Viete, aké potraviny majú vyšší obsah vitamínu C ako pomaranče?

Vitamín C je najdôležitejšou živinou na podporu imunitného systému a obranyschopnosti organizmu proti chrípke i vírusom. Podpora imunity má dnes podstatne dôležitejšiu rolu v našich životoch ako kedysi. Viete, ktoré potraviny obsahujú viac vitamínu C ako pomaranče?

Citrusy, špeciálne pomaranče sú považované za najbohatšiu plodinu na obsah vitamínu C. Nie je to však tak. Tieto plodiny ho majú ešte viac. Vytvorme si z nich pestrú misu a každý deň si nejakú doprajme:

Chilli papričky

Pol pohára nasekaných alebo nakrájaných chilli papričiek nám dodá až 107,8 mg vitamínu C. Navyše, kapsaicín, zlúčenina, ktorá robí tieto papričky štipľavými zmierňuje bolesť kĺbov a svalov a pôsobí protizápalovo.

vitamín C
https://www.shutterstock.com

Červená paprika

Aj klasická nepálivá červená paprika je spôsobom, ako si podporíme imunitu. Šálka ​​nakrájanej červenej papriky obsahuje takmer trikrát viac vitamínu C ako pomaranč, teda až 190 mg. Červené papriky sú tiež skvelým zdrojom vitamínu A, ktorý podporuje zdravie očí.

vitamín C
https://www.shutterstock.com

Zelená paprika

Šálka ​​nakrájanej zelenej papriky obsahuje menej vitamínu C ako jej červená sestra. Avšak stále je to 120 mg, čo je 200 % odporúčanej dennej dávky. Zelená paprika je tiež skvelým zdrojom vlákniny.

vitamín C
https://www.shutterstock.com

Kel

Klasický kel nám v jednej šálke poskytne dvojnásobok odporúčaného denného príjmu vitamínu A, sedemnásobok odporúčaného množstva vitamínu K a 80,4 mg vitamínu C. Okrem toho obsahuje veľkú dávku minerálov a mastných kyselín.

vitamín C
https://www.shutterstock.com

Brokolica

Jedna porcia má 32 mg vitamínu C, mnoho kvalitnej vlákniny a len 30 kalórií. Výskumy navyše ukazujú, že brokolica pôsobí preventívne proti rakovine.

https://www.shutterstock.com

Mohlo by vás zaujímať

najzázračnejšia zelenina

Brokolica je najzázračnejšia zelenina. Prečo ju dávať aj deťom?

Mnohí ľudia nemajú túto tmavozelenú zeleninu radi kvôli jej pachu pri varení. V každom prípade sa odpor oplatí prekonať a učiť na ňu deti už odmalička. Čím … Čítaj ďaľej

Papája

U nás netradičné ovocie, ale oplatí sa ho ochutnať. Pomáha prečistiť dutiny, rozžiariť pokožku a posilniť kosti. Jedna porcia obsahuje 88,3 mg vitamínu C.

https://www.shutterstock.com

Jahody

Šálka ​​tohto super-ovocia obsahuje 84,7 mg vitamínu C, folát a ďalšie zlúčeniny, ktoré podporujú zdravie srdca. Viete o tom, že jahody vám pomôcť prirodzenou cestou vybieliť zuby?

https://www.shutterstock.com

Karfiol

Či už ho upečieme, naparíme alebo rozdrvíte, každá malá hlávka karfiolu nám dá 127,7 mg vitamínu C, 5 gramov vlákniny a 5 gramov bielkovín.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach