SPÄŤ
Výživa

Pripravte sa na zimu

Od: Henrieta Karabova 9.10.2018
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Buďte prvá a ohodnoťte článok
Loading...

Či už patríme medzi tých, ktorí majú zeleninu a ovocie na tanieri  každý deň, alebo tento druh potravy až tak veľmi nevyhľadávme, pravda je taká, že by sme ich mali do svojho jedálnička zaraďovať čo najčastejšie. Prečo? Iba v zelenine a ovocí sa totiž nachádzajú bioaktívne sekundárne  rastlinné látky.  Ich objavená liečivá schopnosť dokonca primárne prispieva  k zachovaniu nášho zdravia a výbornej duševnej i telesnej kondícii.

Naše fit-stimulátory:

Zelenina, najmä mrkva, brokolica, paprika, rajčiny, orechy a červená repa, nám dodávajú fyto bioaktívne substancie. Bioaktívne – to znamená, že  ide o rastlinné látky, ktoré aktívne vstupujú do našej látkovej premeny (metabolizmu) a prospievajú nášmu zdraviu. Ničia baktérie, posilňujú našu imunitu a  znižujú rizikové faktory srdcovo-cievnych ochorení. Väčšina ochranných látok sa nachádza v čerstvej sezónnej zelenine. Veľká sila ukrytá  v zelenine nám zaručuje bezpečné prekonanie nadchádzajúceho  studeného jesenného a zimného obdobia.

Pripravte sa na zimu
Dbajme teda o to, aby sme sychravé a studené ročné obdobie prežili plní energie a zdraví a doprajme si zeleninu a ovocie čo najčastejšie – napríklad v podobe surového chrumkavého šalátu, ktorý okrem vitamínov obsahuje množstvo flavonoidov (farbivo obsiahnuté v rajčinách a paprike). Nielenže si pochutíme, ale vyhneme sa aj chrípke a nachladnutiu:

Jesenný šalát na imunitu

Suroviny:

4 polievkové lyžice jablčného octu, 1 kávová lyžička horčice, podľa chuti morská soľ, korenie, 3 polievkové lyžice olivového oleja, 3 strúčiky cesnaku,  1 cibuľa, 80 g klíčkov (napríklad z fazule Azuki), 2 červené, 2 žlté a 1 zelená paprika, 4 väčšie rajčiny, petržlenová vňať a 12 čiernych olív.

Postup:

Ocot, horčicu, soľ a korenie zmiešame a vyšľaháme s olejom. Cesnak a cibuľu nakrájame nadrobno, klíčky opláchneme studenou vodou a necháme oschnúť. Potom klíčky, cibuľu a cesnak  zmiešame s dresingom. Papriku nakrájame na tenké prúžky,  rajčiny na menšie kúsky a primiešame k šalátu. Petržlen nakrájame nadrobno a spolu s olivami nasypeme na šalát.

Jedna porcia šalátu obsahuje asi 200 kcal, 4 g bielkovín, 14 g tukov, 11 g sacharidov. Cholesterol: O mg.

womangalérie VŠETKY