčajná voda alebo minerálka s kúskom citróna je vždy v poriadku. No večera sa predsa len nezaobíde bez pohára vína, kokteilu či sladených nápojov. Majte preto na pamäti, že napríklad taký pohár vína predstavuje okolo 100 kalórií, trojdecová cola približne 140 kalórií.

Pozor na dresing

Začať večeru predjedlom v podobe šalátu je určite dobrý zvyk. Počet kalórií sa však hneď znásobuje, ak ho zalejete ťažkým dresingom (1 polievková lyžica dresingu môže predstavovať až 75 kalórií). Tip: šalát si radšej nechajte naservírovať s dresingom osve v mištičke, tak máte pod kontrolou každé sústo ako aj množstvo dresingu, ktoré konzumujete. Ideálnym dresingom je mix olivového oleja a balzamikového octu.

Choďte na ryby

Ľudia si vo všeobecnosti uvedomujú, že by mali jesť viac rýb, no v domácej kuchyni sa im radšej vyhýbajú, lebo nevedia, ako ich správne pripraviť alebo im smrdia. O to lepší dôvod dopriať si rybu, keď idete von. Tou správnou voľbou je grilovaná ryba, ktorá obsahuje oveľa menej kalórií, než jej ekvivalent v podobe červeného mäsa. Takže v prípade (113g) grilovanej ryby vs. (115g) grilovaného steaku viete ušetriť aj 200 kalórií.

Nevymýšľajte pri výbere jedla

Poznáte to. Sedíte v reštaurácii, vyberiete si jedlo a zrazu začne debata o tom, kto si čo dáva, na čo má chuť a zrazu si svojou voľbou nie ste takí istí. Nenechajte sa vykoľajiť a siahnite po svojej prvej voľbe. A keď prídu na rad dezerty, skúste odolať a vyberte si radšej čerstvé ovocie (v lete ho bude habadej a určite aj nejaká tá exotika). A keď neviete odolať, vyberajte dezert s rozumom. Len pre porovnanie karamelový veterník (100 g) má približne 300 kalórií, avšak kremrolka (50 g) má už vyše 600 kalórií.

Dobrú chuť!

Foto: stock.adobe.com