Pitahaya alebo dragon fruit: Aké ovocie sa skrýva pod týmto názvom a v čom je jedinečné?

Pitahaya, pitaya, dračie ovocie, dračie vajce,jahodová hruška, dragon fruit. To sú najčastejšie pomenovania exotického ovocia z kaktusových rastlín. Má výraznú ružovú farbu so zelenými šupinami pripomínajúcimi ostne a bielu dužinu lahodnej chuti s drobnými čiernymi semenami. Jemne pripomína chuťou kiwi.

pitahaya
https://www.shutterstock.com

Aké živiny obsahuje pitahaya alebo dračie ovocie?

Hoci pôvodne pochádza zo Strednej Ameriky, dnes sa pestuje v podobnom podnebí na celom svete. Rovnako ako všetky druhy ovocia, aj dračie ovocie je bohaté na zdraviu prospešné vitamíny, minerály, uhľohydráty a vlákninu.

Jedna porcia, čo je približne polovica šálky dužiny, obsahuje: 60 kalórií, 13 g sacharidov, 3 g vlákniny, 8 g cukru, 1,2 g bielkovín a žiaden tuk. Vláknina z dračieho ovocia nám pomôže splniť denne odporúčaný minimálny limit pre správne trávenie a celkové zdravie – 25 gramov vlákniny. Navyše, je dobrým zdrojom prebiotickej vlákniny, ktorá podporuje rast dobrých baktérií v našich črevách, doslova ich vyživuje.

Bohaté na horčík

Okrem toho je dračie ovocie vynikajúcim zdrojom horčíka. Jeden hrnček obsahuje približne 17 percent dennej potreby horčíka. Vieme, že horčík – magnézium, je dôležitý pri udržiavaní funkcie svalov, regulácie cukru v krvi a podpore imunitného systému a silných kostí.

Vitamín C a betakarotén

Podobne ako iné tropické ovocie aj dračie ovocie je dobrým zdrojom vitamínu C, ktorý je nevyhnutný pre silný imunitný systém. Je tiež bohaté na antioxidanty beta-karotén a lykopén, ktoré znižujú riziko rakoviny a srdcových chorôb.

Mohlo by vás zaujímať

Chcete mať v záhrade lahodné maliny?

Radí pomológ Prof. Ing. Ivan Hričovský, DrSc. Lahodné maliny patria k našim najstarším ovocným rastlinám a rovnako dobre chutia malým i veľkým. Viete, ako ich … Čítaj ďaľej

Nemá priveľa cukru?

Ako sme uviedli, obsahuje aj cukor, ale odborníci na výživu tvrdia, že sa nemáme čoho obávať. Jedna porcia má približne osem gramov cukru, čo je menej ako pri mnohých iných tropických plodoch. Napríklad, rovnaká porcia manga obsahuje až dvojnásobok. Navyše, obsah vlákniny v tomto ovocí spomaľuje vstrebávanie týchto cukrov, udržiava hladinu cukru v krvi stabilnú a robí z dračieho ovocia veľmi výživný spôsob ako uspokojiť chuť na sladké.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach