ALADIVA – Za zdravím  a krásou do zahraničia

Byť zdravý a krásny – to je asi odveký sen človeka. Tak je to od pradávnych čias po veky vekov, tak je to dnes a určite sa na tom nič nezmení ani v budúcnosti. Prirodzene, nie všetko je samozrejmosťou a niekedy si treba aj tak trochu pomôcť, aby sa ten sen o zdraví a kráse splnil. A pravda je aj to, že občas treba popracovať aj na kráse, aby sme sa dobre cítili vo svojom tele i na duši. Aj o tom je zdravie.

Výnimočný projekt a výnimočná spoločnosť

Niekedy sa však stáva, že potrebujeme podstúpiť nejaký medicínsky zákrok v oblasti zdravia, krásy, či zdravotnej starostlivosti, na ktorý si nevieme nájsť čas, naplánovať si ho, vybaviť si vyšetrenia… No prihodí sa aj to, že mnohým chýba odvaha na to, aby ten-ktorý zákrok absolvovali. Dôvody bývajú rôzne. Niekedy aj to, že majú obavy z reakcií okolia na zmeny svojej vizáže, ktoré môžu byť zdĺhavé. Takže to radšej odkladajú. Odteraz to však môže byť inak! Na ceste za zdravím a krásou vám môže pomôcť ALADIVA, spoločnosť zameraná na cestovanie za zdravím a krásou. Spoločnosť ALADIVA ponúka klientom zo Slovenska i zo zahraničia garantované služby medicínskych zákrokov v oblasti zdravia, krásy a zdravotnej starostlivosti. Ide o výnimočný projekt a rovnako tak je výnimočná aj samotná spoločnosť, ktorá ho ponúka.

Svet zdravia, krásy a zážitku 

Barbara Mihajilovičová

„Spoločnosť ALADIVA je spoločné dielo slovenských a tureckých blízkych priateľov, ktorí tento dlhoročný fenomén  priniesli z Istanbulu na Slovensko a od srdca vytvorili celý koncept ALADIVA. Príjemné slovo ALADIVA inšpiruje obraz krásnej bytosti, bohyne, ktorá s múdrosťou prináša svet zdravia, krásy a zážitku aj k nám.“ začína svoje rozprávanie riaditeľka spoločnosti Barbara Mihajilovičová.

„ V našich rodinách, tureckých aj slovenských, máme renomovaných lekárov, ktorí tvoria naše zázemie a máme vybudovanú bázu overených špičkových kliník a nemocníc, ktoré pre našich klientov poskytujú ošetrenia v rôznych oblastiach. Ide predovšetkým o ošetrenia, ktoré sú u nás buď finančne ťažko dostupné, alebo také, pri ktorých naši pacienti nie sú spokojní so zdĺhavým a neprehľadným liečebným postupom. Turecko je známe veľmi efektívnou organizáciou liečby bez čakania, na aké sme zvyknutí u nás. Taktiež, patria medzi svetové špičky na prvých priečkach, čo sa týka technologického vybavenia, vysokoškolského vzdelávania v oblasti medicíny, ako aj podpory zo strany štátu, preto môžu flexibilnejšie reagovať aj pri náročnejších liečbach a zákrokoch.“ vysvetľuje Barbara.

Istambul

Klient môže absolvovať lekársky zákrok v zahraničí a pritom komunikovať po slovensky

Úlohou spoločnosti ALADIVA je zastupovať dané kliniky a nemocnice na Slovensku, v Čechách, ale aj v ďalších krajinách, kde táto spoločnosť pôsobí a tým im pomáhať riešiť administratívno – informatívnu časť celého procesu, ktorý by bol zaťažujúci pre lekársky personál. Aj preto je celý proces efektívnejší a daný lekár má viac času venovať sa pacientovi len v tom rozsahu, ktorý mu profesijne prináleží. Všetko ostatné zabezpečí spoločnosť ALADIVA. Výhodou je aj fakt, že takýmto spôsobom môže našinec komunikovať v slovenskom jazyku, môže sa s pracovníkmi tejto spoločnosti osobne stretnúť, aj podpísať všetky formality bez strachu, že komunikuje s cudzou krajinou.

Pacient má možnosť zažiť služby na vysokej úrovni

Spoločnosť ALADIVA ponúka služby medicínskych ošetrení v oblastiach zubného zdravotno-estetického zákroku, vlasovej transplantácie, plastickej a estetickej medicíny, očnej chirurgie, ale aj náročnejších zákrokov z ďalších medicínskych oblastí, o ktoré majú pacienti záujem.

„ Samozrejme, ponúkame konzultácie zdarma, a to od prvého kontaktu, cez ďalšie konzultácie neobmedzene.“ pokračuje Barbara Mihajilovičová a vysvetľuje: „ Na základe potrebných podkladov od pacienta naši lekári vypracujú návrh liečebného plánu a klientovi odovzdáme kompletnú ponuku, vrátane cesty, ubytovania, transferov. Pacient  si nemusí nič zabezpečovať sám. Naša ponuka je otvorená každému, kto je otvorený myšlienke, že zdravotné a estetické problémy nie je odkázaný riešiť iba vo svojej domovskej krajine, ale hranice sa posúvajú a má možnosť zažiť služby na vysokej úrovni, veľmi priateľský prístup lekárov, krásne prostredie kliník aj samotného mesta a za výhodnejšie ceny vo väčšine zákrokov. Preto vo väčšine, pretože ponúkame aj zákroky, ktoré môžu byť dokonca drahšie ako u nás. Ak ide o špecifické špičkové zákroky zo strany vysoko renomovaných lekárov, ktorí sú sami svetová značka vo svojom odbore, niektorí klienti si nevyberajú len kritérium ceny, kde profesionalita je tiež samozrejmosť, ale podľa lekárov, ktorí majú vo svete cveng, používajú špeciálne metódy a majú na konte prípadne aj patenty.“

Pacienti sa po celý čas cítia komfortne a majú zabezpečené tlmočenie

Pre budúcich klientov spoločnosti ALADIVA, ktorí uvažujú o lekárskom zákroku v zahraničí, ale majú obavy z netradičného spôsobu realizácie, ako aj z možnej jazykovej bariéry a z toho, že by mohla nastať situácia, keď by sa nevedeli s lekármi dobre dorozumieť, má riaditeľka spoločnosti vysvetlenie:

„Práve tento fenomén zástupcov kliník a nemocníc je zárukou toho, že pacient nejde na cestu sám, bez jazyka, na miesto, kde ešte nebol, do cudzieho sveta, do preňho neovereného a nepoznaného zariadenia, ale od samého začiatku má oporu a podporu v nás, ktorí máme absolútne zázemie u našich lekárov. Pacientovi všetko podrobne vysvetlíme, oboznámime ho s miestom, kde môže absolvovať zákrok  a je možná aj priama konzultácia s lekárom pred vycestovaním. Všetky vyjadrenia a odporúčania lekára prekladáme pre pacienta do slovenského jazyka. My zabezpečujeme tlmočenie komunikácie počas celého procesu, a nikdy sme nemali problém. Pacienti sú spokojní a cítia sa komfortne. Plne rozumieme tomu, že človek, ktorý to ešte nezažil, nevie, čo ho čaká. Ale naši pacienti, ktorí už absolvovali s nami ošetrenia, nám dajú za pravdu, že boli milo prekvapení, aké je to vlastne jednoduché, plynulé a ako na mieste opadnú obavy a všetko ide hladko.

Čo sa deje po konzultácii, keď sa klient rozhodne pre zákrok alebo vyšetrenie v zahraničí?

„Po konzultáciách, vypracovaní liečebného plánu lekármi a po tom, ako pacient schváli celkovú ponuku, spíšeme spoločne zmluvu, ktorá obsahuje všetky potrebné informácie týkajúce sa zákroku, kliniky, alebo nemocnice, kam pacient ide, plánovaného zákroku, vrátane prípadných nežiadúcich účinkov, čo je vždy bežnou súčasťou v lekárskej praxe a taktiež informácií k samotnému vycestovaniu.“ objasňuje riaditeľka spoločnosti Barbara Mihajilovičová a pokračuje: „ Pacient dostane aj podrobné informácie, kde bude ubytovaný, kontaktné údaje na všetky potrebné osoby, informácie k odletom a príletom a podobne, aby ich mal pri sebe poruke. V deň „D“ klienta odvezieme osobným autom na letisko a počkáme, až kým vstúpi do letiskových procesov. Na letisku v Istanbule ho čaká náš šofér, ktorý ho vyzdvihne a odvezie na miesto ubytovania. Na druhý deň náš šofér odvezie pacienta na kliniku a potom zase naspäť. Na klinike sa s pacientom spojíme telefonicky a tlmočíme celú komunikáciu. Je to overená metóda a šetríme tak aj náklady pacientovi, pretože zabezpečenie tlmočníka v Istanbule je drahé. Slovenský jazyk tam nie je bežný. Pacient nikdy nie je sám, bez našej asistencie, všetko monitorujeme a sme v spojení. Počas voľných dní je možné absolvovať príjemné objavné prehliadky mesta, nákupy, plavbu. Ešte sa nám nestalo, že by klienti nešli do mesta hneď, ako je to možné. A vždy sú nadšení. Dĺžka pobytu je určená lekármi predovšetkým vzhľadom na daný zákrok, ale vždy pripočítame po dohode s klientom rezervu. Aby mal priestor navštíviť aj mesto a odniesť si okrem zákroku aj bonus – nezabudnuteľné zážitky a nevracal sa domov v chvate. Niektorí naši klienti nám hovoria, že pre nich cesta predstavovala doslova odpútanie sa od svojej reality, ako aj možnosť v novom meste si oddýchnuť, zrelaxovať sa, plne sa sústrediť na seba a svoje potreby.“ 

Hlavné benefity pre pacientov

Na otázku, v čom spočívajú hlavné benefity pre pacientov, ktorí sa rozhodnú pre medicínsky či estetický zákrok prostredníctvom spoločnosti ALADIVA, riaditeľka spoločnosti Barbara Mihajilovičová odpovedá:

„Sme presvedčení a máme overené, že hlavným benefitom je naozaj zažiť medicínsky proces od komunikácie s lekármi až po zákrok  na úplne inej úrovni. Našinci sa často sťažujú, že majú obavy a strach z neprístupných lekárov, plných čakární, namrzených sestričiek, z nedostatku času na konzultáciu a chceli by zažiť človečinu, pokoj pri rozhodovaní, neposudzovanie, relax i krásne prostredie dôvery. Slovenskí lekári majú neraz tendenciu pacienta hrešiť, ako mal a nemal pristupovať k veci, hodnotiť ho. Niektorí zase nevytvárajú prostredie partnerskej komunikácie, pretože pacienta neraz nepovažujú za partnera na diskusiu, ale očakávajú, že sa ticho podvolí. Je to dané (ak nehovoríme o privátnych zariadeniach) aj tým, že majú vypočítaný čas na každého pacienta. Ten, myslím, klesal z nedávnych 15 minút ešte nižšie. To vyvoláva značný stres i poníženie. Takéto niečo je na tureckých pracoviskách vylúčené. Ich srdečnosť a kultúra jednania vylučujú akékoľvek ponižujúce správanie. Naopak, pacient je pán, hosť a priateľ.“ A vzápätí pokračuje: „Stretávame sa so svedectvami, keď najmä ženy sa nám zdôveria, že sa cítia ponížené napríklad ohľadom ženských záležitostí a keď vyhľadajú pomoc, lekár, či lekárka reaguje, že sú nezodpovedné, prichádzajú neskoro a podobne. Je nemysliteľné, aby lekár, ktorý je de facto služobník pacienta, ho hrešil a navodzoval pocity výčitiek a strachu. Zdravie je v našich rukách a máme právo aj na omyly, váhania, oneskorenia. Ale v momente, keď prídeme k lekárovi, potrebujeme pomoc, pochopenie a riešenie. Takisto my, ako zástupcovia kliník a nemocníc, zabezpečujeme komfortnú, priateľskú a diskrétnu komunikáciu, aby sa náš klient cítil uvoľnene, v bezpečí a dôverne. Ďalšou výhodou sú, samozrejme, veľmi výhodné ceny.“ 

Keď vás lekár objíme…

O tom, že pacientov v Istanbule čaká naozaj  skvelý prístup lekárov, svedčia aj tieto slová riaditeľky spoločnosti:  „Nedávno som sama vycestovala na pravidelnú cestu do Istanbulu a bola som prítomná na ošetrení pacientky, ktorá riešila nové zúbky. Pani doktorka Izbel Aksit, úžasná mladá dáma jemných spôsobov a priateľskej povahy, ktorá vás odzbrojí úsmevom, sa veľmi vnímavo zakaždým popýtala pacientky, či už nič necíti tam či onam a pohotovo vychádzala v ústrety. Svoju prácu berie veľmi zodpovedne aj pri tvorbe nového úsmevu, kde treba brať do úvahy individuálne dispozície každého človeka, klenutie sánky, usadenie zubov v určitom tvare oblúka, v predklone či záklone zubov. Preto si neraz privolala aj dvoch – troch kolegov, aby sa spoločne pozreli na zúbok pacientke, každý z pohľadu svojej hlavnej špecializácie a skúseností, ak išlo o nezvyčajné zubné situácie. Určite si však netreba predstavovať žiadne vážne a strach vyvolávajúce tváre. Naopak, usmiate tváričky, ktoré popri dobrej nálade obveselia aj pacienta, aj na všetko nájdu riešenie. Videla som v tom naozaj srdce a skvelú zohratú atmosféru medzi kolegami – zubármi a sestričkami. Keď pacienti odchádzajú, Izbel ich objíme a pohladí, smeje sa pritom, oči jej iskria od šťastia, že potešila pacienta krásnymi novými zúbkami. A na Slovákov som zase hrdá, že nikdy nezabudnú lekárov obdarovať napríklad krásnou kyticou. Vraj to mnohí nerobia.“

Výhodné ceny na popredných klinikách a v moderných nemocniciach

Ako sme sa dočítali na stránke spoločnosti ALADIVA, klienti sú ošetrovaní na popredných klinikách a v moderných nemocniciach v Turecku, pričom aj ceny za ošetrenie či zákroky sú veľmi výhodné. Samozrejme, toto znie veľmi lákavo – našincovi sa však možno nebude chcieť uveriť, že za podobné či rovnaké služby v Turecku by mohol zaplatiť menej ako u nás… V čom spočíva to tajomstvo? Žeby napríklad za rovnakú cenu dostal klient lepšiu starostlivosť?

Riaditeľka spoločnosti, Barbara Mihajilovičová má takýto názor:  „Ľudia majú tendenciu domnievať sa, že ak je niečo lacnejšie, mohlo by to byť menej kvalitné, pretože sú tak naučení doma na Slovensku. Tu sme však v úplne inom kontexte, v inej krajine, ktorá nie je členom EÚ, ktorá ma vlastnú menu, tureckú líru a kde štát skutočne výrazne podporuje zdravotníctvo rôznymi benefitmi a nástrojmi, aby poskytla tomuto ekonomickému segmentu čo najlepšie podmienky na expanziu, modernizáciu, medzinárodnú spoluprácu. O to viac si potom môžu prevádzkovatelia kliník a nemocníc dovoliť nastaviť ceny reálne, a nie prehnane. Pri nižšej cene teda skutočne dokážu ponúknuť špičkové služby, zdravotnícky materiál a technológie. A ďalším tajomstvom je, že napriek tomu, že sa hovorí o Turkoch všeobecne ako o skvelých obchodníkoch, súčasťou princípu je aj to, že prvoradá je spokojnosť zákazníka. Ak môžem porovnať so Slovenskom, pretože tieto rozdiely a kultúrne fenomény ma fascinujú, na Slovensku (ale nielen u nás) funguje trh tak, že sa zvykne nastaviť jedna cena, z ktorej obchodník nespustí, aj keď sa mu nepredáva, potom je mrzutý, obchod nejde vždy ideálne. V Turecku stále vnímajú aj potreby zákazníka, jeho možnosti, aj krajinu, z ktorej prichádza a to je veľmi sympatické.“

Kvalitné vyšetrenie a zákrok aj pre pacientov bez jazykových znalostí a cestovateľských skúseností – ako to možno zrealizovať?

Budúcim klientom bez jazykových znalostí a cestovateľských skúseností riaditeľka spoločnosti odkazuje, že nemusia mať žiadne obavy:

„Ako som spomínala, kompletne celý servis klientovi zabezpečujeme my na Slovensku a zo Slovenska v spolupráci s našimi partnermi Turecku. Jediné čo treba, aby sa klient včas dostavil k odletu. O ostatné sa postaráme my. Našimi klientmi sú aj vyššie ročníky, sedemdesiatnici, ktorí sa tešia, že pre seba niečo urobia, aj si pocestujú. Aj takí, ktorí nevedia žiaden jazyk, prípadne vedia niečo z ruštiny, neovládajú technológie, ale aj tak nemajú obavu zveriť sa do rúk našim službám. Tí sú veľmi vďační za všetko. Ak sa vyskytnú akékoľvek situácie, vieme naozaj veľmi operatívne reagovať a nenecháme klienta v úzkych.“ ubezpečuje nás riaditeľka Mihajilovičová a vzápätí dodáva: „Nedávno sa nám stalo, že sme mali v Istanbule párik päťdesiatnikov, zaľúbené hrdličky, ako sa hovorí. Zabuchli si kľúče v byte a ostali vymknutí. Do 15 minút sme situáciu vyriešili, zatiaľ sme klientov poslali na kávičku. Za seba rada poviem, že veľmi rada pracujem s ľuďmi, mám ich rada a rada pre nich plním želania a starám sa o nich. Samozrejme, práca s ľuďmi prináša rôzne situácie, emócie, radosti. Preto aj nad rámec mojich kompetencií a pracovného času som k dispozícií stále našim klientom a môžu kedykoľvek zavolať, porozprávať mi, čo v ten deň zažili, pochváliť sa, čo nakúpili, kde boli alebo si poplakať, ak na nich, najmä na dámy, doľahne clivosť. Často v prvý deň ošetrenia, keď sa začne proces k „novému človeku“. Naši klienti sa stanú aj našimi, neraz blízkymi priateľmi, ktorí ostávajú v kontakte, pozvú do kaviarne na kus reči. Veľmi sa z toho tešíme. Možno je to aj tým, že sídlime v malom meste Pezinok, kde sú vzťahy nastavené rodinnejšie a vzdialenosti sú bližšie.“

Ženy bývajú odvážnejšie a využívajú služby spoločnosti ALADIVA častejšie

„Naše služby častejšie využívajú ženy.“ pokračuje riaditeľka spoločnosti. „ Domnievame sa, že je to aj prirodzená túžba žien niečo pre seba urobiť, možno aj istý väčší tlak spoločnosti na ženy, ich krásu, proces starnutia. Ženy sú aj neraz viac odvážnejšie experimentovať. Zatiaľ čo muž si možno povie, ja to nepotrebujem, žena si naopak povie, že ona to potrebuje, chce a túži po tom. Stretávame sa v našej spoločnosti s fenoménom, že ešte stále mužom až tak neprekáža, ak napríklad nemajú vzhľadné zuby, ak majú plešinu a vrásky. Ale napríklad mnohí muži zo zahraničia sú zvyknutí, že aj oni musia byť upravení, estetickí a nezanedbaní. Najdôležitejšie však je, ako je človek sám so sebou spokojný. Je to aj naša filozofia. Ak sme spokojní a stotožnení so svojim vzhľadom, netreba pomýšľať na zákroky krásy, ale užívať si život ako doposiaľ. Pretože najväčšiu radosť máme, ak akýkoľvek zákrok nie je zbytočný a nepremyslený, ale má zmysel ho robiť. V tomto tiež oceňujem našich plastických lekárov, že neplnia slepo želania klientov, ako to možno vidieť na celebritách, ktoré majú rokmi znivočené tváre, ale im úprimne povedia, kde už prekračujú hranice a bolo by to neskôr na ich úkor. Radšej odporučia citlivý zmysluplný zásah bez preháňania, aby aj po rokoch boli so svojou prácou spokojní.“

Najčastejšie a najobľúbenejšie zákroky

Najobľúbenejší zákrok je vraj estetická úprava zubov alebo zdravotno-estetická úprava zubov. Riaditeľka spoločnosti, Barbara Mihajilovičová pokračuje: „ Slováci mávajú problém so zúbkami, nechajú to zájsť priďaleko, no a potom je potrebné rozsiahlejšie riešenie. Dôvodom je aj cena za zubné ošetrenia u nás. Jednak, krásny úsmev je skutočne ozdobou tváre, jednak pri zubných ošetreniach je najväčšia miera cenovej výhodnosti. U nás sú tieto zákroky drahé. Potom nasleduje vlasová transplantácia, a to nielen pre mužov. Je možné upraviť si aj vlasovú líniu nad čelom, ak má napríklad dáma privysoké čelo, či hranaté kúty a chcela by peknú zaoblenú líniu. Potom sú to zákroky ako podvihnutie prsníkov či face lifting, odsatie tuku, zmenšenie odstávania uší, úprava tvaru nosa.“ 

Zaujímavosťou sú však aj služby, ktoré u nás ešte nie sú také rozšírené –  pre pánov je to zväčšenie, zhrubnutie, vyrovanie penisu, či liečba erektilnej dysfunkcie. Záujem je aj o riešenie gynekomastie, čiže odstránenie mužských zoženštilých pŕs. Dámy zase podstupujú labioplastiku, zosvetlenie intímnych partií a podobne. 

Výlety pre klientov na mieru

„Naša práca a ponuka stojí na troch pilieroch. Krása, zdravie a zážitok.“vysvetľuje riaditeľka spoločnosti B. Mihajilovičová. „Nie sme cestovná kancelária, ktorá má v portfóliu poznávacie a dovolenkové zájazdy a nechceme konkurovať profesionálnym cestovným kanceláriám. Naše cestovateľské služby ponúkame k zákrokom, teda presne na mieru, ale vieme zabezpečiť aj špeciálne požiadavky, ktoré klienti nenájdu v cestovných kanceláriách s hromadnými zájazdami. My urobíme pre klienta na mieru, čo si želá. Poznáme Turecko a vieme zabezpečiť výlety a pobyty na želanie, od SPA a wellness pobytov, po poznávacie zájazdy, prechádzky mestom, nákupné zájazdy, rozlúčky so slobodou, svadby… Neponúkame však hotové ponuky masovo, ale sme predovšetkým partner pre individuálne želania na kľúč, pretože nie sme cestovná kancelária. Sme však partner pre sny a zážitky v Turecku, ak za nami príde klient a povie, čo by potreboval na individuálnej báze. Oblasť zážitku, ako tretia časť našej ponuky, je skôr príjemným doplnením a potešením našich klientov, aj nás pri zabezpečovaní ich predstáv. Teraz v zime sme riešili túžbu klientky kúpať sa v mori, keďže sa venuje otužovaniu, ibaže v jazerách na Slovensku. More by však bolo pre ňu výnimočné. Toto nezvyčajné zadanie sme vyriešili, museli sme aj nájsť v Istanbule vhodné miesto na takýto akt, zabezpečiť sprevádzajúcu osobu a inštruovať klientku, že sa môže kúpať, ale nie nahá ako zvyčajne, ale najlepšie v kúpacích šatách. Páči sa mi, akí sú naši tureckí partneri a priatelia ohľaduplní, ústretoví. Nečudujú sa, nesúdia, ale hľadajú pre nás akékoľvek riešenia, pretože klient si to prosí a hotovo.“ 

Ako je to s cenou za vyšetrenia, či zákroky? 

„Na Slovensku je bežné a očakávané, že klient vidí jasne dané ceny uverejnené na internetových stránkach kliník na cenníkoch zákrokov.“ zamýšľa sa riaditeľka spoločnosti a pokračuje: „Úprimne sa priznám, že ja ako Slovenka som tiež kedysi mala presvedčenie, že je to tak primerané a adekvátne a „robí sa to tak“. Avšak, ako sa hovorí, iný kraj, iný mrav. Keď som dôkladne spoznala aj turecké pomery na klinikách a v nemocniciach , začala som sa na to pozerať celkom inak. Odrazu som mala pocit, že zverejnené ceny na Slovensku majú skôr marketingový charakter a taktiež, každý človek je vysoko individuálny, vzrastom, vekom, špecifickými problémami a požiadavkami, ale aj sociálnym zázemím.  Rozsah každého zákroku sa u každého človeka ukazuje inak. Je rozdiel realizovať napríklad facelifting 40-ročnej žene a 60-ročnej žene, pritom na Slovensku je v cenníku jedna cena. Avšak v Turecku cenu vypracujú vždy pre konkrétneho klienta, takže si môže byť istý, že nezaplatí zbytočne viac ako to môže byť v prípade slovenskej ceny, kde musia byť skryté všetky prípadné neočakávané výdaje. Niektorí naši klienti nie sú v komforte s absentujúcim cenníkom, avšak vysvetlíme im, že do pár dní dostanú naozaj presnú, na mieru šitú cenu, podľa presných fotografií, či RTG, chorobopisu a ďalších podkladov. Uvediem príklad: Najčastejšia otázka, akú dostávame: „Koľko u vás vyjdú zuby?“ My ich požiadame o RTG a fotografie podľa vzoru, aby dostali presnú cenu. Odpoveď je niekedy taká, že veď netreba, že oni by len chceli vedieť, koľko by stáli zuby… Vysvetlíme však, že je to vysoko individuálne a oplatí sa pár dní počkať. Každý má v ústach inú situáciu, niekomu stačia len korunky, iný potrebuje extrakcie, implantáty, sinus lift, čistenie koreňových kanálikov…Po takomto vysvetlení väčšina pacientov uzná, že aj toto je regulárny postup a pochopia, že bude férový.“ 

Prečo by sa potenciálni klienti mali rozhodnúť riešiť svoje zdravie či krásu práve týmto spôsobom?

Na túto otázku má riaditeľka spoločnosti jednoznačnú odpoveď: ,„Ponúkame im nový spôsob zážitku z ošetrenia, bez obáv, v srdečnej atmosfére, množstvo času a pozornosti, kým nenadobudnú požadované informácie a istotu. Možno by som naše postavenie prirovnala k postaveniu mediátora, facilitátora procesu, priateľa, ktorý vás podrží, ktorý všetko vybaví, zabezpečí, poradí. Ten vzorec, aký poznáme na Slovensku – priamy vzťah s lekárom, je v našom prípade obohatený o pomocnú ruku. Našich klientov čaká naozaj servis na vysokej úrovni, na krásnych a moderne vybavených klinikách a v nemocniciach. Možno prekvapí slovo „krásnych“, lebo na Slovensku sme v tomto pomerne konzervatívni a ambulancie a vyšetrovne sú zariadené stroho, neraz na bielo, prípadne zelenkavo. Turci sú však naozaj majstri interiérového dizajnu a klinika i nemocnica naozaj  nemusí vyzerať ako biele chladné miesto, ale ako oáza s prírodným drevom, kameňom, mramorom, rastlinami , farbami, ktoré povznášajú dušu. Sektor mnohých zdravotníckych zariadení osobne radím do výkladnej skrine tureckého interiérového dizajnu.“ uzatvára riaditeľka spoločnosti.

Ako prebieha lekárska kontrola po niektorých operačných zákrokoch? Musí pacient znovu vycestovať do Turecka?

Pri zložitejších operačných zákrokoch musí, samozrejme, klient ostať dostatočný počet dní navyše, keď prebieha ešte riziková doba prípadných komplikácii, zápalu. Kontrola je realizovaná ešte po uplynutí tejto doby a až následne pacient môže odcestovať domov. Pri zákrokoch ako augmentácia prsníkov, či liposukcia ide približne o 4 dni od zákroku. Závažnejšie operácie si vyžadujú individuálny hospitalizačný režim. „Veľmi si vážim prístup našich lekárov, ktorí nič neponechajú na náhodu.“ hovorí riaditeľka spoločnosti Barbara Mihajilovičová. „V súčasnosti riešime prípad jednej staršej, 73-ročnej dámy, ktorá má alergiu na lokálne anestetiká. V takom prípade sa realizuje špeciálny prístup, pacientka musí absolvovať ešte na Slovensku vyšetrenia, aby sa zvolil čo najbezpečnejší prístup a aby sa nič nezanedbalo.“

Diskrétnosť pri riešení  intímnych problémov

„Áno, dovolím si povedať ako Slovenka, že Turkom sa nedá uprieť , že sú pokrokoví, technologicky na vysokej úrovni a celkovo akoby nemali ostych riešiť aj takéto intímne veci, čo u nás je predsa len tabu.“ hodnotí Barbara Mihajilovičová. „Muži sa ostýchajú zveriť sa lekárovi o svojich intímnych problémoch. Jednak, Slovensko je malá krajina, každý pozná každého, ako sa hovorí, a jednak nemáme ani toľko odborníkov na túto problematiku. Zrejme je to aj preto, že nie je taký dopyt. Takže výhodou pre muža od nás je ísť si dať urobiť diskrétne zákrok do Turecka, kde majú bohaté skúsenosti s pacientmi z celého sveta. Pre mnohých je príjemné práve túto oblasť riešiť za hranicami, odskočiť si a vrátiť sa v novom šate. Pacient má absolútne zaručenú diskrétnosť.“

Priateľské vzťahy s klientami a klienti, ktorí sa radi vracajú

Keďže pracovníci spoločnosti venujú svojim klientom a rozhovorom s nimi veľa času a majú s nimi priateľské vzťahy, dozvedia sa o viacerých ich plánoch v oblasti zdravia a krásy. Ak je to možné, snažia sa ich vhodne zosúladiť tak, aby klient zbytočne necestoval, alebo aby sa popri hlavnom zákroku zabezpečila aj konzultácia na ďalší zákrok. V prípade, že je nejaký ďalší naplánovaný. Výnimkou nie je ani to, že klienti majú popri hlavnom zákroku objednané aj nejaké kozmetické úpravy – napríklad odstránenie kožných výrastkov, masáže, služby kaderníka, či tetovanie.

Ako sa možno objednať na vyšetrenie, či medicínsky zákrok prostredníctvom spoločnosti ALADIVA v Turecku?

Všetkým, ktorí majú záujem, riaditeľka spoločnosti ALADIVA Barbara Mihajilovičová odkazuje: „Nie je potrebné vyplniť najprv formulár. Klient nás môže skontaktovať mailom, sms správou, telefonátom alebo osobne, po dohode termínu. Keďže máme aj klientov zo zahraničia alebo vzdialenejších oblastí Slovenska, s niektorými sme sa nestretli osobne, ale komunikovali sme telefonicky a mailom. Taktiež si myslím, že je vhodnejšie, aby nás najprv klient spoznal, či už osobne, alebo po telefóne. Nechceme ľudí vystavovať stresu a hneď požadovať formulár a vypĺňanie osobných údajov. Ak nám niekto zatelefonuje a cítim, že sa chce len tak diskrétne popýtať a je ostýchavý, ani sa nepýtam na meno. Nechám na každom, ako naloží so situáciou a vždy sa môže ozvať znovu alebo si nechať zaslať materiály. Chceme, aby sa klienti cítili pohodlne a komfortne. Niektorí nám zatelefonujú, no a potom prejdú mesiace a oni zavolajú, že sa rozhodli a idú na zákrok. Iní po dvoch týždňoch už žiadajú zakúpenie letenky a nedočkavo sa chystajú na cesty.“😊

Čo ponúka Istanbul – perla Orientu?

„Istanbul je pre niekoho láska na prvý pohľad, pre niekoho rušné mesto . Pre mňa osobne to prvé. Nedá sa mu uprieť, že je skrátka fascinujúce.“ hodnotí riaditeľka spoločnosti a pokračuje: „Má nesmierne bohatú históriu. Carihrad, Konštantínopolis, križovatka obchodných ciest, bod na Hodvábnej ceste, zmes kultúr, národností, náboženstiev, veľká Osmanská ríša. Leží na mori, na troch polostrovoch, sčasti v Európe, sčasti v Ázii. Na dĺžku má vraj 130 km. Snúbi sa tam stará architektúra s modernou. „Istanbul ponúka všetko, čo si zmyslíte, aj to, na čo vôbec nepomyslíte.“ vyjadrila sa jedna naša klientka.

Aby som odpovedala na vašu otázku, samozrejme, niektorí ľudia majú obavy z neznáma, nepoznajú Istanbul, niektorí ani Turecko. Nevedia, čo čakať. Je to pre nich Orient, exotika. Pritom Turci sa veľmi dobre prispôsobili aj západnému štandardu, vedia poskytnúť to, na čo je zvyknutý cudzinec, sú srdeční, majúveľmi dobré služby, gastronómiu, mestskú dopravu (metro, električky, lodná MHD doprava…) V tomto meste nemožno nezažiť parádne veci. Má toľko rôznorodých štvrtí, atmosfér, má more, bosporský prieplav, sedem vŕškov s nádherným výhľadom… skvele sa tam nakupuje, majú tovar od výmyslu sveta, zaujímavý, cenovo veľmi priaznivý, kvalitný. Vo väčšine prípadov zaznamenávame naozaj nadšenie, nájdu sa však aj takí, ktorým veľké mesto v istých aspektoch nesadne. Napríklad, ak sa vyberú autom a zaseknú sa v zápche. No ale potom pri fantastickom jedle na to hneď aj zabudnú.“😊

www.aladiva.sk

FB: https://www.facebook.com/aladivazdraviekrasa

Youtube: https://www.youtube.com/@Aladivaht

ALADIVA s.r.o., Potočná 2/A, Pezinok, info@aladiva.sk, 0905 928 302

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach