Kalcium bez kalórií? Dá sa to

Aj keď sme už vytiahli čižmy a kabáty, štíhlu líniu si chceme udržať aj počas chladných mesiacov. A ak máme pri tom dodržať aj správny pomer živín a minerálnych látok v strave, a nebodaj ešte prihliadať aj na potravinové alergie, máme pred sebou poriadny rébus. Pri dopĺňaní vápnika, ktorý naše telo bezpodmienečne potrebuje nielen pre zdravé kosti a svaly, ale aj trávenie či hormonálnu rovnováhu, však tento rébus vyriešime jednoducho. Minerálnou vodou so zvýšeným obsahom vápnika. Okrem toho, že sa v nej táto životne dôležitá látka nachádza vo forme, ktorú vie telo ľahko vstrebať, neobsahuje žiadne kalórie.

kalcium

 „Podľa údajov z literatúry je biologická dostupnosť vápnika z minerálnych vôd porovnateľná ako z mlieka,“ vysvetľuje výživový odborník MUDr. Peter Minárik. A presne preto sú minerálne vody bohaté na vápnik vhodným zdrojom pre všetkých, ktorí si strážia príjem kalórií alebo musia obmedziť mliečne výrobky v strave. Minerálna voda Kláštorná Kalcia v jednej fľaši obsahuje 411 mg vápnika a aj dostatočné množstvo horčíka, takže telo dokáže obe látky využiť. Navyše má táto minerálna voda aj nízky obsah sodíka, preto dobre doplní pitný režim a vápnik všetkým, ktorí si musia dať aj na príjem tejto látky pozor. Sú to napríklad deti, adolescenti, gravidné ženy a seniori. Pre športovca po väčšom fyzickom výkone sú priam ideálnym zdrojom vápnika, nakoľko riešia dva problémy naraz: straty minerálov aj tekutín počas výkonu.

Vápnikoví šampióni

kalcium

Pre naše telo je najlepšie prijímať vápnik v jeho prirodzenej forme, v potravinách, ktoré sú na túto minerálnu látku bohaté. Stačí zaradiť do jedálnička napríklad zeleninu, ako je brokolica, čínska kapusta, biela fazuľa, sladké zemiaky, rebarbora, či tofu. Ak neviete žiť bez rýb, pre váš kalciový fit-program sú najlepšie sardinky vo vlastnej šťave alebo v oleji aj s kosťami. Okrem dostatku vápnika obsahujú aj veľa vitamínu D, ktorý je spolu s ďalšími minerálmi zásadný pre jeho dobré vstrebávanie. Ak sa objaví vo vašich jedlách vaječný žĺtok, mak, mandle a ďalšie jadrá a semienka a tiež kakao a horčica, tiež si, čo sa týka vápnika, polepšíte. A zapiť to môžete minerálnou vodou bohatou na vápnik, napríklad spomínanou Kláštornou Kalcia. Pri takomto jedálničku budete mať cieľ doplniť si vápnik  určite splnený.

Navyše, minerálka bohatá na vápnik a so správnym zložením ďalších minerálov, teda s dostatkom horčíka a nízkym obsahom sodíka, je podľa lekárov vhodná aj pri redukčnej diéte alebo pri problémoch s obezitou. Vápnik totižto ovplyvňuje aj správne fungovanie enzýmov viazaných na trávenie a podporuje vylučovanie tráviacich štiav.

Sila vápnika

Vychutnajte si Kláštornú Kalcia, minerálnu vodu priamo zo srdca Turčianskej kotliny. Je bohatým prírodným zdrojom vápnika a obsahuje aj dostatočné množstvo horčíka, takže naše telo vie obe látky dobre využiť. A čo je najlepšie, neobsahuje žiadne kalórie, čo určite oceníte pri dopĺňaní stratených minerálov pri zvýšenej fyzickej a psychickej námahe. Kláštorná Kalcia. Pevná ako skala. www.klastorna.sk