Najdôveryhodnejšie značky 2023

V najväčšom prieskume spotrebiteľskej dôvery si Slováci po ôsmy raz zvolili značky, ktorým veria najviac. Reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov hodnotila značky v rozličných oblastiach. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú tými najsilnejšími na slovenskom trhu, a to v 85 kategóriách, pričom každá kategória môže mať iba jedného víťaza. Pribudlo až 19 nových kategórií v reakcii na situáciu v spoločnosti a na trhu. Vo väčšine tradičných kategórií ale zostali zákazníci pomerne konzervatívni a volili istotu. Mená najdôveryhodnejších značiek zazneli na slávnostnom galavečere, ktorý sa konal 30. novembra v bratislavskom hoteli Radisson Blue Carlton. Večerom sprevádzal známy televízny moderátor Vlado Voštinár.

Najdôveryhodnejšie značky 2023

Slovenský trh prechádza v posledných rokoch turbulentným obdobím. Pandémia, vojnový konflikt a vysoká inflácia zmenili nákupné zvyklosti spotrebiteľov. Silné puto so zákazníkmi je práve v týchto zložitých časoch kľúčovým faktorom pre úspech značky. Tento fakt potvrdzujú aj aktuálne výsledky tohtoročného prieskumu Dôveryhodné značky.

Samotné značky sa do prieskumu nemôžu nominovať, o titul totiž automaticky bojuje desať najsilnejších značiek s najvyšším objemom predaja v danej kategórii. To zaručuje, že súťažia skutočne relevantné značky. Organizátor kategórie aktualizuje a pridáva ďalšie tak, aby korešpondovali so situáciou na trhu. Tento rok sa o priazeň spotrebiteľov uchádzalo viac ako 700 značiek v 85 kategóriách, z ktorých bolo až 19 nových.

„Ocenenie Najdôveryhodnejšia značka má tú prednosť, že je otvorené všetkým značkám na trhu, ktoré majú vo svojej kategórii významné miesto. Žiadna téma nie je tabu, pretože iba tak možno objektívne opísať nákupné správanie a zmeny v spoločnosti. Aj preto sme najnovšie
otvorili kategóriu Predajca erotického tovaru, kde zvíťazila značka Erotic City. Práve tu ide primárne o dôveru a zároveň pozitívne vnímame snahu predajcov o odtabuizovanie témy sexu, ktorá, hoci sa o tom verejne nerozprávame, má veľký vplyv na naše psychické zdravie,“ uvádza Veronika Trembáčová, projektová manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services. K novým kategóriám patria napríklad Pneumatiky, Počítačové antivírusy, Developeri, Stávkové kancelárie či Športová výživa.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach