Pokiaľ niekto tvrdí, že v práci iba pracuje, určite nehovorí pravdu. Vzťahy s kolegami by mali byť dostatočne otvorené a korektné a samozrejmosťou je aj dodržiavanie určitej pracovnej etikety. Pred vstupom do cudzej kancelárie zaklopeme, hlasno sa nesmejeme. Viete, aké sú základné pravidlá bontónu?
Popíšeme si niektoré základné pravidlá bontónu, na ktoré by sme nemali pri svojej práci zabúdať.
Pozdrav
Riaďte sa pravidlom: „Prvý zdraví ten, ktorý je lepšie vychovaný.“ Zabudnite na pravidlo, že zdraví ten, ktorý je nižšie postavený. Mohlo by sa stať, že sa zamotáte, lebo niekto si bude myslieť – „on je muž!“ a druhý „ona je moja podriadená!“ – a „trapas“ je na svete.
Zoznámte sa prosím!
V zamestnaní sa často dostávame do situácie, keď sa treba s niekým zoznámiť alebo je vám niekto predstavený. Pravidlo znie: prvý sa má predstaviť ten, kto je mladší alebo služobne podriadený, potom muž žene a ten, ktorý vstupuje do rokovacej miestnosti ku ostatným. Ruku prvý podáva ten, ktorý je starší (v mužskom kolektíve je to nevyhnutnosť, pre ženu je ponechané právo výberu).
Mohlo by vás zaujímať
Klient
Pravidlom podľa bontónu je ponúknuť klientovi šálku čaju alebo kávy, pomôcť mu s kabátom, usadiť ho. Neprípustná je akákoľvek kritika vlastných podriadených alebo kolegov.
Výplata
Dobrým pravidlom je, nezaujímať sa o výšku výplaty svojich kolegov a zároveň sa nerozširovať o svojich finančných podmienkach. V dobre vychovanej spoločnosti sa o peniazoch jednoducho nehovorí. Je to každého súkromná vec.