CHIA semiačka – skutočne z nich schudneme?

CHIA semiačka sa stali pred pár rokmi hitom zdravého životného štýlu. Majú pomáhať pri chudnutí, pri tráviacich problémoch, či nedostatkoch niektorých živín. Je to naozaj tak, alebo je to len nafúknutá bublina ako častokrát.

CHIA semiačka
Chia semiačka

Plné živín a vlákniny

Neodškriepiteľným faktom je, že tieto malé čierne semená sú bohatým zdrojom, bielkovín, omega-3 mastných kyselín, vlákniny. O vláknine je známe, že pomáha pri pocite sýtosti, bielkoviny sú tiež dôležité pri chudnutí. Avšak, v prípade, že nebudeme mať dostatok pohybu a nebudeme dodržiava zásady zdravého stravovania, CHIA ako také nám určite nepomôžu.

Zázraky sa nedejú

Nemôžeme očakávať, že len pridaním CHIA semiačok do stravy začne naša hmotnosť zázračne klesať. Žiadne jedlá ani ingrediencie to nedokážu, ani nevyriešia naše zdravotné problémy. Na druhej strane to tiež neznamená, že tieto semiačka nám nepomôžu spáliť brušný tuk či zrýchliť náš metabolizmus. Pomôžu, ale musíte dodržiava zdravé stravovanie a mať dostatok pohybu.

Ani preháňať sa neoplatí

Problémom však je, že niektoré ženy v snahe rýchlejšie schudnúť to s CHIA semiačkami preháňajú. Dávajú si podstatne vyššie množstvá, ako je odporúčané, i zdravé, mysliac si, že takto zrýchlia proces chudnutia. Výsledkom však môžu byť zdravotné komplikácie v podobe nadúvania, zápchy, hnačky bolestí v tráviacom trakte (najmä v prípade, že sme predtým nejedli veľa vlákniny). Všimnime si, ako fungujú: keď ich zalejeme vodou, do pár minút sa nafúknu a vytvoria gél, ktorý ich obklopuje. Toto sa deje aj v našich tráviacich orgánoch.

Taktiež je dokázané, že CHIA semiačka znižujú tlak. Navyše, môže dôjsť k situácii, že kvôli týmto semiačkam a pocitom plnosti dostaneme do sebe menej dôležitých živín ako by sme mali.

Mohlo by vás zaujímať

O dôvod viac, prečo jesť cibuľu, cesnak a pór

Týmto druhom zeleniny sa často vyhýbame kvôli tomu, že sú silne aromatické a zanechávajú výrazný pach. Na druhej strane však obsahujú mnoho prospešných látok, ktoré vedia … Čítaj ďaľej

Ako ich konzumovať?

Semiačka prakticky nemajú žiadnu výraznejšiu chuť, preto ich môžeme pridávať do väčšiny jedál a nápojov. Môžeme si nimi posypať jogurt, pečivo, pridať do pudingu, ovsenej kaše, polievky. Môžeme ich dať  do pečiva, varenia alebo namočiť. V pečení sa dajú používať ako náhrada vajíčok: polievková lyžica CHIA semiačok namočená do troch polievkových lyžíc vody nahradí jedno vajce. Denne by sme nemali zjesť viac ako dve čajové lyžičky.