Prečo je dôležité piť vodu ?

Väčšina nášho tela je voda – asi okolo 60-70% vašej telesnej váhy tvorí voda. Tekutiny v tele majú dôležitú úlohu. Musíte piť dostatok vody, aby vaše telo dokázalo správne tráviť potravu a dodať potrebné množstvo živín bunkám – a tiež pomôcť vášmu telu, aby sa zbavilo škodlivých látok. Ak nepijete dostatočne, vaše telo môže mať problém kontrolovať správnu telesnú teplotu, kĺby nebudú mať dostatok maziva a svaly sa tiež rýchlejšie unavia. Skrátka každá bunka a každý orgán vo vašom tele potrebuje vodu, aby mohol správne fungovať.

zena pitny rezim, pit vodu

7 tipov, ktoré Vám pomôžu piť viac vody

Ak je pre vás príliš ťažké piť dostatok vody každý deň, tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu.

1. Kontrolujte množstvo
Veľmi vám pomôže, ak budete sledovať množstvo vody, ktoré plánujete vypiť a to po celý deň. Nalejte množstvo vody, ktoré chcete vypiť do džbána a majte ho na očiach. Či už doma alebo v práci. Bude vám pripomínať, že sa máte napiť a vy tak ľahšie dosiahnete svoj denný pitný cieľ.

2. Chladená voda
Studená voda pôsobí viac osviežujúco ako voda izbovej teploty. Vychlaďte fľašu vody v chladničke a noste ju počas dňa so sebou. Chladená zostane niekoľko hodín, čiže vypijete viac.

3. Napite sa ihneď po prebudení
Väčšina z nás máva ráno sucho v ústach, čo je spôsobené tým, že telo je po noci dehydratované a pýta si vodu. Preto majte pohár s vodou pri posteli a keď ráno otvoríte oči, napite sa – ešte pred tým, ako sa vôbec vaše nohy dotknú podlahy.  

4. Používajte slamku
Skúste piť so slamkou. Veľa ľudí mi hovorí, že vypijú viac, ak používajú slamku. Neviem prečo to funguje, možno preto, že piť so slamkou je väčšia zábava alebo, že tak vypijete väčšie množstvo vody na jeden hlt, ale skrátka to funguje.

5. Ochuťte vodu
Urobte si vlastnú wellness vodu. Pridajte do vody kúsok čerstvého citrónu alebo limetky, uhorku, trošku bobúľ, čerstvú mätu alebo kúsok zázvoru. Voda dostane špeciálnu chuť a osvieži.

6. Pite pri jedle
Použite pohár vody ako predjedlo, ktoré vypijete pred tým, než začnete jesť. Nielenže tak vypijete viac vody počas dňa, ale aj zjete o trošku menej.

7. Robte si záznamy
Rovnako ako keď si počítate kalórie a zapisujete si koľko kalórií ste zjedli, sledujte aj to, koľko vody vypijete. V tomto pomáha práve zmienený džbán vody – vidíte koľko vody ste vypili a koľko vám ešte zostáva. Takýmto spôsobom si ľahšie ustrážite príjem tekutín. Môžete tiež použiť špeciálnu aplikáciu na telefóne, ktorá vás upozorní, že sa máte napiť, a v ktorej nájdete tiež informácie o vašom pokroku. Takáto aplikácia vám dokonca zagratuluje, keď dosiahnete svoj denný ciel.

-sbw-