SPÄŤ
Vzťahy a láska

Muži vraj vnímajú nahotinky ako veci

Od: Sabína Zavarská 11.10.2012
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Buďte prvá a ohodnoťte článok
Loading...

Aj vy sa cítite dotknutá, keď zistíte, že váš muž si rád prezerá polonahé ženy na fotografiách?

Má v práci, vo svojej pracovni, či dielni kalendár s nahotinkami? Mnohé ženy nad tým mávnu rukou – muži sú predsa takí. Pre tie, ktoré predsa len šteklivé obrázky trápia alebo dokonca urážajú, máme dobrú správu: pre mužov sú to len neživé „atrapy“, ktoré nemajú pre nich väčší význam ako napríklad fotografia nablýskaného nového športiaku.

nahotinky

„Nie úplne ľudské“

Americkí vedci z univerzity v Princetone na základe nového výskumu prišli na to, že muži na polonahé krásky na fotografiách v kalendároch alebo v médiách nepozerajú ako na živé bytosti, ale vnímajú ich podobne ako veci. Prekvapivé je, že keď sledujú fotografie takmer nahých žien, aktivuje sa u nich rovnaká časť mozgu, ako v prípade, že premýšľajú nad novým autom, či „kutilským“ náčiním. Očakávali by sme, že to v nich vyvolá erotickú reakciu, sexuálnu túžbu, či chuť na danú dámu, však? Ako vidíte, môžeme sa upokojiť. Autorka štúdie a vedúca výskumu tvrdí, že jej výskum dokázal, že muži vnímajú polonahé krásky „ako nie úplne ľudské“.

Zvyšujú empatiu…

Podľa denníka Daily Mail, okrem tohto faktu vedci prostredníctvom skenovania mužských mozgov zistili aj niečo iné: Zároveň pri sledovaní takýchto obrázkov u mužov prichádza aj k aktivovaniu časti mozgu, ktorá umožňuje pocit empatie, teda vžívania sa do pocitov iných. Podľa vedúcej výskumu profesorky Susan Fiskeovej k jedinému podobnému prípadu vraj dochádza pri sledovaní fotografií bezdomovcov alebo drogovo závislých, o ktorých väčšinou nechceme vedieť na čo práve myslia. Pokusy sa zameriavali aj na testovanie pamäte. Výsledky v tejto oblasti boli oveľa bližšie našim predpokladov ako predchádzajúce. Ukázali totiž, že muži si pamätajú omnoho lepšie obrázky nahých a polonahých žien ako oblečených. Však by ste tomu verili i bez výskumu?

…ale aj predaj

Avšak pravdou je, že obrázky polonahých alebo nahých krások na reklamných pútačoch patria k najlepším voľbám reklamných agentúr. V inom prieskume belgickí vedci dokázali, že polonahá dáma, hoci aj papierová, dokáže mužom predať takmer čokoľvek a i za poriadne prehnanú cenu. I keď sa možno na ne muži nepozerajú ako na svoje možné partnerky, dosiahnuteľné ciele, či živé bytosti, svoju funkciu si plnia viac ako dobre. Oslepia mužov tým, že u nich aktivujú vyššiu tvorbu testosterónu, a ten „zatemňuje“ myseľ. Najmä pokiaľ ide o otázky financií  a obchodov. Podobne však reagujeme aj my – ženy na prítomnosť polonahého krásavca, pre nás nie sú obrázky takou silnou motiváciou.

Ak vás zaujíma, ako sa podľa vedcov ženy pozerajú na polonahých mužov, profesorka Fiskeová tvrdí, že pre ženy je dôležitejší vek a stav bankového konta ako vzhľad.

womangalérie VŠETKY