Dobite si energiu zdravými nápojmi

Nepijete kávu? Nevadí ! energiu môžete dobiť aj inými zdravými nápojmi. Prečítajte si zopár tipov ako sa nabiť!!! 😛 

Pripravte si chutné a výživné nápoje, vďaka ktorým vám celý deň nebude hroziť ospalosť.
Ak z rôznych dôvodov nechcete alebo nemôžete piť kávu, no deň čo deň sa vám ťažko vstáva a zvykne vás ničiť vyčerpanosť, môžete siahnuť po niekoľkých výživných nápojoch. Pomôžu vám ráno vstať s úsmevom a dodajú chýbajúcu energiu počas dňa. Okrem toho v rámci nich skonzumujete množstvo užitočných látok.
Zena so salkou kavyV zelenom čaji nájdete o niečo menej kofeínu ako v káve, no stále bude stačiť na to, aby ste svoj deň začali plní energie. Zároveň obsahuje veľa antioxidantov, ktoré pomôžu dostať z tela škodlivé látky.

Tí náročnejší si môžu skúsiť pripraviť orieškový smoothie z rôznych orieškových masiel či najemno posekaných orieškov. Pozor, pôjde o mimoriadne kalorický nápoj, ktorý je však zároveň sýty a výživný, takže by ste ním mali nahradiť jedno jedlo. Tiež zabudnite na plnotučné mlieko a priveľa cukru.

Skúste napríklad:
Arašidovo-banánový smoothie – zmixujte 1 banán, 1/8 šálky arašidového masla, ½ šálky sójového mlieka a dve lyžice medu

Mandľovo-datľový smoothie – zmixujte tri lyžice mandľového masla, štyri datle, šálku nízkotučného jogurtu, šálku jablkového muštu alebo džúsu a šálku ľadu

Čaj zo sladkého drievka vám pripomenie detstvo a pelendreky. Síce neobsahuje kofeín, no podporuje činnosť nadobličiek. Má podobné účinky ako niektoré hormóny vylučované týmto orgánom a tak pôsobí proti únave a zabezpečuje prílev energie.

Ďalším lahodným a zdravým nápojom je čaj zo sibírskeho ženšenu, ktorý pomáha s koncentráciou a dokáže poraziť únavu. Nepokazte jeho účinky cukrom, slaďte medom alebo vôbec.

Keď ste prejedení alebo je vám zle od žalúdka, môže spočívať trik v obyčajnej vode s citrónom. Osvieži vás, dodá vitamíny a zároveň nemá takmer žiadne kalórie. Enzýmy nachádzajúce sa v tomto tropickom ovocí spolu s vlákninou, ktorú obsahuje jeho dužina, sú tiež skvelou kombináciou na naštartovanie vášho trávenia a efektívneho metabolizmu.

Ďalšou lahôdkou je šťava z granátového jablka, ktorú môžete piť samotnú alebo primiešanú do koktejlov. Zabezpečí množstvo energie a tiež obsahuje antioxidanty. Vyskúšajte ju zmiešať so sójovým mliekom, banánom, lesným ovocím a jogurtom. Opäť platí, že takýto nápoj je sýty a treba ho vnímať ako potravinu.

Skvelým riešením, ktoré sa však mnohým minimálne vizuálne nebude pozdávať, sú zelené smoothies. Pokojne experimentujte a miešajte zeleninu s ovocím, napríklad pol šálky čerstvého špenátu, pol šálky mrazeného lesného ovocia, pol šálky bieleho jogurtu, pol šálky nízkotučného mlieka, jeden banán a lyžicu ľanových semienok.

Zdravé, chutné, výživné, sýte a nízkokalorické. A v tomto konkrétnom prípade ani nikto nezistí, že je v nápoji špenát, bude totiž vďaka lesnému ovociu ružový. Mimochodom, spomínané ľanové semienka plné vlákniny a živín pridávajte, kam môžete – do jogurtov, mlieka, koktejlov či ovsených vločiek.

Mätový čaj vám pomôže vám prebudiť sa a tiež dá do poriadku váš žalúdok po tom, ako ste sa prejedli. Zároveň osvieži váš dych!

Zdroj: webnoviny/SITA