Trojdňová diéta vás urobí šťastnou!

Aké jedlo znásobí pocit šťastia? Vie to trojdňová diéta!

Šťastie nezáleží len od toho, čo prežívame a ako sme vnútorné nastavení. Pocit šťastia, spôsob zvládania stresu a náročných situácii ovplyvňuje aj strava, ktorú konzumujeme. Zlá nálada a depresia sú dôvodom na to, aby sme prehodnotili stravu. Viete, aká vám pomôže k dobrej nálade a pocitu spokojnosti?

Trojdňová diéta
Trojdňová diéta

Základom trojdňovej diéty, ktorá môže náš psychický stav zmeniť, sú tieto kroky:

Vyhýbajme sa spracovaným potravinám

Tie vedú k nerovnováhe cukru v krvi, ktorá zase súvisí s výkyvmi nálad a negatívnymi pocitmi. Keď sa vyhneme rafinovaným cukrom, jednoduchým sacharidom, bielemu škrobu, ovocným šťavám a sladkým smoothies, môžeme si všimnúť takmer okamžité zlepšenie nálady. Namiesto toho by základom našej stravy mali byť chudé bielkoviny, zdravé tuky – tučné ryby, avokádo, olivy, orechy a semená a veľa zeleniny, ktorá je bohatá na antioxidanty.

Nemajme fóbiu z tuku

Kedysi boli tuky považované za najväčšie zlo. Avšak cukry a biela múka sú podstatne horšie ako tuky. Samozrejme, nedá sa to úplne porovnávať, a navyše – nie je tuk ako tuk. Dôležité je, aby sme sa vyhýbali nezdravým trans-tukom a dopĺňali zdravé vo forme extra panenského olivového oleja, avokáda, tučných rýb, orechov, ľanových a chia semiačok.

Doprajme si zelený čaj

Ak máme pocit stresu, doprajme si kvalitný zelený čaj. Obsahuje silné antioxidanty vrátane katechínov, o ktorých je známe, že chránia mozog (L teanín zlepšuje schopnosť sústrediť sa a znižuje stresovú reakciu).

Mohlo by vás zaujímať

zelený čaj

Funguje zelený čaj na chudnutie? Takáto je pravda!

Dlhé roky sa hovorilo, že zelený čaj urýchľuje metabolizmus a je veľmi skvelým doplnkom, ak chceme schudnúť. V predajniach sa dokonca objavuje práškový zelený čaj, ktorý má … Čítaj ďaľej

Jedzme potraviny bohaté na D vitamín

Nízka hladina D vitamínu súvisí so zlou náladou a depresiou. Najnižšie hladiny máme po zime, kvôli nedostatku slnečných lúčov. Jesť by sme mali huby, pečeň, vaječné žĺtky, plnotučné mliečne výrobky a ryby.

Pridajme fermentované potraviny

Fermentované potraviny zlepšujú črevnú mikroflóru. Je dokázané, že prospešné črevné baktérie priamo súvisia s nižšou hladinou stresu, úzkostí a s lepšou náladou. Doprajme si denne jogurt, kefír, kyslú kapustu, kimchi, kombuchu či miso.