Cvičenie vo vode je na leto ako stvorené

Dovolenkapre mnohých znamená aj dovolenku od fitness rutiny. No ak sa chystáte k vode, tak nie je nič jednoduchšie, než cvičenie vo vode. Môžete sa príjemným a pohodlným spôsobom vyhnúť nechceným dovolenkovým kilám v dôsledku leňošenia. Ak túžite po výzve, no nechcete príliš zaťažovať svoje kĺby, alebo len sa jednoducho v bazéne či mori cítite ako ryba vo vode, určite dajte šancu vodnému cvičeniu. Prinášame vám niekoľko tipov na to, ako obrátiť pobyt vo vode vo svoj prospech.

cvičenie vo vode
https://www.shutterstock.com

Možnosti vodného cvičenia bez ohľadu na vek či aktuálnu kondičku

1. Vodný aerobik

Cvičenie vo vode dokáže zábavným spôsobom využiť odpor a vztlak vody na formovanie svalov a zlepšenie kardiovaskulárnej kondície, sily a flexibility. Tým, že kombinuje posilňovacie cviky a strečingové techniky, vám môže takéto cvičenie pomôcť pekne vytvarovať postavu a zvýšiť rozsah pohybu tela. Dobrou správou je, že nemusíte vôbec čakať na skupinovú hodinu vodného aerobiku. Stačí skočiť do vody a sami môžete začať experimentovať s rôznymi cvikmi, ktoré v plnom rozsahu rozhýbu vaše kĺby.

Vodný aerobik
https://www.shutterstock.com

2. Plávanie

Čo je v lete jednoduchšie ako plávanie! Je dobrým cvičením na zlepšenie fyzickej kondície aj vďaka tomu, že vás núti dýchať v iných intervaloch ako ste zvyknutí. Mať tvár pod vodou znamená, že sa vaše telo musí naučiť rýchlo adaptovať. Rozšírením hĺbky a objemu každého dychu nútite pľúca a srdce k efektívnejšiemu spracovaniu kyslíka. A keďže plávanie nemá takmer žiadny vplyv na vaše kĺby, je skvelou voľbou cvičenia na leto. Takisto dávate šancu vašim prepracovaným svalom, aby si oddýchli od fyzicky intenzívnych aktivít, ako je napríklad behanie či silové tréningy, ktoré kladú zvýšenú záťaž na bedrové kĺby, ako aj kĺby na kolenách a v členkoch. Navyše sa sami môžete rozhodnúť, či si chcete pri plávaní oddýchnuť alebo chcete dať telu zabrať a tým spáliť aj množstvo kalórií.

Plávanie
https://www.shutterstock.com

Mohlo by vás zaujímať

Zacvičte si vo vode !

Gymnastika vo vode nie je len potešením, ale ak ste na dovolenke a nie sú úmorné horúčavy, môžete využiť voľný čas vo vode na svoj … Čítaj ďaľej

3. Paddleboarding

Paddleboarding je vodnou aktivitou, ktorá kombinuje jazdu na kajaku a surfovanie. Je jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich vodných športov na svete. A čo je super, pri paddleboardingu dokážete precvičiť celé telo, preto ho aj mnoho ľudí obľubuje. Spevňuje telo, zlepšuje fyzickú kondíciu, rovnováhu aj flexibilitu. A ešte sa pri tom aj zabavíte. Vaše telo bude v čase pracovať na stabilizácii postavenia a s pridaním pádlovania zaťažíte svaly na pleciach ako aj šikmé svaly. Pádlovaním získate silu v svaloch, keďže voda vytvára prirodzený odpor na pádlo. Paddleboarding je ideálny pre ľudí všetkých vekových skupín bez ohľadu na kondičku a na rozdiel od surfovania na paddleboarding nepotrebujete vlny. Pokojná a stojatá voda je ideálna pre začiatočníkov. Paddleboarding môžete robiť na akejkoľvek vodnej hladine.

Paddleboarding
https://www.shutterstock.com

Na to, aby ste z pobytu pri vode aj v nej vyťažili maximum, nemusíte byť na dovolenke. Jej kľudná a pokojná povaha dokáže v človeku vzbudiť pocit uvoľnenia a pomáha tiež zbaviť sa stresu. A vzhľadom na jej prirodzené prostredie v prírode, či už domácej alebo exotickej, vám to ani nebude pripadať ako fyzická námaha. Skúste dať preto tento rok šancu cvičeniu vo vode, nebudete ľutovať.

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach