Cítite sa stále unavená? Tieto triky vám pomôžu proti únave!

Hlavným dôvodom všeobecnej únavy sú krátke zimné dni, chladné počasie a nedostatok spánku. Viac ako tretina Európanov sa cíti počas februára unavenejšia ako kedykoľvek inokedy počas roka. Našťastie existuje niekoľko jednoduchých krokov, ktoré nám pomôžu zvýšiť energiu a účinne bojujú proti únave.

proti únave
https://www.shutterstock.com

Vynechajme sladké a spracované potraviny

Strava a výživa je dôležitý faktor ovplyvňujúci našu hladinu energie a tým pádom aj pocit únavy. Strava s vysokým obsahom cukru, kofeínu, spracované potraviny robia zmätok s hladinou cukru v krvi, čo vedie k poklesu našich energetických hladín. Z krátkodobého hľadiska sa cítime podráždene, z dlhodobejšieho vyčerpane. Problémom je aj zlé načasovanie jedla, najmä veľké množstvá alebo nezdravé potraviny po príchode z práce domov.

Ak sa chceme cítiť sviežo, nabití energiou, jedzme mnoho čerstvej zeleniny, ovocia, nepoužívajme žiadne kečupy, omáčky, dressingy – väčšina z nich obsahuje priveľa skrytého cukru. Skrytý cukor a nezdravé umelé sladidlá sa vo veľkých množstvách sa nachádza aj v šumivých, kolových a energetických nápojoch.

Doplňme si horčík

Nízka hladina energie veľmi často súvisí s nedostatkom horčíka. Môžeme ho užívať v podobe výživového doplnku, ešte lepšie je, ak do stravy pridáme potraviny, ktoré obsahujú vysoké množstvo tohto minerálu. V prvom rade to sú: orechy, celozrnné semená a zelená listová zelenina. Horčík tiež reguluje krvný tlak, podporuje zdravie srdca, svalové kontrakcia, má pozitívny vplyv aj na psychiku.

Dbajme o dostatočný prísun železa a vitamínov skupiny B

Železo je ďalší nevyhnutný minerál, ktorý je potrebný na boj proti únave a zvýšenie energie. Hlavným dôvodom, prečo potrebujeme železo, je to, že pomáha prepravovať kyslík v celom tele a bez dostatočného množstva kyslíka sa cítime vyčerpane. Ovplyvňuje tiež funkcie mozgu, schopnosť imunitného systému bojovať s infekciami.

Jedlo s vysokým obsahom vitamínu B prirodzene zvyšuje hladinu energie, podporuje tvorbu hormónov a nervový systém. Vitamíny skupiny B sú tiež potrebné pre obehový a imunitný systém a pomáhajú udržiavať zdravú pokožku, vlasy a oči. Dôvod, prečo si častejšie dopriať brokolicu, avokádo, šošovicu, mandle, vajcia, syr a semená.