Ak je na diéte len jeden z partnerov

Poznáte to – jeden z partnerov je odhodlaný začať s diétou, ale druhému sa do toho príliš nechce alebo to jednoducho nepotrebuje. Ako sa teda partneri môžu navzájom podporiť počas tejto zmeny životného štýlu?

na diéte

Predstavte si situáciu, že práve vy ste z dvojice tá, ktorá si potrebuje dávať pozor na kalórie. Ste odhodlaná, pripravená zabojovať a jediné, čo ešte potrebujete, je podpora vášho partnera. Nebojte sa o tom otvorene porozprávať a požiadať o podporu.

To, čo robíte, má vplyv aj na druhých

Keď sa jeden zpartnerov rozhodne pre diétu, ovplyvní to oboch. Keď prídete s nápadom na chudnutie, váš partner si môže  pomyslieť:„Tak na toto sa ja nedám!“ Pravdepodobne je veľa vecí, ktoré robíte spoločne a ktorésa točia okolo jedla. Váš partner má určite mnoho otázok. Čoho sa bude musieťvzdať? Znamená to koniec večeriam v reštauráciách či stretávaniu sas kamarátmi pri jedle? Treba si uvedomiť, že to nie je zmena len pre vás, aleaj pre vašu polovičku.

6 tipov ako to celé zvládnuť

1. Na zmenu stravovania nepozerajte len ako na „diétu“

Keď sa rozhodnete začať s diétou, pravdepodobne počítate s tým, že je to dočasná záležitosť. Skúste sa však radšej zamerať na celkovú zmenu stravovacích návykov a siahnuť po zdravšom jedle častejšie. Drastické diétovanie nie je dlhodobo udržateľné a nemali by ste očakávať, že váš partner sa k vám pridá. Na druhej strane, zdravší spôsob stravovania je prospešný pre každého.

2. Naučte sa, ako požiadať o podporu

Chcieť od vášhopartnera, aby vás podporil je úplne niečo iné ako žiadať ho, aby s vamidržal diétu. Častokrát by váš partner chcel byť užitočný, ale jednoducho nevie,čo má robiť, preto sa s ním o tom otvorene porozprávajte. Plánujetestráviť v telocvični niekoľko večerov v týždni? Požiadajte ho o pomoc pri vareníalebo starostlivosti o deti. Ak váš partner bude domov aj naďalej nosiťkalorické dobroty a núkať vám „len jeden hryz“ akože to vlastne nič nie je,radšej ho požiadajte, aby s tým aspoň na nevyhnutné obdobie prestal.

3. Porozprávajte sa o tom v predstihu

Postaviť partnera pred hotovú vec sa nemusí stretnúť s porozumením. Zmenu komunikujte dostatočne včas, predídete tak nedorozumeniam. Napríklad s večerami v reštaurácií to bude asi komplikovanejšie, ale riešenie nie je vyhýbať sa im úplne. Dajte partnerovi na výber z reštaurácií, ktoré ponúkajú jedlo, ktoré vám momentálne vyhovuje alebo ho požiadajte, či sa nepodelíte o jeden dezert.

4. Nežiadajte vášho partnera, aby vám robil policajta

To, čo jete, je vaša zodpovednosť a je nespravodlivé, aby ste ťarchu rozhodovania prenášali na niekoho iného – vášho partnera. Snažte sa tejto situácii vyhnúť.

5. Buďte realisti

Rešpektujte životný štýl vášho partnera a dbajte na to, aký dopad môžu mať naňho vaše požiadavky. Môžete si síce predstavovať, ako váš partner chodí s vami večer do posilňovne, ale pravdepodobne sa nič také nestane, ak radšej beháva ráno.

6. Pozornosť odvráťte od jedla

Na to, aby ste si užili večer vonku, nepotrebujete ťažké kalorické jedlo. Namiesto toho si užívajte prítomnosť partnera a tešte sa zo spoločne stráveného času. Osoba, s ktorou ste, je viac ako len váš parťák na večeru – okrem obrovskej pizze existuje určite mnoho ďalších vecí, ktoré môžete spolu zdieľať.

Susan Bowerman