Potraviny bohaté na antioxidanty: Pre krásu i zdravie

Antioxidanty sú dôležitou súčasťou našej stravy, pretože majú protizápalový účinok a chránia naše telo prd voľným radikálmi. Podporujú imunitný systém, dlhovekosť, znižujú riziko chronických ochorení a zápalových stavov. Viete, aké potraviny obsahujú najviac antioxidantov?

antioxidanty
https://www.shutterstock.com

Potraviny plné antioxidantov:

Černice

Černice obsahujú najviac antioxidantov zo všetkých bobuľových plodín. Dokonca majú viac antioxidantov ako čučoriedky, jahody, brusnice a maliny. Jedna šálka navyše poskytuje polovicu denného odporúčaného príjmu vitamínu C, čo má tiež priaznivý účinok proti starnutiu a pre krásu pokožky.

Šálka černíc obsahuje: 62 kalórií, menej ako 1 g tuku, 14 g uhľohydrátov, 7,6 g vlákniny, 2 g bielkovín.

Vlašské orechy

Okrem veľkého množstva antioxidantov vlašské orechy obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín, viac ako akékoľvek iné orechy. Vyberajme si orechy, ktoré nie sú sladené, ani solené či inak upravované. Pozor však, orechy majú pomerne vysoký obsah kalórií.

15-20 polovíc orecha obsahuje: 185 kalórií, 18,5 g tuku (1,7 g nasýtených tukov), 4 g uhľohydrátov, 8 g vlákniny, 4 g bielkovín.

Jahody

Množstvo antioxidantov, vláknina a vitamín C (149 percent denného odporúčaného príjmu!) – to sú jahody. Šálka ​​nakrájaných jahôd je doslova šálka plná zdravia.

Šálka jahôd obsahuje: 49 kalórií, 0,5 g tuku, 11,7 g uhľohydrátov, 3 g vlákniny, 1 g proteínu.

Artičokové srdiečka

Moderná strava pre zdravie a krásu zahŕňa aj artičoky. Sú bohaté nielen na antioxidanty, ale obsahujú  množstvo bielkovín a vlákniny. Len vyhýbajte tuku a zbytočným kalóriám, ktoré sa často s artičokami podávajú, napríklad vo forme dipu.

Šálka artičokov obsahuje: 70 kalórií, 0 g tuku, 11,5 g uhľohydrátov, 4,5 g vlákniny, 2,5 g bielkovín.

Káva

Ranná šálka kávy urobí viac pre naše zdravie, ako len to, že nás nabudí. Nájdeme v nej ,množstvo antioxidantov. Dokonca viac ako má zelený čaj alebo kakao.

30 ml čerstvého nápoja obsahuje: 18 kalórií, 2 mg sodíka.

Klinčeky

Ak si chceme kávu ešte vylepšiť, pridajme si do nej mleté klinčeky. Len lyžička tohto pekárskeho korenia urobí zázraky. Primiešajme si ich do ovsenej kaše, vločiek, kávy alebo smoothie.

Polievková lyžica klinčekov obsahuje: 21 kalórií, 1,3 g tuku (0,4 g nasýteného), 4 g sacharidov, 2,3 g vlákniny, 0,4 g proteínu.