SPÄŤ
Wellness

Bolesti a únava po cvičení? Doprajme si čokoládové mlieko!

Od: Henrieta Karabova 13.9.2018
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

Začali ste cvičiť alebo už športujete dlhšia, ale stále máte problémy s bolesťou svalov, únavou po tréningu a ďalšie dva dni sa cítite ako „zbitý pes“? Uvažovali ste nad tým, že možno by ste mali počas cvičenia alebo po ňom piť športové nápoje? Máme pre vás špeciálny tip: čokoládové mlieko tá telo po cvičení do poriadku rýchlejšie ako športové nápoje!

únava po cvičení

Chutný spôsob regenerácie

Podľa novej štúdie dokáže kvalitný čokoládový nápoj nielen skôr uzdraviť škody spôsobené tréningom, ale umožní nám cvičiť v priemere o šesť minút dlhšie bez únavy a bolestí. Ďalšou výhodou tohto nápoja je, že zlepšuje srdcovú frekvenciu a ovplyvňuje hladinu kyseliny mliečnej, ktorá spôsobuje kŕče. To sú výhody, ktoré boli doposiaľ pripisované len špeciálnym športovým nápojom.

Prekoná športové nápoje?

Mlieko, do ktorého pridáte prírodné kakao – nie prášok, ktorému sa u nás bežne hovorí kakao, pričom obsahuje množstvo cukru a ďalšie negatívne prídavky, obsahuje sacharidy, bielkoviny, tuky, flavonoidy, elektrolyty a niektoré vitamíny dôležité pri podávaní fyzického výkonu. Vedci, ktorí štúdiu realizovali, hovoria o čokoládovom mlieku ako o cenovo výhodnej, lahodnej a chutnej možnosti zostavenia sa po náročnom tréningu. V porovnaní s komerčnými športovými nápojmi poskytuje minimálne rovnaké, ak nie ešte lepšie účinky.

Vhodné jedlá

Športové nápoje sú drahšie, obsahujú tiež uhľohydráty a elektorlyty, ale neobsahujú bielkoviny. Tie sú na regeneráciu taktiež nevyhnutné. Okrem čokoládového mlieka môžeme regeneráciu po cvičení pozitívne ovplyvniť konzumáciou cereálií s mliekom (pozor, opäť uprednostime prirodzené, a nie kupované komerčné cereálie s množstvom cukru a chémie – napríklad ovsené vločky), dobrým pomocníkom je kvalitný vývar.

Skutočne potrebujeme športový nápoj?

Ideálny športový nápoj je iný pre človeka, ktorý sa venuje joge počas pol hodiny a iný pre toho, kto si odcvičil hodinu silového tréningu, či zabehol pol maratónu. Po joge nám úplne postačí pohár vody, športovým nápojom by sme si pridali iba zbytočné množstvo kalórií a látok, ktoré by nám mohli potenciálne uškodiť.

Pozor na energetické nápoje

Rozhodne by sme sa mali vyhnúť konzumácii energetických nápojov. Varovným zistením je, že tieto nápoje bežne pije viac ako polovica detí vo veku 10 až 17 rokov. Okrem toho, že obsahujú veľa cukru, obsahujú aj veľké množstvo kofeínu. Ten je pre deti a mladých ľudí veľmi nebezpečný, môže spôsobiť kŕče a dokonca až halucinácie.

-sz-

womangalérie VŠETKY