Otehotnenie po tridsaťpäťke: Ako sa nám to podarí?

Čím viac žien odkladá materstvo na vyšší vek. Prvoradá je kariéra a vytvorenie stabilného zázemia. Samozrejme, ani hľadanie partnera, s ktorým chceme založiť rodinu nie je jednoduché. I muži odkladajú plodenie dieťaťa do vyššieho veku.

otehotnenie po tridsaťpäťke
https://www.shutterstock.com

Viete, ako zvýšiť šancu na otehotnenie po tridsaťpäťke?

Tehotenstvo vo vyššom veku má svoje výhody i riziká. Jeden zo šiestich párov a až 20 percent jednotlivcov čelí problémom s počatím. Dôležitým faktom je, že s pribúdajúcim vekom sa – nielen u žien – znižuje samotná šanca splodiť. K menopauze dochádza najčastejšie vo veku 48 až 50 rokov. Viete, ako zvýšiť šancu na otehotnenie? Tu je niekoľko tipov:

Cvičenie

Cvičenie posilňuje krvný obeh v reprodukčných orgánoch a zároveň nám pomáha udržať si zdravú myseľ i telo. Pomôže pri udržiavaní hmotnosti v norme, čo je tiež dôležité pre plodnosť a zároveň znižuje riziko potratu.

Minimalizovanie stresu

Stres môže spôsobiť nerovnováhu v hormónoch plodnosti a môže tiež viesť k problémom so spánkom, zníženému libidu, ako aj k problémom s ovuláciou. Snažme sa tiež nepreháňať to s kofeínom, ktorý je aktivátorom stresu.

Spánok

Nielen pre celkové zdravie, ale aj pre plodnosť je dôležitý kvalitný spánok. Spánok napomáha bojovať proti stresu a zlepšuje libido, ale je tiež nevyhnutný na spracovanie zbytočných a škodlivých látok v tele, ktoré sa každý deň vyrábajú, pomáha pri chudnutí a zvyšuje imunitu.

Častý sex

Väčšina párov pri snahe otehotnieť sa sústredí na obdobie plodných dní, kedy má žena ovuláciou. Odborníci však odporúčajú častý a pravidelný sex niekoľkokrát do týždňa, nielen počas plodných dní. Pravidelný sex zvyšuje kvalitu spermií a zároveň sa zvyšuje šanca splodiť potomka. Niekedy je totiž náročné stanoviť ovuláciu u ženy presne a spermie v našich útrobách prežívajú dlhšie – niekoľko dní.

Životný štýl

Šanca na otehotnenie po tridsaťpäťke rastie, ak žijeme zdravým životným štýlom. Zbavme sa negatívnych zlozvykov, nefajčime, minimalizujme príjem alkoholu, znížme expozíciu voči toxínom z domácich čistiacich prostriedkov, ale aj kozmetiky.