Čo chcú učitelia, aby rodičia vedeli?

    Rodičia sa často hnevajú na prístup učiteľov, ich nároky a to, čo od detí vyžadujú. Na druhej strane, aj učitelia chcú, aby rodičia s nimi spolupracovali a nenechávali celú výchovu na školu. Ak sa podarí rodičom a učiteľom spolupracovať, dieťa dosiahne lepšie výsledky, ako keď rodičia ohovárajú učiteľa pred dieťaťom alebo učiteľ nespolupracuje s rodičmi.

    chcú učitelia

    Čo chcú učitelia aby rodičia vedeli?

    Rodičia sú prvoradým modelom správania dieťaťa

    Je pravda, že vstupom do školy sa okruh, ktorý ovplyvňuje naše dieťa, výrazne rozširuje. Avšak my sme stále tí prví, osoby, ktoré majú na dieťa naďalej veľký vplyv. Takže i keď sa dieťa môže naučiť v škole slangové výrazy, spoločenské zručnosti od spolužiakov, rodičia zostávajú ich primárnym vzorom aj počas dospievania.  Dávajme si pozor, ako sa správame k druhým ľuďom, čo hovoríme o učiteľoch, škole, povinnostiach, ako my pristupujeme k svojim povinnostiam.

    Disciplína je o rešpekte,

    Nedisciplinované deti v podstatne nerešpektujú ani pravidlá, ani osobu, ktorá ich prezentuje. Tak, ako my rodičia chceme, aby nás deti rešpektovali a počúvali, ani učitelia nedokážu s deťmi pracovať bez rešpektu. Je na nás, aby sme ich naučili rešpektovať učiteľov a nepristupovali k škole ako k nutnému zlu.

    Deti sa môžu správať inak, keď sú v škole

    Mnohí rodičia sa dostávajú do konfliktu s učiteľmi, pretože si nevedia predstaviť, že by sa ich dieťa správalo tak, ako učitelia hovoria. Myslia si, že si na nich vymýšľajú, sedia na nich a podobne. Realita je často taká, že deti sa v prostredí, kde nie sme, správajú úplne ináč ako s nami. Takže, ak sa dostaneme do podobnej konfrontácie, vypočujme slová učiteľa a pristúpme k riešeniu problému s postojom, že by to mohla byť naozaj pravda. Len tak sa môže situácia vyriešiť.

    Učitelia nemajú čas každý deň debatovať so všetkými deťmi

    Žiaľ, je to realita, ale inak to nie je možné. V školách má jeden učiteľ na starosti viac ako 20 detí, my doma jedno, dve, tri, výnimočne štyri. Je nemožné, aby každému žiakovi venoval osobnú pozornosť každý deň. Samozrejme, je dôležité, aby si všímal problémy, ocenil šikovnosť, ale nemôžeme vyžadovať, aby sa každý deň samostatne venoval nášmu dieťaťu. Navyše, to by nebolo dobré ani pre dieťa. Nemali by sme sa preto cítiť dotknuto, ale samozrejme, ak je problém, požiadajme učiteľku o rozhovor. Informácie, ktoré nám povedia o našom dieťati, nás možno prekvapia.

    -sz-

    Sledujte nás aj na sociálnych sieťach