Cviky, ktoré zmiernia menštruačné bolesti

Máloktorá žena má pri menštruačných bolestiach vôbec pomyslenie na cvičenie. Napriek tomu existujú cviky, ktoré nám môžu pomôcť proti týmto nepríjemným bolestiam a kŕčom. Nebojte sa, nie je to nič namáhané, skôr sú to cviky s prvkami jogy.

menštruačné bolesti
https://www.shutterstock.com

Cviky proti bolesti

Ohyb vpred

Vzpriamene sa postavíme, nohy pri sebe ruky voľne popri tele. S nádychom obe ruky vzpažíme k stropu. S výdychom sa pomaly predkloníme tak, aby ruky dosiahli na zem. Nedávame ich však dopredu, ale ruky sú popri členkoch. Ak sa nám to nedarí, môžeme pokrčiť kolená. V tejto polohe zostaneme minútu.

Hlava ku kolenu

Sadneme si s rozkročenými nohami na položku. Ohneme pravé koleno tak, aby sa pravé chodidlo dotýkalo vnútornej strany ľavého stehna. S nádychom zdvihneme ruky nad hlavu. S výdychom sa nakloníme k vystretej – teda v tomto prípade ľavej – nohe. Hlavu položíme na nohu. V tejto polohe zostaňme 30 sekúnd, potom cvik opakujeme s druhou nohou.

Ohyb vpred pri rozkročených nohách

Sadneme si na podložku, nohy roztiahneme do strán čo najviac je to možné. S nádychom zdvihneme ruky do strán a potom nad hlavu. S výdychom sa ohneme dopredu, ruky natiahneme čo najviac dopredu a položíme ich na zem. Kolená by mali po celý čas cviku smerovať hore, nie do bokov. Čelo pritiahneme k podlahe. V tejto polohe vydržíme jednu minútu.

Ľah s pokrčenými nohami do strán

Ďalším príjemným cvikom, vďaka ktorému môže byť naša bolestivá menštruácia minulosťou je tento zvláštny ľah:

Sadneme si na podložku, za seba si pripravíme malý vankúš, ideálne valcovitého tvaru. Pri ľahu nám tento vankúš bude podopierať krížovú oblasť. Teraz ohneme kolená do strán tak, aby chodidlá smerovali k sebe. Spojíme si ich. Potom sa pomaly zakláňame až do ľahu. Sústredíme sa na dýchanie. V tejto polohe relaxujeme minútu. Cvik si môžeme ešte viac spríjemniť, keď si aj pod hlavu dáme menší vankúš.