SPÄŤ
Výživa

Živočíšne tuky nie sú pre zdravie hrozba, stačí vyberať tie správne

Od: Henrieta Karabova 30.9.2018
1 Hviezda2 Hviezdy3 Hviezdy4 Hviezdy5 Hviezd Ohodnoťte článok
Loading...

V poslednej dobe sa veľa diskutuje o význame omega-3 pre naše zdravie. V dôsledku toho, sme sa naučili jesť semienka a oriešky, ktoré navyše výborne dochutia šalát alebo raňajkový jogurt.

Omega Marine

Ale pozor, stále hovoríme len o rastlinných zdrojoch. Vysvetľuje výživová špecialistka Janka Trebulová: „Najprirodzenejším zdrojom omega-3 mastných kyselín sú hlavne tučné ryby. Obsahujú ich až niekoľkonásobne viac ako rastlinné zdroje. Preto je lepšie siahnuť po rybách než napríklad po orechoch alebo iných zdrojoch omega-3.“

Ryby sú pre podstatnú časť slovenskej populácie gastro strašiakom alebo cenovo nedostupnou pochúťkou, a tak ich stále máme na tanieri menej než by sa patrilo. Aký je teda rozdiel medzi živočíšnymi a rastlinnými zdrojmi omega-3 a prečo by mali byť mus-have v našom jedálničku?

Omega Marine

Pozor na vstrebateľnosť

Živočíšne omega-3 majú väčšie zastúpenie mastných kyselín s dlhším reťazcom EPA a DHA ako tie rastlinné. Takto sa ukladajú priamo do bunkových lipidov a udržujú sa v cirkulácii človeka podstatne dlhšie než tie s krátkym reťazcom, ktoré naše telo promptnejšie strávi a premení na energiu.

Rastlinné omega-3 obsahujú predovšetkým mastnú kyselinu ALA. Kyselina ALA je ale sama o sebe pre naše telo nevyužiteľná, a preto dochádza k jej premene na EPA a neskôr tiež na DHA. Avšak naše telo je schopné premeniť iba 2 –  5 % pôvodného množstva. Vstrebateľnosť je teda len veľmi malá, zatiaľ čo živočíšne omega-3 telo vstrebá až 98 %.

Ryby a skladba tuku

Zvlášť cenné sú polynenasýtené mastné kyseliny živočíšneho pôvodu, ktoré sa nachádzajú najmä v rybách a morských živočíchoch z chladnejších oblastí. O tom, prečo je tomu tak, hovoria viaceré štúdie. Ryby sú studenokrvné živočíchy a nie sú schopné regulovať svoju telesnú teplotu. Zjednodušene povedané, aby boli schopné prežiť v studených vodách, museli sa adaptovať aj skladbou tuku vo svojich tkanivách a na bunkových membránach.

Polynenasýtené tuky majú nízku teplotu topenia a tak sú tekuté aj v podstatne nižších teplotách než nasýtené tuky. Vysoký obsah nenasýtených mastných kyselín umožňuje týmto živočíchom zachovať si životne dôležité biochemické procesy aj v chladnejších podmienkach a pre nás sú tak vítaným zdrojom omega-3.

Omega Marine

Denný prísun omega-3 vám pomôžu ustrážiť výživové doplnky OmegaMarine Forte+ od NaturaMed Pharmaceuticals. Obsahujú vysoko koncentrovaný olej z čerstvých nórskych lososov a na zaistenie dennej potreby stačí užiť 2 kapsuly. Mesačné balenie OmegaMarine Forte+ teraz môžete vyskúšať zadarmo, len za cenu poštovného a balného. Viac informácií o produkte aj aktuálnej akcii získate na bezplatnej linke 0800 444 203 alebo na webovej stránke www.omegamarineforte.sk.

womangalérie VŠETKY